Spring naar bijdragen

Zaterdag 3 maart


Yvonne

Aanbevolen berichten

O en Tinus, weet jij dat je ieder jaar recht hebt op 250 euro. Dit als vergoeding voor het werk dat je doet.

Als je daar meer over wilt weten zou je eens kunnen kijken bij Mezzo, mantelzorg.

Daar kun je ook kijken want er zijn ieder jaar goedkope aanbiedingen speciaal voor mantelzorgers om er eens ff uit te zijn. De dag van de mantelzorger is er ook. Dan word je eens een daggie lekker verwend want mantelzorger kan is heel zwaar zijn.:present:

Mocht je het niet kunnen vinden dan wil ik je wel hepen hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 184
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Vervelend voor je Albertien dat dat zo moet lopen. Het is zo jammer dat er energie gaat zitten in dingen, die feitelijk gemakkelijk op te lossen zijn door zakelijk emailcontact te hebben. Ik neem aan dat je zus toch wel weet dat jij de mantelzorg doet? Wel een goede tip van bolletje. Zo zijn er zoveel dingen geregeld waar je geen weet van hebt als je er niet mee te maken hebt. Mooi initiatief om ook voor mantelzorgers te zorgen.

Met mij gaat het goed. Ik was me alleen vanochtend onder de douche aan het bedenken hoe gevaarlijk het is dat het zo goed gaat. Het lijkt wel dag en nacht verschil hoe ik me december/januari voelde en hoe ik me nu voel. Maar op een of andere manier komt dat slecht voelen, met grote oorzaak drank die dat in stand houdt of zelfs verergert, ook weer op de achtergrond en lijk ik weer de positieve dingen van alcohol te zien. Het is zo raar hoe de geest werkt. Dat is het gevaarlijke en daar moet ik me heel bewust van blijven. Ik heb weinig trekmomenten, maar de drank blijft trekken, zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder mens wil graag gezien worden.

Met elkaar overleggen hoe het verder moet met de zorg voor pa is ook elkaar graag zien.

Er kunnen allerlei oorzaken zijn waarom men als kinderen later niet met elkaar overlegd en zijn eigen plan trekt.

Ik zie dat weer terug in het gezin waaruit ik kom.

Niets communiceren met elkaar, aanpakken.

Dat heeft me later veel problemen opgeleverd, vooral in relaties.

Onderlinge ruzies bepalen vaak het klimaat waarop men contact heeft.

Tina ik zou je zus vragen of ze je op de hoogte wil houden van haar eenzijde acties.

Dat schreef hier iemand al, jij hebt recht op een duidelijk antwoord voor zover het je vader betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje

Het geheugen is erg selectief.

Meestal zijn de gevolgen van teveel drinken snel vergeten.

De vervelende karakter trekken van een ex of de reden waarom de relatie is beëindigd.

Het verlies van veel geld door eigen schuld.

Al het negatieve verdwijnt snel naar de achtergrond, maar is daarom niet weg.

Op zich is daar niets mis mee vermits men de realiteit niet uit het oog verliest.

Zet daarom de negatieve en positieve effecten van alcohol eerst eens op een rij.

Eenmaal lichamelijk weer opgeknapt begint de drank weer aan iemand te trekken en dat is normaal.

De kunst om te ontkomen aan de trek is de situatie te accepteren in plaats er tegen te vechten.

Door te vechten voedt je de trek en wint uiteindelijk de alcohol.

Acceptatie schept ruimte om wat anders te bedenken aan de trek te ontkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby je kunt dat gevoel van onmacht door breken.

Vroeger kreeg ik op mijn donder als ik protesteerde omdat ik weer niet was gezien.

Dat was pijnlijk en ik ging daardoor op allerlei vreemde manieren om aandacht vragen.

Helaas kwam ik daardoor steeds meer in een isolement terecht dan dichter bij de mensen.

Typisch een goede voedingsbodem waar alcohol zich thuis voelt.

Aktie is het sleutelwoord om uit het isolement of gevoel van onmacht te komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Abonneren jullie je ook weleens op de dag draad en krijg je dan de post binnen op het opgegeven email adres?

Ik vraag dat om reden de mails bij mij, op een enkele na niet binnen komen.

Dus hij erkend mijn adres wel, maar niet altijd.

Ook een ander mail adres werkt niet zoals het hoort.

Ik heb raad gevraagd aan Ttief maar kunnen mij niet zeggen waardoor dat komt.

De mailmeester is op de hoogte gesteld.

Weet hier iemand raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil bij deze, Suikertje mijn excuses aanbieden.

Ik was gisteren te kort door de bocht, te pinnig en dat is een naar trekje van mij.

Gisteren of eergisteren schreef Albertina dat ze te impulsief was geweest en dat ze daarvan geleerd had.

Nu denk ik, ik moet hier ook van leren, dat ik eerst nadenk voordat ik hier iets schrijf want pinnigheid hoort bij mij en ik wil dat weg hebben.

Dus, Suikertje, sorry, ik was bezorgd en reageerde verkeerd.

Nu ga ik even een klein beetje aan het huishouden doen.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Hannah en Toine,

Stil hier op het forum. Ik heb vanochtend mijn pleegkleinkind op bezoek gehad. Het was voor het eerst dat hij alleen bij mij was. Alles is goed gegaan en hij vond het supergezellig!

Ook op tijd gezegd dat hij plassen moest. De vorige keer dat ze bij mij op bezoek waren deed hij het in zijn broek; kon ik dweilen. Gelukkig heb ik sinds kort een leren bank!

Lytse.

P.S. Borretje komt nog wel, maar minder. Jopie had een weekje vakantie, maar dat is m.i. al voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...