Spring naar bijdragen

Maandag 5 maart


Emmaroos

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 275
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Het afgelopen 1,5 2 jaar dat ik weer dronk had ik een relatie en ging ik niet meer alleen uit...

Dat scheelt qua schaamte en schuldgevoel... Maar naar mate ik weer vaker en vaker teveel ging drinken ging ik mezelf met drank op ook minder leuk vinden...

Sentimenteel, hard egoïstisch...zelden meer vrolijk...

En ik dacht niet meer helder..te zwart wit..

Pff..ik begin wat open te worden..excuses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Jen..

Veel mensen zie ik alleen maar in de kroeg, of op feestdagen..of met drank op..En dan kan ik soms ineens heel leuk met ze kletsen.

En dat gebeurd dan nooit zonder drank op.

Maar dat zijn ook niet de mensen die ik nodig heb om gelukkig te zijn. Het is leuk..voelt sociaal..maar is niet heel belangrijk

Weltusten jane en suiker!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Ik vond mezelf ook leuker met alcohol, dacht leuker te kunnen kwebbelen.

Was grappiger, meer ad rem. Etc.

Maar dat is dan in vergelijking met de dag. Waarin je een beetje duf bent. En

dan kikker je wel op van een paar biertjes. En die alcohol heeft dan ook

nog eens de neiging allerlei stofjes (dopamine ofzo) te maken waardoor je je gelukkig

voelt. En je lichaam stopt met het aanmaken daarvan op natuurlijke

wijze als je teveel drinkt.

Toch was dat moment maar kort. Uurtje of twee per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is wel lekker ja..

In de ochtend een stuk relaxer..en..eigenlijk over de hele dag..

En niet schuldig...

Ik voelde mezelf nogal vaak een slapjanus als ik besefte dat ik weer met een blik bier in de hand zat..en zelfs zonder voelde ik me niet zo heel tof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Frummers,

en een warm Welkom aan de nieuwelingen!

Ik kan me vandaag weer droog afmelden, kreeg net te horen dat het met mijn ex partner niet goed gaat, gebroken met zijn familie en veel blowen en nu zelfs ook drinken,

ik vermoedde al zoiets, vindt het heel naar voor hem, heb hem gesmst dat ik hoop dat ie weer snel een manier vindt om met zijn verslaving om te gaan op een ''normale'' manier, of dat ie misschien eens de sprong in het diepe kan wagen, om eens een tijd helemaal te stoppen, maar dat dat enkel kan als hij eraan toe is en het echt wil,

dat is toch wel iets wat ik hier op het forum heb geleerd, dat verslavingen erg moeilijk zijn, ook bij mij, ik dacht ook wel ff te leren ''normaal'' te drinken... NOT!!! :devil:

ik kan ook niet boos op hem zijn nu, ik heb met hem te doen, maar ik het bevestigt me ook dat ik heel allert moet zijn en echt die eerste niet meer moet nemen, dan maar met refu....

proberen te slapen, al ben ik klaarwakker, morgenvroeg beginnen bij een nieuwe werkgever, altijd weer een beetje spannend

niet bijgelezen, dus sorry als ik ergens tussen val

slaap lekker allen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben niet droog, may, ik ben aan het minderen. 'k Voel mij op dit forum dan ook redelijk beschroomd.

Binnenkort wil ik met mijn psychiater baclofen bespreken, en bij de zoektocht naar uitleg over dat medicijn kwam ik hier terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ben ik ander half jaar geleden ook begonnen met stoppen met roken

wilde met feestjes en op vacantie nog wel roken ,maar heb het nog steeds niet gedaan

het voelt zo heerlijk schoon 'dat ik het ook niet meer ga doen en mischien lukt het nu dan ook zo met de alcohol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sociaal roken dus? Goh, daar kan ik me zelfs niks bij voorstellen. Stoppen met roken is ook mijn ambitie niet, moet ik zeggen. In feite wil ik gewoon eens een plezant leven opbouwen, samen met mijn vriend, en een teveel aan alcohol hoort daar niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...