Spring naar bijdragen

zondag 12 februari 2012


toine

Aanbevolen berichten

Ik kan me echt indenken dat dat heel zwaar is hoor Suikertje.

Maar misschien focus je je wel teveel op dat 'geluk' van die gezinnetjes?

Dat zie je dan ook alleen maar denk ik. Er zijn zoveel mensen alleen en eenzaam en als je er zelf niks van maakt, dan blijft dat ook zo.

De ene dag zal ook beter gaan als de andere en ik hoop dat je je morgen beter voelt.

En met die andere mensen, misschien hebben die eerst genoeg aan zichzelf en even geen zin in contact.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 343
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Emmaroos het komt ook allemaal wel weer goed. maar ik had even niemand om tegen te praten. Dus ik denk ik wil even mijn verhaal kwijt hier op het forum. Dat is vaak al genoeg. Bedankgt voor je reactie.

Ik heb de foto nog gezien waarop je op de schaats stond. Vroeg me bij het zienvan de foto al af of je welo kon achaatsen, maar las idd dat dit niet zo was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: akelei


Madeliefje,

Je zegt zelf dat je zo strak gespannen bent als een gitaarsnaar. Dat geloof ik, het is ook een hele stap.
Maar als je een partner hebt die zo strak staat als een gitaarsnaar raak je zelf ook helemaal opgedraaid toch?
Dat kan niet anders.

Dat alleen voelen. Dat is natuurlijk naar en dat wil je niet. Maar het komt op mij ook heel realistisch over. Bij verslaving opgeven hebben ze vaak over het opgeven van je beste vriend, voor jou nu alcohol. Dát maakt een zaam. Al weet ik niet eens of ik achter deze vergelijking sta.
Ik denk wel dat afkicken, ook al krijg je allemaal lieve en gedegen hulp nog steeds een proces is wat je alleen door gaat. Misschien zeg ik het niet goed, waar je helemaal met jezelf door heen moet gaan. Ik denk dan ook dat je je als je je dat realiseerd heel alleen kunt voelen.

Ik heb dat wel, geen detox maar wel stoppen, en dan voel ik me heel alleen. Heel gewoon denk ik dan, maar dat maakt het gevoel niet minder.

Veel wijsheid.quote>


Thanx Akelei!
Ja en alle anderen die mij een hart onder de riem steken.
Ik ben nu mijn tas aan het inpakken.
Ik ben dankbaar, ja het klinkt gek, maar toch is het zo.
De knop is om.
Ik wil nog zoveel dingen in mijn leven.
Nu ben ik 45, dus ik wil heel graag nog mijn plannen uitvoeren.
Het helpt me dat ik gelovig ben, ook al ga ik niet naar een kerk.
Maar in mijn hoofd hoor ik de liederen die ik vroeger heb geleerd, zowel thuis als op school.
Ik ben er klaar voor.
Dat is wat ik nog wil zeggen voor ik de detox inga.
Morgen meld ik me weer.
Voor straks, slaap lekker iedereen!
:lips:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker, Madelief en heel heel veel succes.:heart:

Suikertje, er stond ook bij dat die stoel een grapje was en dat ik een klein beetje kan schaatsen maar dat ik bang ben om te vallen.

Ik was vandaag op het ijs geweest en er stond een stoel van de buren, daar ben ik achter gaan schaatsen, hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond medefrummers!

Jaap, dank voor dat bericht over die Franse arts en Baclofen.

Binnenkort ga ik maar weer eens bedelen om medicijnen bij de huisarts.

Niet dat ik aan het drinken ben of zwaar aan de zuip wil gaan, maar ik wil een anti-alcohol medicijn. Zodat ik er niet meer eens aan hoef te denken. Prachtig toch, als het zo werkt zoals hij beschrijft. Kom je er op een mooie manier helemaal van af! Dan valt er niks meer te willen en uiteindelijk hoeft het dan ook niet meer. En verder ook nog lekker relaxed door het leven. Utopia!

Maar ja, zolang ik niet in de goot lig (zonder vrienden, familie, werk, huis en met hoge schulden) is er gelukkig helemaal niks aan de hand volgens mijn ha. :huh:

Als ik nog aan dat bezoek terugdenk word ik weer nijdig.

Ik weet dat er een draadje over is hoor.

Iemand hier, was het Akelei, las het boek van Jan Geurtz, de verslaving voorbij.

Hoor graag of dat een goed boek is, dan bestel ik het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die Baclofen willen gaan gebruiken.

Kijk eens op het farmaceutisch compas, google maar even.

Dan denk je misschien wel 10 keer na en het wordt in sommige artikelen beschreven als wondermiddel tegen alcoholisme.

Maar je moet het echt zelf doen, anders ben je inderdaad niet aan de drank maar ook niet 'nuchter', je hele leven niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook Allen Carr gelezen, stoppen met roken.

Ik rook nog steeds als een ketter.

Maar ik denk, jazeker zeer bevooroordeeld, dat Jan Geurtz zo'n superzelfverzekerde vent is die het doet voorkomen alsof het een eitje is. Zo van: je doet het allemaal zelf, je bent een verstandig volwassen persoon, dus...

Zou eigenlijk ook wel zo moeten werken maar zo werkt het dus toch niet!

Snappen jullie het nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren zijn mijn fotoalbums weer vrijgekomen en ik heb heerlijk in mijn verleden gezeten. :D Behoorlijk gehuild bij het zien en lezen van de foto´s en brieven van mijn afscheidt bij de kliniek. Ze waren me dierbaarder dan dat ik dacht, ik hoop dat jij daar bij je detox ook zulke fijne ervaringen zal hebben Madelief. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Spud,

Het vrijkomen van je fotoalbums zegt me niets, maar het bekijken van oude foto's kan heel wat herinneringen oproepen. Ik ben foto's aan het selecteren van mijn overleden moeder, om een album voor haar kleindochtertje te maken. Net zoiets!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...