Spring naar bijdragen

zondag 12 februari 2012


toine

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 343
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heb geprobeerd de draad van gisteren door te lezen, maar is eigenlijk bijna niet te doen...

Zag dat Spike om het zacht uit te drukken niet lekker in haar vel zit.

Das rot, verschrikkelijk rot.

Spike, ik hoop dat het je vandaag gaat lukken weer een stukje op te klimmen.

Je hebt de afgelopen maanden zoveel gewonnen.

En ja, mensen kunnen mensen zo verschrikkelijk teleurstellen.

Zo erg dat je geneigd bent alleen nog je vertrouwen aan een dier te geven..

Maar probeer alsjeblieft toch weer te gaan zien dat er ook genoeg mensen zijn die niet willen teleurstellen, waar je op kunt bouwen en vertrouwen.

Stapje voor stapje Spike :present:

Ik heb veel respect je!

Zag ook dat Dwab zich nog niet echt thuis voelt hier.

Das jammer Dwab, maar geeft het een kans, een beetje tijd.

We zijn hier allemaal ooit als 'nieuwelingen' binnen gekomen.

Onwennig, niet begrijpen vaak waar één en ander over ging, je niet gehoord en/of gezien voelen vaak.

Maar het went.

Hoewel het hier inderdaad wel eens niet meer lijkt dan een (over het algemeen) gezellige chat is het wel degelijk meer.

Zijn er dingen die je dwarszitten of waar je steun bij nodig hebt dan is er altijd wel een luisterend oor.

Vandaag inderdaad de laatste koek en zopie dag zoals het er nu naar uitziet.

Maar 'tis bewolkt, zal niet zo mooi worden als gisteren.

Mensen wat een drukte op het ijs.

Ik woon aan 'de route' .... en het was best een beetje feest... heel wat mensen hebben de tocht gereden gisteren denk ik...

Zo, en nu ga ik eerst eens een grote pot verse koffie zetten, die van tien voor zeven is inmiddels aardig leeg geraakt.

aanpassing: letter vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Heb vandaag geen plannen, ik merk dat ik me soms verveel. Volgens mij schreef gisteren ook iemand daar iets over. Ik vind het absoluut geen prettig gevoel, je vervelen. Eerder voelde ik dat niet zo, omdat alcohol die verveling 'oploste'. Daar moet ik dus wat mee.

Ik hoop het ook voor jou Jopie, gladheid en donker is niet prettig rijden. Rustig aandoen dan maar, als het toch moet. En zo druk zal het dan niet zijn, wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shalom iedereen,

lang niet op de site geweest; vele veranderingen in mijn leven waaronder immigratie

toch fijn om verhalen/berichten te lezen van oud bekende

alcohol is reeds meer dan een jaar uit mijn systeem... 'kan zelfs niet de juiste datum melden wanneer ik ben gestopt... mss mijn manier om ermee om te gaan(?) geen exacte datum, niet tellen gewoon doen en we zien maar waar het uitkomt...

En hier ben ik dus weer a life and kicking from Israel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Jammerd at Whitney Houston overleden is. Ze had een erg mooie stem, ik vond alleen het merendeel van haar nummers niet zo goed.

Vanavond eerste echte test, een deel van mijn schoonfamilie komt eten. Aardige mensen, maar er moet wel gedronken worden. Ik ga sterk zijn, en niet meedrinken.

Ik hoop dat de invallende dooi, met de gladheid en de natte sneeuw, voor niemand voor problemen zorgt.

DAGPACT

Albert

Billy-Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Jopie, dat is precies wat ik bedoel, het ongecompliceerde, gewoon even niet bewust zijn. Maar realistisch weet ik ook dat dat zgn. lekkere gevoel tussen het 2e en 3e glas zit, een kort moment en dan is het ook weer over. Er moeten anderen manieren te vinden zijn, die je ook vergetelheid kunnen brengen. Even niet bewust hoeven zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel af en toe Josje. Dat zijn dan de momenten dat die trek op komt, zeg maar. Das meestal als ik me erg happy voel. Ik wil dan dat gevoel nog sterker voelen. maar over het algemeen heb ik weinig last van het gemis aan alc. Ik denk ook dat het komt omdat ik vaak terug denk aan die tijd en de ellende die ik er mee meegemaakt heb, zeker alc. in combinatie met Refu. Alc. is voor mij niet meer zo belangrijk denk ik. Zoiets, ik weet het anders ook niet. Heeft misschien ook te maken met het ouder worden. Meer rust in m'n lijf. Maar vooral zoiets van alc. heeft geen enkele waarde meer voor mij.:)

Zonnetje wat leuk dat we wat van je horen meid. Hoe is het met de opgravingen? Heb je al een hoop schatten gevonden?

gisteren nog een film gezien over de maya's en hoe ze het schrift ontcijferen. Moest nog ff aan je denken, en nu ben je er.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey Jop

het beloofde land is not always milk & honey maar toch wel leuk om in putje winter het zonnetje op je bolletje te voelen met 15° hier in Jerusalem

We zijn gesetteld enkel nog jobs zoeken; tis te zeggen Maurice zoekt en ik ben wachtenden op de legalisering van mijn diploma's en iHebreeuws aan het leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel geen schatten gevonden Bol... ik ga 'braaf' iedere dag naar Hebreeuwse lessen om te taal machtig te zijn.

Ik ben wel actief in een cultureel centrum waar ik sessies geef over de Europese kunst. ze zijn heel tevreden want dat is nu een ding waar ze weinig over weten, mss beter gezegd ze weten het wel maar buiten de immigrants ... er zijn geen voorbeelden in't land dus het is een ver van hun bed show

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje ben je een beetje tevreden over de antwoorden? Ikzelf vind dat niets de alcohol kan vervangen. Ik krijg nergens zo'n (lekkere) kick van als daarvan, maar de ellende die het achteraf met zich mee brengt is zwaar kluten.

Voor mij is het dan ook heel belangrijk dat ik bezig blijf om constant een soort kick te voelen van iets waar ik mee bezig ben. Verveling is een grote valkuil, maar dat is er voor meerdere mensen.

Toen de alc. voor mij minder ging betekenen kwam er ook weer plaats voor andere dingen, waar ik van kan genieten.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar al bij al gesproken: we zijn zeer tevreden dat we dé stap hebben gezet

zoals ik al zij tegen Jopie het is gewoon geweldig om iedere dag op te staan met de zon, zelfs hier in Jerusalem, 800m hoog, (aan de zee bv Tel Aviv is het nu 19!).

Soms is het moeilijk voor me... te weten dat ik mijn familie, kids and friends heb achtergelaten in B. Voor M is het iets gemakkelijker. Zijn familie en vrienden zijn hier!

Maar goed, de beslissing is genomen en ik moet het beste van maken.

Ik heb een risico genomen, I heb een stap genomen in het duister... so what ever it takes me... i go with the flow!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal....

Marc, wat goed dat je er weer bent!!

De reden is niet zo leuk, maar je hebt t frum weer gevonden

en das positief!

Heb je nog een mooi liedje voor me??

Akelei

Aanpaktip: Men ruimt het aanrecht op als men dat de vorige avond

niet gedaan heeft....

Spike:present:

Zomaar ff

En vandaag ook weer ff lekker dansen,

bij mij werkt dat ook altijd als een speer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marc, fijn dat je weer terug bent.

En fijn dat je de draad weer kon oppakken.

Ik heb jou en jouw zondagochtendconcerten gemist.

Heb um nu dus weer heerlijk opstaan hier.. :)

Ik mis Igor trouwens...

En voor mijn gevoel al een poosje.

Mis de mooie verhalen over Knabbel en Babbel...

Igor, hoop dat je het gewoon druk hebt of wat voor reden dan ook, maar hoop wel dat het goed met je gaat???? :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker Bol, ik heb er heel veel aan. Was even snel douchen en heb nu net de rest gelezen. En wat je daar zegt is ook heel waar, nergens zo'n lekker kick als van alcohol, maar het weten wat het verder brengt, het negatieve is zo veel sterker dan het positieve, dus het is geen optie. Maar zonder alcohol komt er inderdaad verveling, leegte en geen roes op die op te vullen. En daar moet ik wat mee.

En inderdaad, er zullen andere dingen komen. Damherten, dansen, kleine dingen. Maar ik zal ze ook moet zoeken, uit moeten zoeken wat voor mij werkt.

Jopie, Bol, Spike, dank jullie:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor is weggebleven na een niet zo leuke opmerking, volgens mij.

Maar ik zou daar met een grote stap overheen stappen.

Dus ik hoop dat Igor dat eerdaags ook doet.

En als ze wijs is, doet ze dat zodirect al.

En komt ze lekker een vers bakkie hier drinken op de zondagmorgen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...