change Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Ik wist vaak niet meer met wie ik gepraat had laat staan waarover. Alsof of er 2 mensen in me zaten.. de bange overdag en de zotte snachts... en ze stootte elkaar af/// Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Nou ik lees het al, het is echt tijd voor verandering:) en tijd voor bed ook voor mij dan slaap lekker:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Maar sommige gesprekken zijn dan ook weer leuk he? Ik vind het echt allemaal heel moeilijk. Zonder drank ben ik het muurbloempje van dienst, wat ook niet fijn is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Het afgelopen 1,5 2 jaar dat ik weer dronk had ik een relatie en ging ik niet meer alleen uit... Dat scheelt qua schaamte en schuldgevoel... Maar naar mate ik weer vaker en vaker teveel ging drinken ging ik mezelf met drank op ook minder leuk vinden... Sentimenteel, hard egoïstisch...zelden meer vrolijk... En ik dacht niet meer helder..te zwart wit.. Pff..ik begin wat open te worden..excuses Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 excuses? dankjewel juist:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 En Jen.. Veel mensen zie ik alleen maar in de kroeg, of op feestdagen..of met drank op..En dan kan ik soms ineens heel leuk met ze kletsen. En dat gebeurd dan nooit zonder drank op. Maar dat zijn ook niet de mensen die ik nodig heb om gelukkig te zijn. Het is leuk..voelt sociaal..maar is niet heel belangrijk Weltusten jane en suiker!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Goedenavond, Ik vond mezelf ook leuker met alcohol, dacht leuker te kunnen kwebbelen. Was grappiger, meer ad rem. Etc. Maar dat is dan in vergelijking met de dag. Waarin je een beetje duf bent. En dan kikker je wel op van een paar biertjes. En die alcohol heeft dan ook nog eens de neiging allerlei stofjes (dopamine ofzo) te maken waardoor je je gelukkig voelt. En je lichaam stopt met het aanmaken daarvan op natuurlijke wijze als je teveel drinkt. Toch was dat moment maar kort. Uurtje of twee per dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Tja, wat is er belangrijk he. Ik moet toegeven dat ik daar voor mezelf nog niet uit ben. Maar goed, niet te depressief hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Ik kan nu ook nuchter me heel prettig voelen. En een voordeel, op elk moment van de dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Ik ga ook mijn bed opzoeken. Morgen is een belangrijke dag voor mij. Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 dat is wel lekker ja.. In de ochtend een stuk relaxer..en..eigenlijk over de hele dag.. En niet schuldig... Ik voelde mezelf nogal vaak een slapjanus als ik besefte dat ik weer met een blik bier in de hand zat..en zelfs zonder voelde ik me niet zo heel tof Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Belangrijke dag, Jaap? Veel succes en welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
change Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Ik ga hier zo ook uitloggen. Zo nog dr. G kijken...daarna nog ff lezen.. Om 02.00 moeten mijn bedlampje uit van mij Truste allemaal en succes met alles!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 hallo val toch nog even binnen om me te vertellen dat ik vandaag niet heb gedronkenB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Goedenavond Frummers, en een warm Welkom aan de nieuwelingen! Ik kan me vandaag weer droog afmelden, kreeg net te horen dat het met mijn ex partner niet goed gaat, gebroken met zijn familie en veel blowen en nu zelfs ook drinken, ik vermoedde al zoiets, vindt het heel naar voor hem, heb hem gesmst dat ik hoop dat ie weer snel een manier vindt om met zijn verslaving om te gaan op een ''normale'' manier, of dat ie misschien eens de sprong in het diepe kan wagen, om eens een tijd helemaal te stoppen, maar dat dat enkel kan als hij eraan toe is en het echt wil, dat is toch wel iets wat ik hier op het forum heb geleerd, dat verslavingen erg moeilijk zijn, ook bij mij, ik dacht ook wel ff te leren ''normaal'' te drinken... NOT!!! ik kan ook niet boos op hem zijn nu, ik heb met hem te doen, maar ik het bevestigt me ook dat ik heel allert moet zijn en echt die eerste niet meer moet nemen, dan maar met refu.... proberen te slapen, al ben ik klaarwakker, morgenvroeg beginnen bij een nieuwe werkgever, altijd weer een beetje spannend niet bijgelezen, dus sorry als ik ergens tussen val slaap lekker allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 May dat las ik nog net voor jou, ga zo door! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Dr. G? Is dat een aanrader? Veel succes met slapen, change. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 May, proficiat! En Gaby, ook jij succes met slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 en jij jen hoe lang ben jij nu droog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Ik ben niet droog, may, ik ben aan het minderen. 'k Voel mij op dit forum dan ook redelijk beschroomd. Binnenkort wil ik met mijn psychiater baclofen bespreken, en bij de zoektocht naar uitleg over dat medicijn kwam ik hier terecht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 moet je niet doen iedereen is hier welkom ik weet ook nog niet of ik wel helemaal wil stoppen maar dan alleen nog maar in het weekend drinken en zo wie zo niet meer door de week Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 zo ben ik ander half jaar geleden ook begonnen met stoppen met roken wilde met feestjes en op vacantie nog wel roken ,maar heb het nog steeds niet gedaan het voelt zo heerlijk schoon 'dat ik het ook niet meer ga doen en mischien lukt het nu dan ook zo met de alcohol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 Dat ondervind ik wel, dat iedereen welkom is. Erg tof is dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
may Geplaatst 5 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2012 ik wens je welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 6 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 6 maart 2012 Sociaal roken dus? Goh, daar kan ik me zelfs niks bij voorstellen. Stoppen met roken is ook mijn ambitie niet, moet ik zeggen. In feite wil ik gewoon eens een plezant leven opbouwen, samen met mijn vriend, en een teveel aan alcohol hoort daar niet bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden