dhen Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 3 jaar niet gedronken, nu achteraf een belangrijke beslissing, toen alleen maar een beslissing van het drinken zat zijn. Pas na 18 maanden droog zijn of zoiets begon ik te begrijpen dat het een beslissing was voor mij, mijn leven wat ik wilde gaan leven ipv laten leven door anderen of door drank. M’n leven zelf leven en niet door anderen zit ingewikkelder in elkaar dan ik dacht, daar ben ik nog steeds mee bezig, elke keer weer nieuwe ontdekkingen, hee zit ik zo in elkaar, hee werkt het zo voor mij. Een mens maakt het leven maar nodeloos ingewikkeld denk ik wel eens, het zou zo simpel moeten kunnen zijn, gewoon leven volgens de zin van het leven die het leven voor mij heeft. Het is maar vreemd hoeveel beperkingen ik me zelf daarin oplegde, nog steeds ben ik aan het ontdekken dat ik eigenlijk mezelf altijd tegen hield om vrij te zijn, om het leuk te vinden om mens te zijn en leuk te vinden om ik te zijn. Maar langzaam begint het te wennen om ik te zijn en dat nog wel leuk te vinden ook. Het mooie hiervan is dat er een wisselwerking is, vertrouw ik mezelf meer, dan vertrouw ik anderen meer, vind ik mezelf leuk, dan vind ik anderen leuker, enz. Doen, stoppen met drinken en keer jezelf maar binnenste buiten om het allemaal te begrijpen, hoe meer je het begrijpt, hoe leuker het wordt, vind ik dus. Felicitaties hoeven niet, ik kan het nu zonder, op een gegeven moment doet de prestatie van hoelang droog er niet meer toe, voor mij, veel belangrijker is dat ik mezelf heb teruggevonden, met dank aan alle trap-onder-de-konten en spiegels die ik hier of van mensen die ik hier heb leren kennen kreeg Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Doe het lekker toch. Dhen fantatisch, je bent een mega ster. Dhen bouw maar een klein feesie. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 ik doe het ook lekker toch... Dhen...van harte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Goed Dhen , dat je het nu zonder felicitaties kunt zoals je schrijft, maar tóch: :musicnote::heart::heart::moon: Want uhhh, ik moet het mezelf nog maar zien doen!!! Dus bij deze: gefeliciteerd!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Dhen...toch gefeliciteerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 :D ja feessie :$ "wilt u uw belastingaangifte voor 1 maart indienen" pardon, u zegt, dat is 2 maanden vroeger dan vorig jaar, oftewel, voorlopig ben ik ff ondergedoken om te goochelen met cijfertjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 dhen van harte met je 3 jaar zonder alcohol:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 drie jaar. knap. zolang je maar happy bent en het gevoel hebt vooruit te komen, maakt lengte of wat dan ook niet uit bla die bla bewondering voor hoor, heb ik nog even te gaan wow voel me speedy tik dit in 0.01 seconde, zullen de m ecicijnen zijn, heheheohfhfh fdsafkjfafj jihaaaa pffff even chill maar ga hondje maar uitrennen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Gisteren vroeg ik Niwi op het rookdraadje of ie wat tips voor me had om te stoppen met roken.. al schrijvende realiseerde ik me dat het niet aankomt op tips maar op het simpelweg stoppen met roken!! Soms is het antwoord zo supersimpel en logisch, dat de complexiteit van iets me maar een fractie van een seconden compleet helder voor de geest staat. Gisteren was er voor mij dus zo'n flitsmoment.. en nu rook ik dus al bijna 24 uur niet meer. Gewoon door niet te roken.. en ik me maar jarenlang afvragen hoe ik dat nou toch moet gaan aanpakken. De gevolgen die ik nu ondervind van dat niet-roken zijn een verhaal apart. Daar laat ik mijn 12-stappenprogramma maar op los. Dat betekent aan mezelf werken, m'n sponsor raadplegen, luisteren naar stop-ervaringen van anderen en daar m'n spiegelbeeld in herkennen. Aan de ene kant weet ik van gekkigheid niet waar ik het moet zoeken, aan de andere kant weet ik door m'n herstelprogramma waar ik het zoeken moet. @Dhen: ik feliciteer je op jouw verzoek niet. Maar ik dank je wel voor je verhelderende berichten. En natuurlijk zie ik in jou ook weer een bevestiging van het feit dat we als verslaafden niet verloren zijn maar dat we, als we onze eisen en voorwaarden voor het leven los laten, we eenvoudig gelukkig kunnen zijn. Geen kwantiteit maar kwaliteit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Hannah, dat denk ik zelf ook van tijd tot tijd.. maar o, wonder.. elke keer hervind ik m'n verstand weer. Zal wel afkick zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Trouwens, Hannah.. dat onderschrift van jou, hè? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 is dat waar je naar probeert te leven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 gaan jullie eten op deze vrijdag? hier simpele overblijfselen van de afhaalbami gisteren, ook lekker.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 mis jopie al een tijdje of heb ik dat mis...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Mooi Hannah. In feite probeer ik hetzelfde toe te passen. Alleen noem ik het dan: vertrouwen op mijn Hogere Macht. Die wijst me de weg door feiten.. en ik kan het daar nog zo oneens mee zijn, feiten liegen niet. Hogere Macht is voor mij niets anders dan: het is zoals het is. Als er geen rechtsom is, ga dan linksom.. alleen zo kom ik verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 soort prutje, van alles wat. deden ze heel vroeger ook een grote pan en alles wat over was ging bij elkaar. zijn mooie gerechten door ontstaan alles goed akelei? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 hogere macht? wie of wat bedoel je daarmee kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Stuur je ook even wat van die kwartjes deze kant op Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Hier ook prutje.. grove soepgroenten, vermicelli, soepballetjes, bouillon, blikje kerriecremesoep en anderhalve liter water.. boterhammetje er bij.. snel klaar, lekker en niet dodelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Originally posted by: toinehogere macht?wie of wat bedoel je daarmeekohtje.quote> dat wat mij er door heen haalt.. dat wat ik niet begrijp. dat wat mij doet ademen. dat wat mij het wonder van leven laat ervaren. etc.. Weet ik niet. Blind vertrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Originally posted by: Hannah1Ik weet dat je zo denkt Koh.Maakt niet uit, als je er maar steun aan hebt.Hier gauw ff de boodschappen halen.quote> Hihihi... zo klinkt het alsof ik heel zielig ben.. of vertederend. Maar ik reken je er niet op af, hoor. Don't shoot the messenger:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 het geloof religie god zoiets zolang het maar werkt ben vaak jalours op de mensen die tot het geloof zijn gekomen. neemt veel onrust weg natuurlijk als je gelooft in god, het volgende leven enz.. helaas is dit voor toineneman niet weggelegd, zal in een vorig leven veel fout hebben gedaan. eetsmakelijk allemaal en fijne avond. geloof of geen geloof verslaafd of niet verslaafd we zoeken allemaal rust in het koppie links of rechts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 ha die borr alles ok? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 Hogere Macht kan in principe alles zijn, Borrie. Het meeste profijt heb je van een Hogere Macht die je kunt toelaten in je leven, ééntje die liefdevol is, je niet afstraft als je iets fout doet maar je na gemaakte fouten aanwijzingen geeft hoe je verder kunt. Geen kant en klare oplossingen maar handreikingen. Op jouw beurt moet je dan weer wel bereid zijn die handreikingen als handreikingen te herkennen, en niet bang zijn om handreikingen die je in eerste instantie bedreigend voorkomen, toch aan te nemen. Omdat iedereen vrij is de Hogere Macht te zoeken die hem of haar het best past, hebben ze het over de Hogere Macht, zoals ik hem begrijp. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2012 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2012 @toine: ik heb niet zoveel op met geboden als wel met beloftes. Religie is een spiritueel programma met vele geboden om naar te leven. Het Stappen programma is een spiritueel programma met alleen maar beloftes. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Voor elk wat wils. Ik ben vrij om mijn eigen weg te kiezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden