GewoonErik Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Bedankt Lytse en welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Ja Lytse je kunt het ook hier bestellen en dan komen halen. als je gelijk zo'n kg. of 30 besteld heb je voorlopig genoeg. Dit vlees blijft een jaar goed in de diepvries. Mensen trusten voor dadelijk en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Veel liefs Bol en tot morgen, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Mijn vrieskastje is niet zo groot helaas! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Hoewel er velen ingelogd staan, antwoordt er niemand. Veel liefs voor jullie allemaal, welterusten. Morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 LYtse, ik kom net binnen hier. Welterusten en tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Morgen weer aan de bak, mijn kunstje vertonen. Dus maar een beetje bij tijds naar bed. Ik heb vandaag een artikel in "De Psycholoog", een vakblad voor psychologen over verslaving gelezen Beetje ingewikkeld, misschien schrijf ik er nog wel eens over. twee conclusies kan ik al verklappen: Een verslaving is aangeleerd gedrag En gebruik veranderd (definitief) iets in het brein. Als ervaringsdeskundige kan ik hier weinig tegen inbrengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Originally posted by: jeannetGoeienavond medefrummers!Jaap, dank voor dat bericht over die Franse arts en Baclofen.[...]Iemand hier, was het Akelei, las het boek van Jan Geurtz, de verslaving voorbij.Hoor graag of dat een goed boek is, dan bestel ik het ook.quote> Welk bericht?Ik sta er (baclofen) open voor hoor, maar kritisch. Ik ben erg benieuwd naar hetonderzoek dat nu uitgevoerd wordt. Ik snap niet hoe het kan.Dat boek heb ik gelezen. Je kan er best wat aan hebben, maar verwachtgeen wonderen. Ook niet van een pil trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Originally posted by: SootheHoi Jan, ouwe stoppert.Stoppen Jan, hakt er stevig in.Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen.Het doet nogal wat met een mens!Ook deze momenten zijn voor mij zeer herkenbaar.Beetje extra peper en zout, zou een goed idee zijn soms.Jan, in stoppen zit ook een soort golf beweging.Er zijn in het stoptraject vaste punten aan te wijzen met een verhoogde trekof het wat minder zien zitten.Stoppen is geen probleem, maar bijvend stoppen geeft vaak beren op de weg.Dus niet gaan drinken, dan moet je weer opnieuw beginnen en weer wordt het zwaarder.Eerst langdurig stoppen en voor eventuele restverschijnseleneen stukje andere begeleiding.Drank is never-nooit de oplossing.Jan, houd het koppie erbij.Het leven is voortdurend in beweging, eens kan alles weer anders zijn.Sterkte met de het verdriet om je vriend.Leven is niet altijd eenvoudig.Groet.quote> Soothe, ook Josje en anderen, bedankt! Verdorie kei hard ah knokken hier, overvalt me enorm! Nu zo douchen en te bed. Beetje emo, maar wel droog, pfffffff. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Het heet echt de Psycholoog en is in tegenstelling tot Psychologie magazine een echt vakblad. Het leest voor mij als leek ook wel wat lastig. Wat ik wel mooi vond is dat ze voor trek of craving het woord drang gebruiken. In ieder geval beter dan trek. Bij trek ik denk ik aan zin in eten. Maar dat is van een andere orde. Voor mij. Drang dekt beter de lading. Craving gaat voor mij persoonlijk dan weer te ver. (voor mijn gevoel) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Deze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Ik merk dat ik emotioneel uitgeput raak mijzelf te motiveren. (van Jan) deze zin raakte me, zo herkenbaar.... ben nog aan het bijlezen, dus sorry als ik ergens tussen val, ik heb het droog gehouden vandaag, dat wel, moet dingen gaan afsluiten, moeilijk... en weet ook niet hoe, na 7 jaar met iemand omgaan is er ''inene'' niets meer, dat zat er wel aan te komen, maar ik merk dat ik het moeilijk vindt om eht af te sluiten, vindt het ook zo onvolwassen, dat we elkaar niet 'gewoon' het beste kunnen wensen, maar ja mijn vriendje is een DSM4 , ben nu met bijlezen bij dat stukje, ga nu verder lezen,moest dit even kwijt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Jan, Sterkte kerel. Ik kan alleen zeggen dat als je erdoor komt zonder alcohol je heel trots op jezelf kan zijn. En echt dat is het waard. Uit de valkuil van de verslaving blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 En Gaby ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Gaby, wat is DSM4? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Geeft niet Hannah, is ook verwarrend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Jan en Gaby het is idd heel erg herkenbaar. Ik probeer me ook zelf weer aan te moedigen om vooruit te kijken, maar soms lukt dat niet meer. Het kan dan zo moeilijk zijn om gemotiveerd te blijven. Ik zie dan te weinig resultaten van mijn strijd. Ook met mijn relatie is het na 12 jaar ineens of je mekaar nooit lief gehad hebt. Voor mij is dit zo moeilijk om te begrijpen, hoeveel voornemens je ook hebt als je de duer achter je dicht doet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 En iedereen eigenlijk. En nu ga ik slapen. Fijne nacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Slaap lekker, Jaap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Welterusten Jaap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 ER DSM4 is een soort borderline voor mannen, een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Ok Gaby, dank je voor je uitleg. Lijkt me dat je het daar heel moeilijk mee hebt gehad, met je vriend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 dat een relatie niet werkt, kan... alleen heb ik geen afscheid o.i.d kunnen nemen, hij heeft de hoorn erop gegooid tijdens een tel.gesprek, niet eens in een ruzie, maar iets zinde meneer niet, daarna nooit meer gezien of gesproken, enkel via sms. Complete waanzin is het, en ik kan er niets aan doen, behalve het accepteren dat het is zoals het is.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 oh ja, en er niet op gaan drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 12 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2012 Erg is dat he, net of er dan iets niet afgesloten kan worden. Je blijft er dan zo lang mee zitten omdat er niet over gesproken is. En erop drinken? Dat zeker niet he? Dat is het niet waard en blijft de frustratie nog langer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden