Rudy Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Goedemorgen overigens, wat zijn jullie vroeg op. De meesten zijn al uit gevlogen. Vandaag eigenlijk geen plannen. Ben de hele dag alleen thuis. Zal een dagje klungelen worden. De pc maar eens onder handen nemen. Tussen door de was en de plas. En sport op tv kijken. t Is nog een beetje te vroeg om de race fiets uit het vet te halen, maar ik heb er wel zin in. Goed weekend gewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Waar is dat dierendraadje naartoe? Ik vind het weer niet... Zou de kat krols zijn? Als ik haar aai steekt ze haar poep helemaal naar boven en begint ze te trappelen met haar achterpoten. Soms doet ze dit zelfs zonder aaien. Hete kat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Ik ben er ook eens vandoor. Nog een beetje wakker worden Later alligator Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Is wel een typische start houding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Ben ook weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 o dan moet ik jou ook nog kennen Rudie. Fleurie ik zal het dierendraadje naar boven halen meis. O trouwens goeie morgen allebei. Staat bij tips en adviezen Fleur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 goeiemorgen mensen wat heerlijk om weer met koffie en pc op de bank de dag te kunnen beginnen. Keus hebben, dasd belangrijk voor me heb ik gemerkt. Nu lekker de markt op, fijne dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Een hele Goedemorgen Frummers Jane wat fijn dat je eindelijk internet hebt thuis, en een sauna, wat kan je Leven snel veranderen soms he, daar staan we wel eens te weinig bij stil denk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Hi Madelief, hoe is het nu? Las dat je partner aangeschoten thuis kwam, en dat je dat maar ''zo hebt gelaten'' i.p.v er wat van te zeggen, wat groei jij snel zeg, heb ik echt beweondering voor, in mijn eerste afkick, kwam ik niet eens aan koken toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Goedemorgen Frummels! Ben laat voor mijn doen zeg! Koffie en een boterham. Vandaag niet veel bijzonders hier, behalve dat ik wat meubels krijg. Die is manlief nu aan het halen. De bedoeling was dat ik mee zou gaan, maar ik stond op met een knallende hoofdpijn. Dat zal wel weer overgaan na een pijnstiller, hoop ik. Ik ga mn bad maar vol laten lopen. Af en toe kom ik even hier om een hoekje kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Originally posted by: GabyHi Madelief, hoe is het nu? Las dat je partner aangeschoten thuis kwam, en dat je dat maar ''zo hebt gelaten'' i.p.v er wat van te zeggen, wat groei jij snel zeg, heb ik echt beweondering voor, in mijn eerste afkick, kwam ik niet eens aan koken toe quote> Ha Gaby!Ja we kruisten elkaar, zie ik nu!Het gaat goed hoor, behalve die hoofdpijn nu.Ik heb zelfs geen trek meer!Wonderlijk maar waar.En ik heb altijd gekookt of ik nu ziek, dronken of aan het afkicken was.Dat kan ik op de automatische piloot zeg maar.Nu ga ik er weer plezier in krijgen want het is echt een hobby van me.Hoe is het met jou?Nog leuke plannen voor het weekend? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 En nog vindt ik het moeilijk om mijn tijd in te delen, deze week veel vrij gehad, en toch heel veel aan drank gedacht, gisterochtend gewerkt, en dan rij ik naar huis, en denk ik , oh de rest van de dag vrij, drank vervolgens ben ik maar in bed gaan liggen, daar moet ik wel iets anders op gaan vinden, maar komt ook wel, s'avonds toch maar mezelf naar de AA gesleept, want anders doe ik helemaal niets, en blij dat ik geweest ben, was erg leerzame avond, waardevol, en straks heb ik een afspraak, dus dat is ook goed, en morgen gewoon weer werken is de vakantie weer voorbij, en ik ben hem droog doorgekomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Made ik ben een tijdje meubelmaakster geweest en heb ook veel meubeltjes opgeknapt. Das heerlijk werk omdat je zoveel resultaat ziet, en van iets heel ouds weer iets heel moois kan maken. Het liefst had ik meubeltjes die eigenlijk naar de stort gebracht moesten worden. En als de mensen het naderhand terug zagen schaamden ze zich. Ja je bent erg goed bezig meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 wow.... Madelief, ik ben echt blij voor je, ik heb nog wel trek, of het is misschien nog ''oud gedrag'', bij mij kwam er veel tijd vrij toen ik niet meer dronk, ik weet nog dat ze dat zeiden bij AA , en ik snapte dat niet, maar inmiddels wel, en daar moet iets tegenover komen te staan, de leegte die ik eerst vulde met drank, is er nog steeds, zoiets... net als wat jij doet, zoals nu met die kasten enzo.... is natuurlijk een hele goede afleiding/opvulling/hobby/werk (hoe je het maar wilt noemen ) ik vindt denk nu de meeste afleiding in mijn werk, ga komende week ook mijn 2 vrije ochtenden werken, dat zal wennen worden, ik lag graag hele ochtenden in bed, nu moet ik eruit voor mijn werk, ben benieuwd hoe dat gaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Gabs kanjer, geweldig hoor. Dadelijk komt het voorjaar eraan en meestal krijgen mensen dan meer zin om dingen te doen, ik hoop dat jij dat ook gaat krijgen. alles ziet er dan veel vrolijker uit en mensen voelen zich vaak ook veel beter. O God helemaal vergeten JANE voor jou een grote bos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Ja gabs, snelle verandering soms en nu gelukkig ten goede. Misschien de 7 vertte jaren? Mag wel wat mij betreft hoor:D Ik zie het wel degfelijk als een van de resultaten van het stoppen met drinken en verantwoording nemen voor mijn leven. Dus wat dat betreft is het niet zo snel gegaan, maar het oogsten lijkt wel in een stroomversnelling te zijn gekomen. Net als zaadjes die je plant, verzorgt en dan opeens is het augustus; oogstmaand:present: En jij bent nu bezig jouw plantjes te verzorgen, af en toe al de voorproefjes van het oogsten te ondergaan en je voor te bereiden op het echte oogsten, heerlijk he! En ik gun je dat een van die oogst dingen wordt dat je ook buiten je werk passies gaat ontdekken die je vrije tijd en jezelf zo de moeite waard maken om van te genieten. Dan raakt drank en alco-vrije drank steeds meer naar de achtergrond. Zoals ik je gevolgd heb Gabs, gaat dat lukken, je klinkt al tijden krachtig, bent je bewust van je valkuilen en blijft toch je pad volgen en plaveien. en het met ons delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Bolletje, ja ik ben erover aan het fantaseren, nu nog doen he? Lichamelijk moet ik eerst nog wel herstellen, ben nog snel moe. Dus zwaar werk etc. daar moet ik nog even mee wachten. Maar ik heb leuke plannen in gedachten. Ja meubels opknappen, dat vind ik echt leuk! Ik heb er ook de ruimte voor om dat te doen, dat is wel fijn. Gaby, die tijd opvullen, dat komt echt wel. Je gaat toch heel goed? Als je trek hebt, hier gewoon komen schrijven. Het heeft mij enorm geholpen en nog. Juist omdat ik wel een heleboel wil nu, maar het nog niet kan. Jane, mooi omschreven! Zaaien en dan oogsten. Hier op het platteland zie ik het ook in het echt gebeuren. Dat vind ik altijd een prachtig gezicht. Ook staan er weer drachtige schapen naast mijn tuin. Zie ik straks weer van die lieve kleine lammetjes, prachtig vind ik dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Goedemorgen allen, ik ben net een half uur wakker, wat heb ik geslapen zeg. Ik wil even iets delen, Zoals jullie weten gaat mijn vader qua gezondheid en mobilitiet achteruit. Er zijn in zijn huis de laatste weken de nodige aanpassingen gedaan zoals een traplift. Wat mijn persoontje betreft ben ik voor mijn vader een mantelzorger geworden, niet erg ik doe het graag. Mijn zus heeft e.e.a in gang gezet waaronder een invalideparkeerplaats voor de deur. Natuurlijk is het fijn dat zij dit in gang heeft gezet. Wij hebben geen onderling contact mijn zus en ik, daar heb ik zelf voor gekozen. Echter als het mijn vader betreft en er is iets over zijn wel en wee te melden stuur ik haar altijd een mail met de in's en out's. Ik krijg overigerens nooit een reactie terug maar ik heb voor mijn gevoel dan toch mijn plicht gedaan door haar op de hoogte te houden. Gisteravond was ik bij mijn vader, ik kijk altijd even de post na. Ik kwam een brief tegen waarin mijn zus een afspraak heeft gemaakt met een instantie die WMO heet. Dat gaat dan over eventuele ondersteuning thuis voor mijn vader. Natuurlijk wist ik van niets en mijn zus is op wintersport. Dus ook niet bij het gesprek aanwezig. Waar ik nu eigenlijk zo verdrietig over ben is dat zij niet de moeite neemt om mij even op de hoogte te stellen. En dit is niet het eerste voorval waardoor ik voor een complete verassing kom te staan. Het geeft mij niet dat uiteindelijk alles op mij terecht komt, dat doe ik met liefde. Ik ben verdrietig over het feit dat zij maar doet wat zij goedacht en er dan vervolgens niet is. Nou dat was het even in het kort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Tina, goedemorgen. Jammer is dat en ja ook verdrietig zeg! Maar ga jij nu bij dat gesprek zijn? Mooi dat jij zo voor je vader kan zorgen. Zoals ik het lees met veel liefde. Sterkte. Ik duik nu mijn bad in, tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Lieve Albertina, die onmacht he, ik herken dat, zo naar, en ook zo onbegrijpelijk, want hoeveel moeite moet het nu zijn voor je zus, om jou even op de hoogte te stellen? zo denk ik dan.... maar voor jouw zus is het blijkbaar een ander verhaal, ze reageert niet, en ze stelt jou niet op de hoogte. Punt. dat is ''wat je er maar van mag vinden'', maar helaas kunnen we er niets aan veranderen, enkel de manier waarop wij ermee omgaan, en soms, veranderen de dingen later, als we geduldig zijn en compassie hebben, maar oh dat is zo moeilijk, en dat vragen we bij AA altijd aan onze Hogere Macht , want zelf kunnen wij dat niet! Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 ik moet naar mijn afspraak, eens kijken of ze me nog mooier kunnen maken Fijne dag allemaal! En Sterkte voor degenen die het nodig hebben, mijn refu zit er weer in, dus ik ben safe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 En Jane ik ga oogsten hoor! heb een hoop gezaaid :);) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Dank voor de reactie's. mijn vader heeft al huishoudelijke hulp. Het gaat mij er inderdaad om dat ik nooit van iets op de hoogte word gesteld. Parkeerplaats, wist ik niets van, ik moest het via de post vernemen en verder alle papieren in orde maken. Zo kan ik nog wel een aantal zaken opnoemen. En wat de afspraak betreft ik probeer vrij te nemen van mijn werk. Dat gaat wel lukken denk ik. Aan de andere kant vraag ik mij af wat ik daar moet zeggen, alle hulp die nodig is zoals hishoudelijke hulp heeft hij al. Mantelzorgen doe ik. Het enige wat ik dan weer van mijn vader hoor is dat mijn zus heeft gezegd dat hij niet tegen de instantie mag zeggen dat hij al mantelzorg heeft. En als laatste, mijn vader komt voor geen enkele vergoeding in aanmerking. Hij heeft het financieel gelukkig goed. Dus wat ik met die WMO instantie aanmoet is mij een raadsel. Verder houd ik er over op, ik wacht het gesprek maar af. Het was al fijn het hier even te kunnen delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 n.v.t Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 3 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 3 maart 2012 Goeie morgen Tinus, Dat doet pijn als je zus je niet betrekt bij dingen die zij gaat ondernemen. Kun je haar niet vragen of ze tenminste even laat weten wat zijn allemaal aan het regelen is zodat jij niet voor verrassingen komt te staan? Misschien erg moeilijk maar dan krijg je in ieder geval niet het gevoel dat je machteloos tegenover deze dingen staat. Wie weet heeft ze het zelf helemaal niet in de gate. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden