Spring naar bijdragen

Woensdag 22-02-12 gehaktdag!

danmaarwater

Aanbevolen berichten

Ik denk dat dit een heel ander vergisting is als de algemene met suikers. Dan zullen veel melkproducten namenlijk niet goed zijn, als het toch zo is dan waarchijnlijk voordat er alc aan te pas gaat komen is het product al te oud om te eten en zijn de plantjes niet meer te redden. Maar dit is wat ik denk op me boerenverstand. Zo zijn er ook wel vruchten die al gisten tijdens hun rijpingsperiode maar wil je daar iets van voelen dan mag je er kratten van vol eten en dat heeft dan niets met de alc. meer te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

't Is niet m'n bedoeling om te verbieden of zo, ik zocht kefir ff op en zag staan dat het een dikvloeibare, koolzuurhoudende en licht alcoholische melkdrank is...

Ik ben opgehouden met lichtvaardig over alcohol te denken, dat heeft me in het verleden steeds rechtvaardigingen in de schoot geworpen om dan toch maar dat hele kleine beetje tot me te nemen waar ik zogenaamd niks aan kon doen en/of wat toch niet gevaarlijk voor me was.. (kersenbonbons, koken met alcohol, mondwater met alcohol etc...) Maar m'n lichaam reageert toch vaak anders dan mijn denken. En misschien reageert zelfs mijn denken wel anders dan ik denk dat ik denk...ik denk met de hersenen van een alcoholist, so be it... Ik ben voorzichtig, misschien zelfs achterdochtig geworden naar alles waar alcohol aan te pas komt, in welke mate dan ook. Ik vind dat ik er baat bij heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het fijn voor je dat je dat kunt, Soothe. Ik kan dat misschien ook, maar ik ga het mezelf niet bewijzen door onnodig risico te nemen. Ik mis het niet, dus heb ik die drang ook niet om het voor mezelf te bewijzen.

Wat je zegt: niet doen met Antabus (of soortgelijke middelen) zeg mij al genoeg.. alcohol doet wél wat met je.

Misschien kan ik ook best wel een glaasje van het één of het ander nemen zonder meteen terug te vallen in onbeheerst gebruik, misschien kan ik mezelf er wel toe brengen om weken- of maandenlang elke dag één glaasje te nemen, misschien kan ik die wilskracht best wel opbrengen.. maar ik weet van mezelf dat m'n wilskracht maar relatief is. Ik wilde in het verleden zo vaak stoppen, en dat deed ik ook heel vaak.. maar soms hield ik dat maanden vol, soms maar enkele uren. Altijd kwam weer dat moment dat mijn wilskracht zich tegen me keerde en dan wilde ik weer drinken.

Nu vertrouw ik niet meer op wat ík wil, maar op de wil van de realiteit.. daar heb ik niks over te zeggen, die kan ik het beste maar volgen. Voor mijn eigen (gemoeds)rust.

Maar zoals gezegd, dit geldt voor mij, hoor. Iedereen is anders..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecondoleerd, Hannah.

Ze noemen alcoholisme wel een gezinsziekte, maar eigenlijk is elke ziekte een gezinsziekte, of familieziekte.. We zijn nooit als zieke alleen maar hebben altijd een heel netwerk van familie, vrienden, kennissen om ons heen die ook de gevolgen ondervinden.. de dood van de "patiënt" is dan voor die "omstanders" misschien wel de ultieme vorm van machteloosheid.

Sterkte:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jessy,

Welkom terug. Goed dat je ons weer weet te vinden. Ga er weer voor hoor en knoop alle tips van de oudgedienden goed in je oren.

Kom naar het forum als je trek krijgt, niet als je de eerste slok al genomen hebt!

Gisteren had ik het ook een paar keer moeilijk, maar dat forum en het dagpact slepen me er dan weer doorheen.

Succes en volharding,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje

Onbaatzuchtigheid klinkt zo mooi en weldoenerig, beetje niet van de wereld.. maar de mooiste dagen zijn die waarop ik me aan het eind van de dag realiseer dat ik dingen gedaan heb waar ik een ander blij mee gemaakt heb zonder dat ik er iets voor terugverlangde.

Kohtje,

Ik ben ook altijd blij als ik iets voor een ander heb kunnen doen. Doordat die ander er blij van wordt doet het mij ook goed. Je bent tenslotte niet alleen op de wereld.
Sowieso is een wel bestede dag iets om met plezier op terug te kijken.

Lytse.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah,

Wat een verschrikkelijk bericht van je nicht! Hadden jullie het aan zien komen?

Zoiets brengt je helemaal uit je eigen evenwicht, denk ik.

Hoe gaan jullie daar als familie mee om? Zijn er mensen die een vangnet voor elkaar kunnen zijn?

Veel liefs,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...