Travel Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Hallo allemaal, Heb een tijdje hier op het forum rondgebracht - dat hielp wel en toch ging het op en neer met het drankgebruik. Om Mariëtte Wijne maar even aan te halen, ja ik heb het talent (genetisch bepaald) en de omgeving werkt mee (niemand die op me let en iedereen die ik ken zuipt er ook lekker op los). Ik zat (naar ik vond heerlijk) alleen thuis en zeker in het weekend met de gordijnen dicht te tetteren. Eerst nog rustig inkopen maar op een gegeven moment werden de flessen voor het weekend weer talrijker - en die gingen leeg. Alles ging leeg - ook wat ik nog in huis had maar echt nooit zou drinken. Wilde met rust gelaten worden en ging ook vrijwel nergens meer heen. Eten - en zeker gezond eten - werd ook steeds minder. Inmiddels heb ik er wat beschadigingen bij waarvan ik echt niet weet hoe ik die heb opgelopen. Welke grens wilde ik opzoeken? Dat vraag ik me echt af. Natuurlijk krijgen de kenners hier gelijk: het glas of liever gezegd de fles is een armlengte weg en mede omdat ik wegbleef, afstand nam, is het drinken weer overmatig geworden. Ik heb me niet weer aangemeld omdat ik een kater had en mezelf zielig voelde want dat was niet zo - maar omdat ik mezelf steeds verder af zie glijden en visioenen kreeg van het mezelf terugvinden aan formicatafeltjes in een of andere daklozenopvang. Terwijl ik gewoon mijn huis, baan en alles nog heb en dit ook gelukkig niet op het spel staat. Nog niet. Ik was zo blij destijds dat ik dit forum gevonden had, ik zie hoe lotgenoten hier het ook voor elkaar krijgen om droog te blijven en dat wil ik ook. Natuurlijk kan ik anoniem meelezen maar dat vind ik helemaal niet leuk en het voelt voor mij niet eerlijk zolang ik er niet vanaf ben. Ik kan het niet alleen en daarom wil(de) ik graag weer aansluiten. Dat wilde ik toch even melden aan jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Hoi Travel, Maar weer er voor gaan hè! Je bent er achter dat het niet bij ééntje blijft. Dus schuif aan. Hier geen formicatafeltjes, maar echt Chesterfield. Je pakt de draad weer op en dat is een goed idee. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Ha Travel, jammer van de reden maar fijn dat je ons weer hebt opgezocht. Je werd ook al gemist op de themadraad, veel succes maar weer en lekker vaak komen maar weer he:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Hey Travel, welkom terug. Ik ben hier bijna drie weken en ook veel steun ondervonden. Hoe meer zielen hoe meer vreugde, niet? Het ga je goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 travel ga je nu minderen of stoppen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 13 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Dank jullie wel allemaal. Heer Soothe, bij jouw bericht voelde ik een smile van oor tot oor. Snoep, is lastig. Stoppen moet wel want minderen is een excuus, dat geeft ruimte om toch in het weekend te gaan drinken en dat is niet de bedoeling. Ik wil weer vrolijk in het leven staan, drank maakt ook depressief. Die paar uur volgooien kost je een halve avond, nacht en de volgende dag. Nog afgezien van de lichamelijke afbraak (hersenen, lever, nieren etc.). Actief zijn met dingen die ik leuk vindt. Dat wil ik en dat ga ik realiseren. Dag voor dag nu. Elke dag aan- en afmelden - droog. Ik beloof het! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Hallo dag beste Travel, Je kent het klappen van de zweep al op ons forum maar toch opnieuw welkom hier. Struikelen, vallen en opstaan en nu de draad weer oppakken is waarschijnlijk het meest verstandige wat je kan doen. Dat een drankprobleem voor een stuk genetisch bepaald is daar ben je al achter gekomen, en dat je het alleen niet kan oplossen ook al. Dus nu “alleen” nog ADB worden. Ik hoop je hier nog veel te lezen want je weet dat je hier alle steun kan vinden die je nodig hebt. Groetjes, sterkte en succes, Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jackie1963 Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Hai Travel knap van je hoor;) gr jackie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2012 Travel. wederom welkom. Helaas herkennen we de alcoholist niet aan het "daklozen-uiterlijk". En hoeven we zolang ook niet te wachten tot het moment komt om iets van ons leven te maken... Sinds ik nuchter ben lach ik weer, sport ik weer, word iedere ochtend fruitig wakker en spring weer een nieuwe dag vol kansen in; leven heet dat, geloof ik. Daarvoor moest ik eerst kappen met dat gif. Succes!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 6 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 6 juli 2012 Travel, Je bent er weer... Gelukkig maar. Probeer inzicht te krijgen wat er precies gebeurd is... Dat heb ik in de kliniek eindeloos moeten doen, maar ik heb er wel van geleerd.... Zet alles in... Als ik het kan kan jij het toch zeker! We zijn allemaal even ver verwijderd van dat eerste glas... onthoud dat. Oppakken weer, sterkte Travel! En wat helpt bij mij op moeilijke momenten; realiseer ik me dat het een progressieve toestand is, drinken... Dus het wordt nooit gemakkelijker, doordrinken, alleen maar moeilijker, en op en gegeven moment onhoudbaar. Het goede nieuws is; herstel is ook progressief. Het wordt allemaal alleen maar beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 7 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2012 Welkom hier Travel. Maar ik zou voorzichtig zijn met ook maar iets te beloven. Ik deed dat ook altijd. Hield ik me er niet aan dan voelde ik me dubbel waardeloos. Je voornemen je hier dagelijk aan te melden is heel goed. Maar beloof niets. Zet jezelf niet onder druk. Dat was tenminste wat ik altijd deed. mezelf op die manier onder druk zetten in de hoop dat ik niet meer zou drinken. het werkete niet. Integendeel. Hoop dat je hier de steun vindt die je zoekt en nodig hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 7 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2012 Hallo Travel, Welkom terug. Op het dagdraadje hebben we elkaar al gesproken. Veel succes en we nemen het dag voor dag. Goed dat je weer teruggekomen bent. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden