Rudy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Zoek afleiding, de craving komt en gaat weer weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Als je mij maar laat leven Gestopt. Zo'n schraal pilsje is dat echt niet waard. Ja je vermoordtjezelf er waarschijnlijk mee. Stofzuigen klaar, nu eens relaxed verder met mijn grote legpuzzel. Het weekend is begonnen. cappucinootje erbij. Emma, je hebt ook een dip achter de rug, het heeft ook tijd nodig om een beetje bij te komen. Niet te snel willen. Soms komt het zoals het komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Accepteren in plaats van vechten, de trek niet voeden. Deze rot momenten gaan voorbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Is ook zo hoor Kate, ik wil ook altijd te snel. Voel ik me vandaag rot? Dan had het gisteren over moeten zijn. Maar het is zo extreem en ik ken het niet van mezelf. Eerst maar eens boodschappen doen, iets lekkers op tafel zetten straks. Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Chrissy, ben je pas 21? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Ik heb de laatste tijd nogal eens nagedacht over de gedachtengang dat je je altijd maar zo snel mogelijk goed zou moeten voelen. En dat dat ook altijd zou kunnen, als je je denken maar aanpast. het lijkt soms wel een vorm van dwang. Eigenlijk voelt het veel natuurlijker om zogenaamde rotgevoelens er ook gewoon te laten zijn. Niet omdat ze dan sneller over gaan, maar omdat ze er zijn. Alle gevoelens hebben bestaansrecht. Dat was ik door de happy hype bijna vergeten. En dan vind ik weer een lief kaartje van een vriend in de bus, en zie ik een merel rond de vijver scharrelen. Alles mag er zijn. Alles heeft een functie. Ik weet het ook niet hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Goh, ben ik niet de enige ongeduldige hier ? Ik heb mezelf in die eerste weken regelmatig dagen doodmoe gevoeld, dat ik niet vooruit te branden was... Had sterk het gevoel dat bij mij alle troep van al die jaren er nog gewoon uit moest. En dat m'n hele systeem aan het resetten was... Sterkte ermee Emma ! Gestopt, doe maar gewoon niet... voel je je later weer extra rot dat je 2 weken weg gegooid hebt... Suc6! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Kate, die is het volgens mij je laatste posting in de natuur is ook vechten en haat en nijd, jalouzie, alles en dat maakt het kompleet (en eindelijk toestemming om OOK de pessimist te zijn ha ha) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Originally posted by: jane4Chrissy, ben je pas 21?quote> Neeee, jammer genoeg niet meer !Ik heb de laatste 5 jaar teveel gezopen, maar van m'n 16e tot ca 5 jaar terug de alcohol nog redelijk kunnen handelen. Liep het allemaal niet zo uit de klauwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 @Kate, de happy hype, right! Tijdens mijn drinkersdagen heb ik bij ieder tegenslagje gedacht; borrel! Dus loop ik 20 jaar achter op leeftijdgenoten, ik heb nooit leren dealen(!!!!) met het gewone leven. @Bor; zijn ze weg? Vertel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Das vervelend me je dochter Hannah. En ook wel weer spannend lijkt me. Het huis met de franse slag, doe ik momenteel ook en Kan best. Heb je al wat lavendel waar je tegenaan kunt kijken of bloeit het nog niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Hannah, niet té kwetsbaar opstellen hè. Waar heeft de dochter pijn Hannah? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Hannah ik heb wat gemist van de week is je dochter (erg) ziek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 @Kate: Je hebt helemaal gelijk, in de natuur is alles cyclisch. Waarom zouden wij mensen dan alleen maar een kant van het spectrum van gevoelens mogen ervaren? Maar ja, ik denk dat verslaafden per definitie niet echt goed zijn in het accepteren van gevoelens (en de rest)... ik in ieder geval niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Ja, soms vind ik er ook gewoon geen ruk aan. Heerlijk om toe te geven. En er hoeft niks te worden weggedronken of weggedacht. Puzzelen! Zalig! (oh nou klink ik weer happy ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 @Soothe, dit houdt me al weken bezig; Seneca was een Stoicijn, samen met Epictetus. Waarom is dat jouw onderschrift? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 In het kader van "clean your clutter" was ik net de spelletjeskast aan het uitruimen, en vond een halve fles pastis! Mijn man heeft het huis een jaar geleden alcoholvrij gemaakt, maar wilde deze blijkbaar niet kwijt! Voor het eerst dat ik een-niet-door-mijzelf-verstopte-fles in huis vindt! Heb hem weggegooid, tjonge, heftige lucht! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Kate, het is best wel belangrijk even stil te staan bij momenten dat men zich 'rot' voelt. Niet op je gemak bent. Mensen willen zo zich zo snel mogelijk beter voelen maar slaan dan een belangrijke stap over. Ik vroeg me voorheen altijd af wat ik miste in mijn leven. Het was de emotie waar ik niet bij stil stond door zo snel mogelijk van gemoedstoestand te veranderen. Pijntjes en verdriet, opkomende kwaadheid de kop indrukken door te verdoven. Daardoor miste ik ook een bepaalde band of verbondenheid met anderen. Ik heb dit verhaal al een keer geschreven hier op ADB. Toen ik weeral in de put zat omdat ik mij geen raad wist met al de nieuwe ontwikkelingen na gestopt te zijn met drinken, zei iemand tegen mij: 'Blijf eens een tijdje in de put en kijk goed om je heen, vaak vind je er aanknoping punten uit het verleden die nodig zijn om te kunnen leven in het heden'. Ik weet wel zeker dat ik het meest van verdrietige en pijnlijke momenten in mijn leven heb geleerd. Herbeleven en in het nieuwe leven mee leren omgaan. Het heeft op geestelijk niveau een ander mens van mij gemaakt. Puzzelze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Hannah geduld, nog 1 nachtje slapen, dan is het zover. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Eline en ik maar denken dat ik de enige engels/ned. freak was maar clutter moest ik toch ff googlen:D ben een nette freak zekers? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 ik ga nog ff kringlopen:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 das wat anders dan kroeglopen:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 Precies Rudy, die stap niet overslaan zoals jij het altijd noemt. Het heeft ook een functie. Fijn je weer eens te lezen, hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 * Eline. Het houd je al weken bezig, dat is me wat. Had het eerder geopperd. Eigenlijk weet ik het niet Eline. Iets in de stoïsche filosofie spreekt mij wel aan, maar dat is niet de reden. Vond het wel aardig, zoiets. Men had er alweer kritiek op hier en dat geeft het een zeker bestaansrecht. Meestal komt er na een tijdje weer iets nieuws. Zo houd ik het fris. Ga goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 april 2012 Rapport Share Geplaatst 13 april 2012 @Jane, heb net boekje van Lenette v. D. gelezen. Zij was helemaal Feng shui geworden; elke dag een lade, plank uitmesten etc, om een harmonieus, balanced sfeertje in je huis te creeren. En het werkt! nou ja...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden