Spring naar bijdragen

Maandag 9 april 2012


Aanbevolen berichten

Dag frummers,

Ik zit bij te lezen: Jen in een rugzak.:D Je verstoppen voor de grote boze buitenwereld, inc. je schoonfamilie?

Ik heb ook altijd problemen met mijn schoonmoeder gehad, want zij had echt altijd van die gemene steken onder water. Als je er op wilde reageren was het "een grapje". Ze speelde haar beide zoons en aanhang ook altijd tegen elkaar uit. Gelukkig konden we het allemaal doorgaans goed met elkaar vinden en seinden we elkaar in. Schoonvader was een aardige, stille Fries, die het allemaal niet zo in de gaten had.

Inmiddels is de situatie drastisch veranderd. Mijn tegenwoordige schoonzusje komt niet zo vaak bij haar en doet niets, voor wat betreft kleding voor haar kopen, nagels verzorgen e.d., dus moet ze het van mij hebben. Ze zou alleen nog eens aardig moeten worden tegen haar zoon, mijn man, die erg op zijn vader lijkt. Als je 89 bent is hopen daarop verloren moeite.

Ik heb schoonpa beloofd dat ik goed voor haar zal zorgen en dat doe ik ook.

Wat een overpeinzing is het geworden! Het is wel zo dat ik in de loop van de jaren meer zelfvertrouwen heb gekregen. Toen mijn therapeut zei dat als ik al 20 jaar had geprobeerd om vriendjes te worden met mijn schoonmoeder en het was niet gelukt, hoe groot ik dan de kans achtte dat het de komende 20 jaar wel zou lukken, gingen mijn ogen wél ópen. Gewoon niet meer proberen en vriendelijk en beleefd blijven!

Misschien heeft iemand hier iets aan.

Nog lang niet bijgelezen, maar de plicht roept. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 225
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag Lytse,

wat er allemaal meespeelt, schrijf ik hier niet neer, maar wat telt wel: mijn partner en ik hebben het goed samen. Het is ook niet zo dat mijn schoonouders ons uit elkaar willen spelen, ze stellen wel hun eigen zoon achter de rest van de kroost op. Ach ja, niet (meer) ons probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eline,

Ik heb aan je gedacht gisteren. Het voornaamste is dat de dag weer voorbij is en dat je het droog hebt gehouden.

Gaby idem voor jou.

Op naar de volgende was. Het regent hier behoorlijk, maar de tuin kan het goed gebruiken, want we hebben vrijdag mest en compost gestrooid. Ik had natuurlijk liever gehad dat die regen vanavond zou vallen, maar lieve koekjes ....

Tot vanavond,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gestopt,

Bij het uitloggen zag ik, dat jij nog ingelogd staat. Je kreeg de raad "laat maar komen en gaan". Dat is zo waar. Doordat we onze gevoelens steeds weggedrukt hebben door de drank, hebben we ze niet kunnen verwerken. Nu je steeds nuchterder wordt komen ze de aandacht opeisen.

Ga er a.u.b. niet door drinken, want dan kan je binnenkort opnieuw beginnen. Een goed plan om die wederzijdse vriendin te mailen. Helpt het misschien voor jou om op te schrijven waarom je zo'n verdriet hebt, wat je nu mist, wat je nog had willen zeggen enz.

Bij mij helpt het wel om meer rust in mijn hoofd te krijgen.

Je kunt er zeker van zijn dat het in de toekomst beter zal gaan. Deze gebeurtenis was uit het verleden en op een gegeven moment heb je het steeds een beetje meer verwerkt. Misschien komen er dan andere dingen, maar ook die kan je uiteindelijk loslaten.

Mocht het zo heftig worden dat je het echt niet meer trekt, dan moet je natuurlijk hulp zoeken.

Je bent zo goed bezig. Ik vind je dapper en moedig dat je dit nu onder ogen ziet.

Veel liefs en een bosje bloemen als troost en om je te laten weten dat ik aan je denk.

Lytse :present::present::present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, als het een lesbrilletje is, en dat lijkt zo, ha ha

dan kun je waarschijnlijk aan elke caravandeur kloppen waar

iemand woont die ongeveer zo jong is als jij:D

de meesten die ik ken, vooral vrouwen, hebben meerdere leesbrillen in huis.

En die hebben niet alles weg hoeven doen, dus iemand heeft er vast wel een te leen

tot de winkels weer open zijn.

Geen boek, ik moet er niet aan denken,

hoezo verslaafd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Spike, het gaat redelijk goed.

Stik van de vragen, hoe nu verder. Moet dingen veranderen maar wat dan en hoe dan?

Lig daar veel wakker van maar ik ben blij dat ik niet meer hoef te drinken en ik ben ook nog eens gestopt met roken.

Ja, alweer maar doe het nu maar eens goed.

Lief dat je het vraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bebogeen heb ik niet Jops

en eergisteren de pot met

speculoos weggegooid; werd er

misselijk van. Ik had mezelf schuimpjes beloofd en

was vrijdagavond al 15 min. te laat ook, zielugh he.

En zoooo'n behoefte aan zoetigheid nu.

wel voor het eerst geraniums gekocht; 3 witte.

als troost en de tuincentra zijn dus ook open.

aanbod roept vraag op he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eieren zonder dooier opkloppen

mega veel suiker erin doen

en dan op je bakplaat een minuut of 10 denk ik op 200

dat moet je zelf ff afzien

Wat ben je toch een suikerjunk Jane....

Ik ga een nieuwe site aanvragen

suiker de baas..... :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...