toine Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 halve pas terug ipv twee naar voren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Is een mini terugval een kersenbonbons Toine? Met mij gaat goed, ga patat eten, ben wel 20 kilo afgelopen jaar afgevallen, dus heb wat vet nodig. Anders allemaal nieuwe keding kopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 wat ik zeg. geen schaamte over geen rotgevoel en gaat goed. in tijden niet zo lekker in mijn vel gezeten. balans is terug en daar proost ik af en toe op. c'est la vie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 :Pben ook inmiddels zoveel afgevallen suiker, bijna strak in mijn lijf.. sixpack kan niet lang meer duren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Goeimiddag frummers, Vanmorgen bij het boodschappen doen, heel even een momentje (toen ik langs de wijnschappen liep uiteraard) van: zal ik....... Maar me toen bedacht dat ik er nu een maand droog op heb zitten, alle motivaties voor het stoppen, dat ALS ik een fles wijn opdrink, me helemaal sjaggie zal voelen etc etc. Enfin geen wijn meegenomen, maar wel een doos lekkere slagroomsoesjes, en die zit ik nu in de tuin op te eten, met een bak koffie. Mocht van mijzelf. Ik zat eigenlijk nooit in de tuin, ook zo raar, maar binnen om me vol te gieten. Ik woon hier al drie jaar, heb de tuin helemaal op laten knappen, en nu pas geniet ik ervan. Toen ik mijn bloedwaardes heb laten onderzoeken, bleek dat ik allerlei vitamine-tekorten had. Waaronder vitamine B's, (natuurlijk de alcohol) maar ook vitamine D. Zon -tekort! Nou ja, ik hoop toch zo dat ik sterk blijf, want zonder drank is het leven toch veel fijner. Zo gek eigenlijk, die drank bracht alleen maar ellende en schuldgevoelens, en toch bleef ik maar doordrinken. Nu voel ik me veel opgewekter, toch blijft die drank af en toe trekken. Zo dit was even een vrijdmiddag-bespiegeling van mij, haha, ik lees altijd de hele draad, maar vergeet altijd wie en wat. Misschien kan ik het later allemaal wel onthouden. iedereen een hele goeie dag!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Doet me deugd Toine. Heb op woonboot in Deventer gewoond genaamd C'est la Vie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 nou, Suiker, ik heb de strijd niet gewonnen en hoef ik niet te winnen ook... drank is er...drank is overal...maar het is aan mij de keuze... neem ik die eerste...of neem ik die eerste niet.... wij leven eigenlijk bij elkaar...naast elkaar...drank en ik...zonder elkaar lastig te vallen of i.d. maar ik heb, toen ik stopte, wel mijn nederlaag moeten erkennen...en het is goed zo... en ik weet ook wat er van me komt...als ik weer ga beginnen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Mijn sixpack wordt onderhand ook zichtbaar, maar helaas de dames zien deze niet. snik snik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Ik moet ff naar winkel om kopietje te maken. Tot later Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Natuurlijk zijn er gradaties in alcoholisme. Ik ben nooit zo diep gegaan dat ik niets meer had. Ben nooit zo diep gegaan dat ik denk dat ik plots me dood zou drinken moest ik terug beginnen. Dierenarts belde net. De poes zit al weer rechtop. Pak van mijn hart. Ze is vast nog erg bang. Duts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Fijn dat zo te lezen Smikkie. Ik denk ook dat er gradaties zijn, of misschien zijn het fases die je doorloopt. Waarschijnlijk gaat dat bij een ieder in een ander tempo. Ik las daar een keer een stuk over hoe alcoholisme zich kan ontwikkelen. Het was angstig om te zien hoeveel ik daarin herkende. En vanmiddag geef ik mezelf vrij. Ga zo even buiten genieten, kijken hoe mijn zaaigoed er bij staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 kan nu en zeg nu op dit moment twee drankjes drinken en dan op koffie overgaan of een sapje. zal echt de medicatie zijn, dat ik die rust heb. vroeger dronk ik na twee drankjes de kroeg leeg... we worden ouder en wijzer.. wat ik zeg balans is terug en niet alleen met drinken, met zoveel meer. zuipen is geen optie meer, wil ik niet meer, veel te trots voor. daarvoor sta ik te dicht bij mijzelf oeff dat klinkt zweverig en fruitig hihi:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 ben blij dat je poes weer rechtop zit fleur, oei krijg hele rare voorstellingen hiervan hihi:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 En het bedrieglijke in de fase waarin ik zat. Ik werd minder vaak dronken, kon steeds meer drinken. Waaruit men de conclusie trok dat ik goed tegen drank kan. Of misschien dacht men wel dat ik minder dronk. Wie zal het zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Da's mooi dat je dat nog hebt kunnen zeggen, Dat kan ik niet zeggen. Ik denk zelfs, maar dat weet ik niet zeker, dat mijn moeder niet echt weet hoe zo'n probleem ik met alcohol heb. Hoewel ze voelde dingen altijd wel goed aan. Ze kon er zelf ook wel wat van, drinken. Behalve de laatste anderhalf jaar, maar toen kon ze door een hersenbloeding heel moeilijk duidelijk maken wat ze dacht en voelde. Ze had afasie. Spreken en schrijven was heel moeilijk toen. Ik kreeg de indruk dat haar gedachtenwereld nog wel aardig op orde was. Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen als je het er niet over kan hebben. Lastige tijd was het. Mensen een fijne middag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Dag allemaal, Ik heb nu geen tijd om bij te lezen, wil alleen even melden dat het vandaag een stuk beter gaat. Lekker gewandeld en vanmiddag dus voorlezen. Tot vanavond en iedereen een fijne dag. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Ik kom er even tussen door dwarrelen. maar trek net mijn zomerjas aan. Oh wat stinkt dat ding naar rook zeg,. Nooit geroken toen ik nog rookte. Mag alle zomerkleren eerst wel weer goed wassen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 ik zag net dat ik 430 dagen niet gerookt heb...en dat er tussen het stoppen met drinken en roken 8.370 dagen verstreken zijn.... dat houdt dus in dat ik vandaag 8.800 dagen niet gedronken heb... ik vond het eigenlijk wel een mooi getal.... hoewel ik niks met cijfers heb, neem ik toch vandaag de 1e niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Om niets met cijfers te hebben, gooi je er wel regelmatig mee Niwi. Touché pestkop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Tjonge Niwi Wat goed dan kan ik nog wel effe, als ik dat haal:huh: Ben het wel van plan, al is het soms verdomde moeilijk zeg ik eerlijk:D Roken doe ik al 40 jaar niet meer;) Maar van Harte gefeliciteerd, ik vind het knap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Vloeibaar spul is op lange termijn ook niet echt de oplossing. Hoe komt het dat na 20 jaar therapie je zo zwaar kan vallen? Heeft de oorzaak dan wel genoeg aandacht gekregen? Je kan anorexia best overwinnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Ah ik lees het al. Je weet het o.a. wel maar je doet er niets mee. Dat moet het zijn.. Stout Spike! Ik kan gewoon niet is flauwekul! Je wil niet...dat is totaal iets anders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Wacht es ff... Ik reageer te vlug. Sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Dan wordt het tijd dat je een ander soort van hulp gaat zoeken Spijker. Je mist een heel leven. Het is droevig En zou niet mogen. Moet er vandoor. Ga poesje halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 23 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2012 Originally posted by: SmikkieJe wilt niet...die is wel te gemakkelijk hoor fleur.Hangt er van af.Hier misschien wel.En toch speelt het een deel mee. Ik zag het bij mijn vriendin.Er is een reden waarom iemand niet meer wil eten. Als het om controle gaat, zou je kunnen stellen dat iemand die controle niet kan loslaten. Niet willen uit angst de grip op te verliezen.Uiteraard kwam er nog meer bij kijken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden