Teveel Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Beks, Kan wat je schrijft niet rijmen met de roos die je aan Suikertje geeft terwijl hij net Borretje een veeg uit de pan geeft. En daarmee doet waar hij zelf, en jij dus, zeggen een hekel aan te hebben: de sfeer verpesten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bekkie Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 @Teveel, Misschien heb je dan niet alles teruggelezen, maar de roos was even voor wat anders waar Suikertje meezat. Geef geen roos omdat Suikertje tekeer gaat tegen Borretje maar gewoon even zomaar wellicht op het verkeerde moment. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Goedenavond allemaal, Aan DMW, welkom Wat mezelf betreft, alles gaat zijn gangetje. Ik ben hier minder aanwezig maar lees wel mee. Voor het overige heb ik nog steeds erg veel moeite met de sfeer die hier zo nu en dan heerst. Gelukkig is er ook nog veel waardevols te lezen en daar trek ik mij dan aan op. Ik vind mijn weg terug wel weer, nu vind ik wat afstand beter voor mezelf. Tot gauw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 als er een hogere macht zou bestaan dan zou er vast niet zoveel ellende zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Snap trouwens niet waarom Borretje altijd de urineerpaal moet zijn. Doet me een beetje denken aan een schoolplein. Als een kind eenmaal in de verdomhoek is geduwd door de "grote" jongens durven de lafbekken haar of hem ook nog wel een trap te geven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 maar die urinepaal zeik wel van haar af hoor;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Spike, Dat zeggen ze, dat klopt, echter ze gaan nog een stap verder. De oorzaak van alle lijden is hunkering. En niet uitsluitend hunkeren naar iets wat je vindt dat je toekomt, maar ook dat het slechte wegblijft. Kortom, hoe het lijden verzachten, door het hunkeren op te heffen. Jaloezie, begeerte, verlangens, wensen. De ware Boeddist oefent zich hier in. Men maakt een einde aan het lijden door het hunkeren af te doen. Een mooie religie is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Veel uit het Boeddhisme is zo inpasbaar in de hedendaagse psychologie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Hoi Akelei, bent u blij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Zo is dat Spike. Tevreden met de kleine dingen. Niet vootdurend het onbereikbare najagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Geen godsdienst wel een religie. Een atheïstische religie. Ben er een fan van. De man was een leermeester. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Wij gaan naar de fantasiewereld van de schouwburg. Ben graag beetje vroeg Eerst nog even wat drinken, alcoholvrij uiteraard, wat bekenden begroeten... Fijne avond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Wat gaat u aanschouwen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Ik spring er heel even tussen, moet zo werken, heb een vraagje... ik ben nu bijna 2 maanden droog, en dat ik voor mij vaak een struikelblok, ik haal vaak de 2 mnd niet, nu merk ik aan alles, wat er gebeurt met me, ik wordt me bewust wat ik heb verpest in het verleden, wat een mensen ik pijn heb gedaan en zo nog een hoop dingen, maar weinig om trots op te zijn, nu ga ik daar absoluut niet op drinken, want ook hier zal ik doorheen moeten, maar ik wil wel aan de langer gestopten vragen, hebben jullie dat ook zo ervaren? Is er een manier om hier mee om te gaan, (4e stap AA???) ik merk dat ik het hier moeilijk mee heb, kan het ook niet zo goed uitleggen, en moet nu echt weg, maar dacht post dit i.i.g even misschien weet iemand iets? HIer tref ik toch de ervaringsdeskundigen nu rennen...... Fijne avond allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 en eigenlijk dat ik met een hoop dingen de boot gemist heb, en dat kwam wel degelijk door mijn drinken, en daar moet ik nu mee dealen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Hoi allemaal! Goeienavond! Hoi Kitrit, Gunn en Basia! Fijn dat jullie er weer zijn! Goed jullie weer te lezen:) Gaat ie??? Liefs, Nance Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Nee Gunn is een logiese gedachte hoor en slim ook trouwens hoor, ik doe niet anders. Josje lekker spannend dan, hoop dat je dinsdag op appeltaart komt trakteren Maar heb je daar al eens gewerkt dus en kan nu voor vast terugkomen ofzo? Emma:present: was loos meiz? sterkte joh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Gaby, ik denk niet in stappen, maar ken je gevoel en ook speelt het vaak. De puinzooi die ik gemaakt heb. Vaak oneerlijk, onnodig kwetsend etc etc. Gemiste kansen. helemaal berooid. Heel veel dingen. Ik train mezelf daar niet in te hangen. Het verleden kan ik niet meer overdoen. Ik ben nu een ander mens en probeer waardig te leven. Dat maakt mijn gestopt blijven erg zinvol. groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Hapje maken. laters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 gaby heel herkenbaar ben nu ruim 13 maanden droog..en kan zeggen dat ik de laatste weken pas een beetje rust in me lijf heb en geest maar die emotie die los komt vond ik heel zwaar...maar je moet er door heen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Originally posted by: SootheKohtje, ik eet lekker een kersen bonbon.Ook rodewijn saus is lekker.Timisoara toetje, jammie.Alles alleen bij special occasions.Dit doet mij niet in de goot belanden.Niet doen met Antabus!!!!P.S Mijn attititude ten opzichte van drank is behoorlijk veranderd.quote> Heee Soothe en anderen.Misschien kun jij dit wel doen, het werkt niet voor ons allemaal hetzelfde. Toch ken ik inmiddels verschillende mensen die een ernstige terugval hebben gehad na het nuttigen van iets kleins alcoholisch.Ik heb er zelf ook niet zo'n last van maar zoek het nu niet meer op. At ik in mn eerste half jaar nog wel es gestoofde kip in rode wijn, nu doe ik dat niet meer.'Geen toetjes met drank, geen eten wat in alcohol is klaargemaakt etc.Het is niet zo onschuldig als het soms lijkt. Door de alcohol zetten processen zich weer in gang in ons lijf en kan de hang naar alcohol, ineens zonder dat je het mss zelf in de gaten hebt, terugkeren.Ik sprak, twee jaar geleden, op een conventie iemand die al meer dan 10 jaar droog stond. Bij de kerstborrel nam ze 1 ienie mienie glaasje eggnoch. Met oud en nieuw 1 glaasje champagne, want met de kerst was het toch ook goed gegaan?Vier weken later reed ze met haar auto een huis binnen, strontlazerus:o. En het heeft lang geduurd eer ze het drinken weer kon laten.Dus ja, dit keer is het niet mijn ervaring maar zo kan het wel werken. En zoals gezegd, de één heeft er wel last van en de ander minder of niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 En ben weer weg, veel gezelligheid gewenst. Kalmte, moed en wijsheid. Lief zijn voor de ander. Oordeel niet opdat gij geoordeeld worde. Wat u niet wilt dat u geschiedt... En nog zo wat van die spreuken van mn Mem die me ineens door mn hoofd schieten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Emma, wat maakt dat je zo'n trek hebt? En wat doe je eraan om hier mee om te gaan? Lukt het jezelf je gedachten af te leiden? Take care. Rondje hondje en vroeg naar bed. heerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 Even wat bijslijpen. Tussen de kersen bonbon ( Erg alcohol achtig) En een sausje of en toetje zit veel verschil. Begrijp me niet verkeerd. Ik zit geen dozen bonbons weg te werken. Eigenlijk nooit. Maar inderdaad, wat Bammetje zegt is 100% waar. Beter niet doen. Het kan inderdaad fout lopen. En zeker in het begin. Vermijd alles wat drank bevat. Niet doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 22 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2012 eet ook rustig een kersen bonbon...nergens geen last van daar ga ik echt niet moeilijk over doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden