Spring naar bijdragen

Woensdag 22-02-12 gehaktdag!

danmaarwater

Aanbevolen berichten

Originally posted by: Lytse
Originally posted by: Kohtje

Onbaatzuchtigheid klinkt zo mooi en weldoenerig, beetje niet van de wereld.. maar de mooiste dagen zijn die waarop ik me aan het eind van de dag realiseer dat ik dingen gedaan heb waar ik een ander blij mee gemaakt heb zonder dat ik er iets voor terugverlangde.

Kohtje,

Ik ben ook altijd blij als ik iets voor een ander heb kunnen doen. Doordat die ander er blij van wordt doet het mij ook goed. Je bent tenslotte niet alleen op de wereld.
Sowieso is een wel bestede dag iets om met plezier op terug te kijken.

Lytse.quote>

Is het niet pas mooi als je er pas laterop erachter komt dat wat jij deed die ander blij maakte en niet dat je dat bij voorbaat al wist, want dat lijkt het meer op zelfverheerlijking ofzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 303
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Interessant gegeven, attitudeverandering naarmate je langer niet meer drinkt.

Ook ik ben niet bang voor een kersenbonbon - mocht die op mijn weg komen, ik lust ze eigenlijk niet - of kaasfondue met witte wijn bereid.

Zolang ik maar niet aan glazen of flessen ga lurken.

Pardon dat ik er middenin val, na lange afwezigheid. Maar ook ik lees wel eens mee zonder in te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Diesel, nu je er toch bent... ;)

Nou ja, daar kwam het vroeger voor mij op neer hoor, de hele dag doorlurken. Ontbijtje uit een fles, zeg maar.

Achteraf zie ik dat de grootste moeilijkheid was, mijn hele leven om te zetten. Niet zozeer de afkickverschijnselen (had ik niet), maar: wat ga je doen als je niet meer drinkt? Hoe vul je die tijd nuttig op?

Ik heb in die tijd, behalve urenlang aan het forum hangen, heel veel truien gebreid (houdt je handen bezig en maakt je vrienden blij) en oeverloos lange wandelingen gemaakt.

Alles heeft zich nu wel genormaliseerd, die leegte 's morgens met wakker worden (wat moet ik gaan doen zonder drank) heb ik niet meer, godlof.

Ik bedoel maar, er is hoop!

Ook, als je in je dranktijd een puinhoop van je financien en je relaties hebt gemaakt: er is uit te komen.

Ik betaal er nog steeds voor, maar ik zie dat schuldbedrag steeds kleiner worden, en de vriendschappen beter.

Niet versagen dus mensen, en doorzetten, want het is de moeite waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over mijn bericht gisteren op de laatste pagine:

bedankt Emmaroos en Albertina voor jullie reactie, deed me goed.

Het is alleen niet zo dat ik geïrriteerd raak, vaak lees ik dit soort bekvechterij ook wel met interesse, omdat het idd in het echte leven ook gebeurt.

Maar daar ga ik het ook uit de weg, kan heel slecht tegen confrontaties, helaas.

Dit heeft te maken met de tijd dat ik opgroeide toen kinderen alleen maar gezien mochten worden en niet gehoord. Mijn vader deed daar nog een schepje bovenop.

Jonge mensen van nu zijn veel mondiger, maar kennen daarin weer vaak niet hun grenzen voor wat betreft goede manieren.

Dit gaat niet over hier op het forum, want over het alg. weten we elkaars leeftijd etc. niet.

Ik werd pas boos omdat ik al weken wacht op mijn beurt en net toen ik gisteren dacht dat er ruimte voor mijn verhalen was, begon het hele gedoe weer van voren of aan en dat schoot me in het verkeerde keelgat. Waarschijnlijk omdat ik nuchter was.

Als er in een winkel iemand voor mijn beurt gaat, zeg ik er ook niets van, maar als het er meer worden wel. Ook in het verkeer sta ik niet op mijn strepen, wat schiet je er mee op, alleen verpest je je eigen humeur als je je overal druk om maakt.

Voor de goede orde en meer ruimte hier, breng ik nog eens het volgende onder de aandacht:

er bestaat een draadje over:

dieren

recepten

tuinen

weekpact

jaarpact

stoppen met roken

en zelfs

Borretje, door haarzelf ingesteld.

Mijn voorstel:

als de bezoekers van deze "huiskamer" daar eens wat meer hun ervaringen op dat gebied zouden schrijven, wordt het hier wat overzichtelijker en makkelijker bij te lezen voor mensen die daarvoor weinig tijd hebben, maar toch graag op de hoogte willen blijven.

Ook vallen de juwelen aan gedachten en goede raad dan meer op.

En morgen mag Travel terugkomen, indien gewenst, hopen we dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

wat leuk, laatst zag ik je even. Had niet gedacht dat je hier ooit nog zou komen, juist omdat het zo goed met je gaat.

Mss denk je, wie is die Lidia, maar ik ken je nog van mijn meeleestijd, toen ik de drempel van mezelf aanmelden (want acl. probleem) nog niet kon nemen.

Kijk wat jij hier schrijft, dat bedoel ik in mijn bericht hiervoor. Dat geeft de beginner en de struikelaar moet. Zeker omdat je erbij zet van hoever je gekomen bent.

Hartelijk dank daarvoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dit klinkt als sukses Vie, tjah dat loskomen van de fles is idd wel heel lastig, het gemis als je shag rookt en wil stoppen het gemis alleen al van het draaien ervan. Maar heb je het gevoel niet dat je "het met de fles groot gebracht" wel heel erg letterlijk heb genomen, tjah ik niet anders hoor en nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lidia,

Kom a.u.b. met jouw verhalen. Je bent net zo'n waardevol lid als ieder ander. Niet wachten tot er hier niets meer te beleven valt, zeg ik als relatieve nieuwkomer.

Ik moet nu weer naar bed (slechte nek) maar lees later alles bij vanaf deze posting, dus ik lees straks je verhaal met belangstelling (als je nog wilt vertellen).

Ik hoop ook dat Travel er morgen weer is. Zo'n trouw forumlid, dat nog vroeg aan Tactive of ze het goed aangepakt had. Volkomen te goeder trouw dus!

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En omdat we allemaal leegte ervaren en dus tijd

over hebben, hebben we heel veel tijd

over voor conflictjes. Zo gaat dat.

Maar Lidia. Bescheidenheid is mooi, maar zoals jij jezelf

beperkt, daar schrik ik een beetje van. Dat kan toch

niet anders dan tot frustratie leiden.

Je kan hier gewoon je berichtje typen en die in de

groep gooien. Vaak is dat juist fijn om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia het maakt soms niet veel uit wie je nog kent van vroeger en wie niet. Allemaal in hetzelfde schuitje, toch? Of je nou gestopt bent of gehalveerd of er aan bezig bent.

Jouw bericht vond ik wel boeiend, over dat je op je beurt denkt te moeten wachten. Moeilijk om je een plekje te verwerven?

Ik ben zelf nogal brutaal, ook al ben ik ook opgegroeid in de tijd van koppen dicht en gehoorzamen.

Gewoon je hoofd opentrekken. Maar ik snap het ook wel, als je wat vertelt en er wordt niet gereageerd zoals je wilde, voel je je zo klein en genegeerd.

Lytse, fijn dat je mijn woorden bemoedigend vond.

En Hannah, ik vind dat je een treffend onderschrift hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, dank voor je begrip.

Jaap

Ja, dat frustreert wel, maar ik heb nog een leven buiten dit forum en dar leer ik ook nog steeds. Sinds ik bij die tomatenpartij ben heb ik geleerd assertief te zijn en dat bevalt me goed. Maar dat is dan bij mensen die ik al langer ken.

En hier, als ik dan eens de sprong waag en er tussen kom, dan reageert niemand , dat nodigt niet uit tot meer vertellen. Hoewel ik wel weet dat het gelezen wordt. En soms denk ik iets te schrijven dat een ander kan helpen en heb daar dan ook vrede mee.

Even nadenken... waarom heb ik me hier uiteindelijk aangemeld?

Om te kunnen delen en kwijt te kunnen zonder dat iemand me dat later voor mijn voeten kon gooien zoals mij vaak is gebeurd. Ik mij niet alleen, daar ben ik van overtuigd!

En natuurlijk ook om te leren van de ervaringen van medegenoten.

Maar dat is voor mij, bij mijn ongeduldige karakter, heel moeilijk als ik dat niet instant kan doen. Later zijn de scherpe kantjes er al wat vanaf en denk ik: laat maar.

Zo heb ik ook tragedies in mijn leven overleefd, door te zeggen, zet het maar in een hoekje en ga eerst dit of dat doen, dan kijken we er later nog wel eens naar.

Dat leek te werken, maar jaren later brak het mij toch op.

Zal voor een ieder anders zijn, maar als iets heel erg pijn doet, kan ik daar niet meteen iets mee.

Niet dat ik nog veel tragedies verwacht, maar als ik zo al schrijvende eens eerlijk ben, had ik in het forum toch, in geval van nood een uitlaatklep gezien, i.p.v. de fles.

Dat is dus niet gebeurd, maar dat ligt zeker ook aan mij. En ik zeg vaak dat ieder mens genoeg heeft aan zijn eigen problemen en niet zit te wachten op die van een ander.

Het leven is voor de meeste mensen geen feestje. En dan hebben wij nog het geluk in Nederland te wonen.

Nu ga ik eindelijk eens ontbijten.

Zo, dat lucht op, hartelijk dank voor uw aandacht en geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag,

goed gesprek gehad met de huisarts

begin morgenavond met medicatie,

weet even de naam niet

maar is tegen angst en gaan dat rustig

opbouwen en slaapmedicatie afbouwen

wat een gezeik, maar tis nu of nooit

qua verandering in leefwijze.

verder evekes alles laten bezinken

en niet onnodig druk maken over dingen

fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé mensen,

Even ing'logt vanuit 't vrijwilligers werk. Alles gaat hier naar wens. G'noeg b'drijvigheid, zonder dat 't stressvol is. 'k werd vanochtend wakker met een hele simp'le g'dachte. 'k zou graag als deez' man willen leven...

http://vimeo.com/9668812

Om vervolgens gruw'lijke heimwee te krijgen naar de luxe die 'k nu g'niet. 'k weet niet of 'k 't lang zou volhouden.

Ahwel, de thee is op. Aan 't zwerk weer.

Tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...