Esperanza Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Vervolg : Dagboek van een alcoholiste Ik heb net mijn laatste fleske bier leeggedronken. Niet dat er geen meer zijn......... Jupiler, legio, Duvel, 1 bak Westmalle, 1 bak Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Niemand ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Moggeuh allemaal frotters, hopenlijk en goei weekend gehad, sommige in de huid van een ander enzo Madelief heel veel succes , ha VM nou succes met terug en bijlezen Ez, sterkte ook en zoek idd bv via internet misschien een oplossing, want je geeft zelf al aan dat er waarschijnlijk eerder binnen je gezin al problemen genoeg geweest door jou drankgebruik. Hoop dat je iets kan vinden en je ziet zelf de noodzaak ook al duzzzz. sterkte joh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Ge hebt gelijk Lowieke, alleen, wanneer gaat ons mams het eindelijk zien Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Goedenmorgen:rose: DAGPACT Albert Lytse Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Made, veel suc6 Esperanza er zijn goeie hulpmiddelen om niet meer te kunnen drinken maar dat zal je wel weten hé. Kom op meid neem de stap en ga er voor 200% achter staan. Of wil je dadelijk je kinderen niet meer kunnen herkennen omdat je teveel gezopen hebt? Niet meer weten of dat nu wel of niet gezopen hebt, je niet meer kunnen herinneren waar je woont en opgenomen bent omdat je niet meer capabel bent om voor jezelf, laat staan om voor je gezin te zorgen En denk nu niet dat jou dat niet kan overkomen, want dat is jezelf beduvelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Sowhat, mijn, ONZE, kinderen zijn twintigers, allemaal studerend. Ze zijn dus niet altijd thuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Allez Esperanza, ons mam heeft dat allang in de gaten, valt ook niet mee om je hoofd te breken over wat te drinken zonder dat het opvalt, is wel luxe probleem eigenlijk. Nu alleen de stap te durven nemen nog en hoe daar mee om te gaan he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 bolletje, DAT is nu net mijn angst. Dat mijn man en ik straks gezegend worden met kleinkinderen. En, ja, dat onze kinderen hun kids niet in oma's handen durven achterlaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Originally posted by: EsperanzaSowhat, mijn, ONZE, kinderen zijn twintigers, allemaal studerend. Ze zijn dus niet altijd thuis.quote> Tjah val een moeder niet aan over haar kinderen en dan krijg je dit soort antwoorden, terwijl het geeneens een aanval was, maar jij Ez het wel zo zag. Maar dit is toch een slap excuus , dat je kinderen je dus niet altijd zo zien dan, als je geen oplossing vindt voor je drankgebruik, Ook zie je wel zelf in dat dit zo niet verder kan. Zie toch niet dat mensen je hier aanvallen, alleen die schop , of duwtje in de rug te geven om te helpen jezelf weer te vinden. En dan niet laveloos in de kelder, omdat boven in de keuken de rest zit te ontbijten dadelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Es. waarom stap je dan niet naar de h.a. en vraag om refu. Het is dan een stuk makkelijker voor je om niet meer te drinken. Als je trek krijgt is ie zo weer weg omdat je toch niet kan drinken. Kom op joh. Wat is er nu mooier dan inderdaad dadelijk te kunnen genieten van je kleinkinderen. Wat is er nog mooier dan dat de kinderen inderdaad dadelijk zeggen, Goh Mam, we gaan ff weg, kun jij op de kleinkinderen passen. Dat ze jou die verantwoording geven en daar ook alle vertrouwen in hebben dat dat goed gaat, en je niet schuldig hoeven te voelen van, wat heb ik nu weer gedaan, heb ik het wel goed gedaan met de kleinkinderen. En wat zou er gebeurden als een van die kleintjes iets zou overkomen doordat jij gedronken zou hebben. Ik moet er niet aan denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Bolletje, bedankt. Hannah, het is nooit mijn bedoeling geweest ook maar iemand te kwetsen. Ik ben alcoholiste, ja, bij deze, MI DISPIACE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Met alle respect Hannah, als ik het goed na lees zijn MIJN leestekens keurig geplaatst........... Tja..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Goedemorgen Frummelse vrienden, een felicitatie vandaag voor Kate. Die zat net ala Experanza in de knoop, todat ze een beslissing kon nemen..............Kate Van Harte Gefeliciteerd! Twee jaar droog vandaag, Chapeau! Bedankt voor je woorden op het jaarpact, 'dit geschenk nemen ze mij niet meer af' ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Goedemorgen iedereen. Madelief heel veel succes gewenst met de eerste dag van je alcoholvrije leven. Esperanza, ik zit je bijdragen hier nu een tijdje te lezen en ik wordt er niet echt wijs van. Aan de ene kant ben je bang voor de gevolgen van je alcoholmisbruik, maar er blijkt voor mij onvoldoende uit dat je er nu wat aan wilt doen. Ja, je wilt het zelf doen omdat je het zelf veroorzaakt hebt. ' Welnu laat ik je uit deze droom helpen, op deze manier gaat dat never nooit lukken. Zoek proffesionele hulp, doe er wat aan. Als je echt wilt dan doe je dit en anders is het een heiloze weg en zuip je je dood! Realiseer je dit nu eens. Lees als je weer nuchter bent je topics van vanmorgen maar eens en lees wat je zegt.' Als ik een kind van je was en ik kreeg kinderen dan zou ik mijn kinderen absoluut niet aan jou toevertrouwen. Je kan niet eens op je zelf paasen, hoe kan je kan je dat dan straks op je evt kleinkinderen. Je hebt een beste schop nodig Esperanza. Open je ogen en neem vandaag nog contact op met je Ha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 HOi hoi, * Kate* Twee jaar op de rechte weg, dat is een felicitatie waard. Dus gefeliciteerd Kate. Je moest even opstarten, maar je hebt uiteindelijk gewonnen. Kate, wat zal je mannetje blij met je zijn. Een groet en ga goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Tja Hannah dat is ook weer zo wat. Ik weet het niet, als ik zou zien dat iemand echt van de drank af zou willen dan zou ik misschien voorstellen om onder begeleiding, refu te gaan slikken. Maar ik ben geen arts. Moeilijk hoor. Ik denk soms wel eens, mensen kunnen van de drank af komen als ze echt willen maar zolang men denkt de de trek sterker is dan zij zelf, lukt dat niet. Maar die trek zit wel bij hun zelf, en soms heb ik het gevoel dat men denkt dat die trek iets is dat buiten hun zelf zit. Dat ze daar niets aan kunnen doen. Dat die trek hun overvalt. En daar zit hem denk ik de fout. Je bent zelf verantwoordelijk voor je gevoelens, ook voor die trek. Daarom vind ik het altijd toch gevaarlijk dat men een verslaving, een ziekte noemt. Een mens is dan gauw geneigd om te denken, ik ben ziek dus kan er zelf niets aan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Bolletje ik denk dat ze eerst moet afkicken van de drank en daarna pas aan de refusal kan gaan. Zo ging het bij mij ook. Na 2 weken niet te hebben gedronken was ik sterk genoeg volgens de hulpverlening om dat te gaan slikken. Ik denk dat je als alcoholist weinig kan doen aan de momenten waarop je trek hebt. Echter of je daar vervolgens aan toe geeft of niet is wel je eigen keus, daar kan je mi wel degelijk wat aan doen. Ik merk zelf dat ik ook op sommige momenten nog trek heb in alcohol, maar weet inmiddels daarmee om te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Goedemorgen, even Kate in de bloemetjes zetten. Van Harte!!! :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Kate gefeliciteerd met 2 jaar alcoholvrij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Originally posted by: bolletjeJe bent zelf verantwoordelijk voor je gevoelens, ook voor die trek.Daarom vind ik het altijd toch gevaarlijk dat men een verslaving, een ziekte noemt. Een mens is dan gauw geneigd om te denken, ik ben ziek dus kan er zelf niets aan doen.quote> Herkenbaar:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Kate Van Harte Gefelcititeerd met je 2 jaar! Suikertje, ik vind je een aanwinst voor het forum, je weet het allemaal goed te analyseren en wijze raad te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Dank je Rosa45, Ik hoop dat Esperanza er ook daadwerkelijk iets mee gaat doen. Jammer dat ze niet meer reageert. Denk idd dat je aan de trek niets kan doen. Ik begon eerder altijd om 4 uur smiddags te drinken en heb nu nog vaak dat ik trek krijg en ik kijk op de klok en zie dat het om en nabij de 4 uur is. Heel raar. Het is maar even en ook goed te handelen, maar zo zijn er meer momenten. Het is denk ik net als met stoppen met roken. Bij de eerste kop koffie smorgens is die trek dan ook nog vaak lang aanwezig als je bent gestopt, je wordt dan toch onrustig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 Hannah ik ga er dan van uit dat die persoon die refu zou gaan slikken een goed advies van de arts krijgt, en niet zo maar gaat slikken, maar onder begeleiding!!!!!!! En ook ik heb stiekum gedronken, ik denk bijna iedereen die verslaafd is doet dat stiekum. Bij vrouwen is dat bekend. Bijna iedereen die samen woont of getrouwd is zoekt een weg om een ander niet te laten merken dat hij of zij gedronken heeft, door uit verschillende flessen te drinken. Maar dat neemt niet weg dat men, over kan stappen op Refu als hulpmiddel. En het hoeft niet persé iemands dood te betekenen, zeker als dat onder begeleiding gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 20 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2012 O en hoe het refu slikken gaat is aan de hulpverlener of arts. Of dat nu moet nadat men 14 dagen gestopt is of gelijk, dat moet dan op dat moment beslist worden. ik kreeg het gelijk en ben gelijk gaan slikken. Dus iedere h.a. schrijft dat anders voor. Ook afhankelijk van de persoon zelf. Maar het gaat om een hulpmiddel geen vervanger of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden