Spring naar bijdragen

de eerste dag

mirjam

Aanbevolen berichten

Als ik het nu niet doe dan doe ik het volgende week of volgende maand of over een jaar. Ik weet dat het een keer gaat gebeuren omdat ik dit niet meer wil.

En ik drink steeds meer ipv minder. Vrijdag die rose, alleen maar om in een roes te raken anders niks. Ik vond het niet eens lekker.

Elke dag die strijd met mezelf. Wel een of niet. Niet drinken doordeweeks maar wel op dinsdag want woensdag ben ik vrij. Hoeveel dan? Donderdag kan ook wel want het is bijna weekend. En zo on zo on. Helemaal niet meer drinken betekent geen strijd meer . Gewoon niet.

Niet drinken betekent mezelf niet meer door de plee trekken als ik ’s morgens wakker wordt en toch weer teveel op had de vorige avond.

Dit forum is voor mij een stok achter de deur om het vol te houden en door te gaan. Hoe gelukkig kun je je voelen zonder drank? Ik heb altijd gedacht dat dat onmogelijk was maar ben tegelijkertijd stinkend jaloers op mensen waarbij ik zie dat ze ook blij zijn zonder. Hoe doet iemand dat?

Lieve groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mirjam,

Je bent nu al uitgelogd, maar als je straks kijkt: we hebben een dagdraag, waar iedereen na elkaar berichten plaatst. Vandaag heet het geloof ik maandag 9 april.

Je krijgt dan ook reacties van anderen.

Goed plan van je om helemaal te stoppen met drinken. Krijg je er hulp bij? Ik heb de internetbehandeling van Tactive gedaan, maar er zijn veel mogelijkheden. Verslavingszorg, Refusal enz.

Hope je het ook gaat aanpakken, ik wens je veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Mocht je een keer struikelen, sta dan de volgende dag a.u.b. weer op en leer van je uitglijder. Dat is het allerbelangrijkste!

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mirjam, welkom hier. Moedig van je om je aan te melden.

Ik heb 24 jaar gedronken en vanaf dag één was het eigenlijk al mis. Dat wist ik toen nog niet

maar daar ben ik gaande weg wel achtergekomen.

Net als jij kon ik me een leven zonder drank niet voorstellen!

Bij mij begon het zodra de vijf in de klok zat en als het weekend was mocht ik al veel eerder.

Het gaat ook niet om de hoeveelheid die iemand drinkt maar om de manier waarop ik bezig was met de drank.

Ik voelde me ook zoooovaaak elke ochtend zo ellendig, bah. Ik had een fijn leven en toch wilde ik wel dood. Ik kon ,aar niet begrijpen waarom ik niet 'normaal' kon drinken.

Dat kunnen anderen toch ook?

En toch, op een dag reed ik naar huis, na een vakantie waarin ik erg veel gedronken had, en bedacht me dat ik vandaag wel es niet kon drinken.

Hoe het kwam en waarom, ik heb geen idee. Ik was het zat, ik had genoeg gehad en wilde het zo graag anders.

Dag 1 werd dag 2, 2 werd drie enzovoort. Ik had me ingeschreven voor het forum en was hier dagelijks te vinden.

Ik ga je geen rozegeur en maneschijn verhaal vertellen. Ik dronk niet voor nix en het is een lange, soms pijnlijke/verdrietige weg geweest. Ik heb mn demonen onder ogen gezien en heb met therapie, medicatie, het forum, niet te vergeten partner, familie en vrienden en later AA mijn weg gevonden. Inmiddels 5,5 jaar verder en het is te doen hoor. Echt waar.

Ik drink niet en wil ook niet. Mijn obsessie is weg!

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

Ik bekijk het nog steeds per dag en dat bevalt me goed. Vandaag drink ik niet. Doe je mee?

Ik hoop je te zien op de dagdraad, daar kun je altijd terecht.

Het lijkt misschien of iedereen iedereen al jaren kent. A is dat niet zo, B; sommigen kennen elkaar wel al langer maar laat je niet afschrikken. Als je iets wilt delen; schrijf het op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Mirjam.

Je grootste angst is, net als bij mij destijds,

dat de drank sterker is als jij.

Ooit dronk je niet. Waarschijnlijk voelde je je toen

sterker dan nu, nu je je er afhankelijk van weet.

Maar juist die tijd bewijst dat die drank niets met jou te maken heeft.

Drank is geen duivel, geen persoon die jou dwingt. Drank is een neutraal goedje.

Wij hebben er in toenemende mate misbruik van gemaakt en het meer macht gegeven dat het in wezen heeft.

Dat kan weer teruggedraaid worden, maar het is niet gemakkelijk. Wat tussen je oren zit,

zit je soms (on)behoorlijk in de weg. Die hersenspinsels lijken ook zo krachtig.

Mij heeft Mindfulness erg geholpen om hersenspinsels te laten komen en weer gaan.

Zodra er een weg is zijn er al weer 2 nieuwe. En ze stellen eigenlijk niks voor want de realiteit is altijd anders dan mijn beren op de weg eruit zagen.

Zo ook met drank. Ik blijk prima te funktioneren zonder. Kom mijn verslavingsgevoelige gedrag nog wel tegen en dat ik iets kompenseer, nu vaak met eten, herken ik steeds vaker. En daarmee is het nog niet weg. deels heb ik met therapie veel bereikt en deels leer ik steeds meer dat sommige dingen aan therapie voorbij gaan. Door in het hier en nu te leven (nadat ik het verleden wel degelijk aangegaan ben hoor, dat kun je denk ik niet overslaan), leer ik ook de toekomst klein te houden. Wel wat doelen, soms, maar meer dag per dag. Ik ben zo verschrikkelijk tevreden geworden, dat lijkt wel eens saai. maar vergeleken met de eeuwige ontevredenheid die ik had toen ik nog dronk, is dit een weelde.

Ik heb drank niet meer nodig. Ik wil het niet en ik hoef niet. Doe mij maar een schuimpje:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane:

18.00 uur toch? 20 nog wel! :D

Sorry Mirjam,

Ik keek of jij al reacties had gekregen en Jane had het op de dagdraad ook over schuimpjes, vandaar!

Heb je die dagdraad al gevonden? Lekker meelezen hoor. We hebben ook lol met elkaar, maar als het nodig is om iemand te steunen of een vraag te beantwoorden, schakelen we onmiddellijk om. En horen ze je per ongeluk niet, dan ROEPEN!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...