Spring naar bijdragen

vrijdag 2 maart


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 308
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: SW
Lenie wat lastig!
Vriendschap en problemen gaan niet samen.
Heeft ze geen vriendinnen of vrienden waar ze even terecht kan?
Ik begrijp heus wel dat je al van alles hebt bedacht.
Haar voor de keuze stellen misschien een optie?
quote>



nee die zijn "niet thuis"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele nare pb-tjes gehad, de laatste was ronduit giftig.

Snap nog niet dat mensen dat kunnen, zulke dingen versturen.

En ik ken ze niet eens.

3 in één week, werd me teveel. Ik snap het niet, echt niet,

kan er nog niet over uit. Had dit op dit forum ook niet ver-

wacht. Ik zal wel te onnozel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy, Je zegt je kent ze niet, maar je weet toch wie hier schrijven.

En..je kan alles verwachten hier.

Het onmogelijke wordt hier mogelijk.

Aan de andere kant kom jij omdat je een probleem hebt.

Dan is het van de zotte, dat jij het onderspit zou delven.

Gewoon je ervaringen delen en niet te veel van aantrekken.

Kop op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand mij nare pbtjes zou sturen zou

ik ze zo op de draad gooien.

Het moet toch niet zo zijn dat jij nu weg gaat voor

zulke rare lui....

Dan blijven diegene wel weg.

(je hebt ook mensen die doen het andersom die gooien eerst een pb op openbaar met naam en toenaam, dat kan ook nog natuurlijk:D:D:D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik 6 dagen niet gerookt en niet gedronken, dat wilde ik even melden, maar dit is niet de werkelijke reden dat ik ingelogd heb.

Het is wat er gisteren met Vie is gebeurd en waar niemand het meer over heeft.

Ik weet dat ik geen recht van spreken heb omdat ik slechts een mee lezer was in die tijd. Maar wel een zeer serieuze meelezer en dan zie je vaak meer dan wanneer je mee kunt schrijven, zoals ik nu kan en ook doe.

Dus ik weet nog hoe de zaken er toen voor stonden en was ook niet bepaald een fan, maar zag haar toch langzamerhand veranderen.

Nu kwam ze terug en iemand schreef ook dat haar toon veranderd was en daar was ik het mee eens en ineens brak de ..........uit.

Ik begreep er niets van.

Hoewel ik (en niet ik alleen) heb al langer het idee dat je hier, notabene op een forum waar mensen worstelen met een alcoholprobleem kennelijk niet mag vermelden dat je en wat je gedronken hebt . Dan natuurlijk wel in combinatie met de strijd en de gelegenheid waarin dit plaats vond.

Vie vertelde van dat etentje met een matig drinkende vriendin en ze hadden ieder 1 glas gedronken en de rest weggegooid. Ze hemelde het ook helemaal niet op, zei zelfs dat het niet lekker smaakte.

En dan wordt er fel gereageerd met dat dat anderen zou triggeren.

* Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen alcoholinname en die triggers zijn er altijd en overal!!!!

Zijn wij hier de reborn alcoholics or what!! Heiliger dan de paus!

Waar zijn we zelf vandaan gekomen.

Of eerder waar zijn we zelf nog steeds.

Zit het zeer zo diep wat er indertijd op het forum met schaduwforums en wat al niet is gebeurd? Triest als dat zo is.

En wat als het nu waar is wat Vie schrijft, kan iemand met Hodgkin niet ook een hernia krijgen en op de hoogte zijn v.d. laatste ontwikkelingen voor wat betreft pijnbestrijding?

Wat mij met stomheid sloeg was dat niemand die ingelogd was en ook niet degenen die dat later deden ook maar iets tegen deze gang van zaken in bracht.

Ook Vie was wijselijk weg.

Ik weet helemaal niet wat hier waar of niet waar is , maar stel je je eens voor dat je in haar plaats was en volkomen te goeder trouw inlogd en dit over je heen krijgt.

Erger nog, als je die ziektes werkelijk hebt.

KIjk eens naar alle mensen die zich aanmelden , wat niet makkelijk is en dan niets meer van zich laten horen.

Of na een paar keer.

Ik neem als voorbeeld Esperanza.

Ja, zat 's morgens al aan de cola vieux zat en het had het over haar kinderen.

Niet iedereen viel over haar heen maar toch: oooo, die bloedjes van kinderen. Zonder te weten dat die kinderen al volwassen waren.

Ik kon niet op haar reageren omdat ik nog dagen achter was met bijlezen en het dus pas later las maar herkende me in haar situatie. Zie haar hier niet meer, helaas.

Er wordt heel makkelijk gezegd: been there done that, got the T-shirt to prove it.

Zelf nooit een hele nacht thuis doorgezopen of na wat geslapen te hebben weer doorgaan in een gekleurd theeglas, zodat een eventuele bezoeker niets zou merken?

Want een ervaren drinker weet precies hoe het niveau op een bepaalde hoogte te houden en toch nog redelijk normaal over te komen.

Ik vraag mij af of dit wel de goede manier is met al het gegeit (prima hoor af en toe)

en die ontbijten, maat stel je eens in de plaats van iemand die ten einde raad is en dit forum gevonden heeft en dan hier in terecht komt.

Ik wil het nu maar even hierbij laten en proberen wat te eten. Maar deze reactie is niet alleen vanwege "Vie" maar ik voelde me al veel langer niet echt vrij om over mijn worsteling tegen de alc. te schrijven.

Op de rookmelder kon dat wel. Tegen de sigaretten natuurlijk.

Later kom ik terug in de hoop dat hier eens serieuze reacties op te lezen zijn.

Want vergis je niet, dit wordt waarschijnlijk door duizenden mensen gelezen en die moeten hier terecht kunnen met hun problemen zonder weer dingen te moeten verzwijgen.

Dat is dus eigenlijk mijn punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: witte
Als iemand mij nare pbtjes zou sturen zou
ik ze zo op de draad gooien.
Het moet toch niet zo zijn dat jij nu weg gaat voor
zulke rare lui....
Dan blijven diegene wel weg.

(je hebt ook mensen die doen het andersom die gooien eerst een pb op openbaar met naam en toenaam, dat kan ook nog natuurlijk:D:D:D)
quote>


Hahahaha, ja inderdaad Witte, onder het mom van oeps....sorry.
Trouwens wel een goed idee om het inderdaad op de draad te zetten.:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zo Lidia das een heel epistel over alles wat hier niet deugd

Ik zou zeggen lees wat sneller, dan kan jij ook reageren op het moment supreme

Nu is het wel erg veel vingertje wijzen achteraf vind ik

en dat alleen maar omdat je niet genoeg tijd neemt om bij te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, ik vind het heel erg goed van je dat je je hart lucht. Dat is goed, dat moet ook kunnen.

Maar ik ben het totaal oneens met je en dat mag ook, toch?

Er zijn soms redenen om aan te nemen dat er twijfel is en dat wordt hier elke dag gezegd. Elke dag is er wel iemand hier die zich mooier voordoet dan hij of zij is en daar wordt dan terecht op gereageert met twijfel of ongeloof. Daar komt nog bij dat sommige mensen elkaar beter kennen door mailcontact of zelfs persoonlijk contact.

Geinen doen we hier erg veel, ik ben daar zeker ook één van en dat is nodig om dingen te relativeren.

Maar zodra er een nieuweling is die het moeilijk heeft, dan stopt dat geinen direct, altijd al zo geweest.

Dat nieuwelingen hier niet durven te komen om dat wat je schreef, vind ik klinklare onzin en ook mensen die hier een blauwe maandag schrijven en vervolgens weg blijven komt ook niet hierdoor. Misschien zijn ze wel helemaal teruggevallen en komen ze daarom niet meer, weet jij veel? Zo gaat dat toch?

Dus, nee, ik ben het niet met je eens en vind wel dat iedereen serieus wordt genomen.

Oordeel niet te snel, Lidia, sommige mensen weten waar ze het over hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ga ik een chin. rijsttafel maken Heer Soothe als je komt. Dan pakken we het gelijk goed aan.;)

Heb net m'n schoonzus aan de tel. gehad en het schijnt dat J. z'n broer van de trap is afgevallen. Hoogstwaarschijnlijk een maagbloeding gehad, van de trap af gevallen en daar doodgebloed is. De verwarming stond op 22 gr. en hij lag daar al minstens 14 dagen dus er hing een vreselijke lucht.

Maar goed, ik heb gezegd dat ik niet kom omdat het nog te kort geleden is dat mijn manneke is gestorven en dat niet zou trekken. Daar hebben ze dus totaal geen moeite mee en alle begrip voor.

Het is zo'n geweldig fijne familie ondanks dat er een paar familieleden toch wel erg ziek in hun bolletje zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...