Spring naar bijdragen

Zondag 15 april 2012


Esperanza

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi albertina

Smikkie, tja, de eerste dagen ellendig van zwakheid en schaamte.

Dan durf ik gewoon het forum niet op. Nu gaat het weer prima, alleen heb ik nu schrik voor mijn broerkes verjaardag volgende maand. Ik ben een event zuiper geworden zeker ? Zal me echt wel proberen voorbereiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 km. hardlopen? My, oh my. Ik ben al blij als ik recht op sta en helder ben als ik uit mijn bed kom.

Dit is mijn eerste nacht dat ik niet wakker ben geworden van kaakpijn. Wel lichte oorpijn. Heb zelfs de indruk dat mijn tandvlees nu iets dikker wordt en iets begint aan te groeien. Er staat 2 maanden genezingstijd voor. Heb diarree, gelukkig is de antibioticakuur, aanstaande dinsdag afgelopen.

Soms vraag ik mij wel eens af of het leven leuk is. Ik ben een standaard zwartkijker geloof ik.

Afijn, deze week kan ik een gratis televisie ophalen. Weer extra afleiding erbij.

Nou, maak er een goede dag van vandaag. Dit is dag nr. 18, morgen ga ik naar de AA. Zonder die stok achter de deur had ik het niet volgehouden.

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen stelletje zwartkijkers :D

Geen koffie, geen niks hier?

Tssss.

Eerst maar eens een post lekkere koffie zetten dan.

Water opzetten voor de thee.

En de oven aanzetten.

Net met het hondje gelopen en het is gewoon guur buiten, brrrr.

Heb trouwens de verwarming even een graadje hoger gezet, heb het koud, onszelf wel een beetje verwennen he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Smikkie
Goedemorgen Gestopt, als ik je soms lees, dan denk ik waarom neem je geen kunstgebit?:D
Nee hoor zou ik ook niet doen, maar toch...wat een leed en pijn lees ik steeds bij je. Lijkt me haast geen doen. Dronk je ook om pijn weg te drinken?
quote>


Toen ik voor de uitgebreide diagnose ging was ik in de veronderstelling dat al mijn kiezen er uit moesten en ik een gebit moest. Het was zo pijnlijk en mijn hele kaak was zo verkrampt. Maar het viel mee. Mijn hele ondergebit kan behouden blijven. Bij mijn bovenkaak zijn er nog twijvels bij zes kiezen. Maar door deze operaties kan ik mogelijk deze kiezen nog behouden. Dat wordt pas duidelijk bij de evaluatie over twee maanden. Twee etterende kiezen die niet meer te redden waren zijn gelukkig getrokken. Mijn hele kaak / mond voelt stukken rustiger aan na de operaties. Het heeft ook tijd nodig. Volgende week moet ik er het ergste op hebben zitten, ook omdat dan de antibiotica kuur er op zit. Tis bekend dat deze periode na de operaties even goed _&%$#"#$& is door alle blootliggende tandhalzen.

Tja, waarom zoop ik? Verdoven van gevoelens, herinneren van trauma´s die ik niet kon hanteren en waarvan ik flipte. Uiteindelijk zo verdoofd geraakt dat je alleen maar verdoofd bent en niets meer kan voelen. De ergste trauma´s zijn wel vrij bewust verwerkt nu en ik ga er niet meer inzitten. Maar ik zit wel volgens mij met hersenschade en een onverwerkt verdriet van het overlijden van een dierbare vriend van mij. Het overlijden van mijn ouders heb ik wel bewust verwerkt, merk ik.

Ik weet ook niet waar dit naar toe moet allemaal... Maar ik wil eerst eens zien hoe ik er voor sta mentaal, emotioneel en fysiek gezien bij droog zijn na een aantal weken.

Ik weet bij god ook niet hoe lang ik nu werkelijk gezopen heb. Ik denk twee en een half jaar in het tempo van wekelijks drie kratten bier, mijzelf opsluiten, niet meer eten en alleen maar zuipen en kotsen. Daarna geminderd, maar nog ernstig misbruik van drank. Een zuipbeurt is voor mij voldoende om mij drie dagen totaal geflipt te zijn en niet meer normaal te kunnen denken. Volgens mij ook door mijn nog niet sterke fysieke gesteldheid.

Nu ja, ik laat het maar achter mij. Het doet er niet toe hoe lang en hoeveel ik gezopen heb, maar het was ernstig. Tis alsof ik opnieuw moet beginnen zonder enige vorm van herinnering of zoiets.

...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ontstekingen / infecties zijn veroorzaakt door die enorme stress die ik had tijdens het drinken. Maar ja, wat wil je. Bier, dagelijks kotsen (ook niet goed voor het tandglazuur) en niet eten en helemaal in de flip flap liggen fysiek gezien.

Ik merk nu wel dat er kaakspanning verdwijnt en ´s nachts ook niet meer zo met de kiezen tegen elkaar aan loop te rammen.

Zit ik weer te janken hier. Het wordt wat minder opgekropt. Ik ga kijken of ik nog foto´s kan opvragen van die overleden vriend van mij. Ik ga dinsdag schilderen en wil kijken of ik een mooi schilderij kan maken van zijn band tussen hem en mij. Ik moet het verwerken.

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...