Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 april 2012

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hi Lenie,

Ik ben blij voor je dat je je vandaag beter voelt. Je liet ons, eerlijk gezegd, gisteren in verwarring achter. Was je gaan drinken? Wat was je overkomen?

Ik ben nog een uur langer op het forum gebleven in de hoop dat je terug zou komen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof je op je woord Sofie, maar je moet wel weten wat je ouders je hebben aangedaan waardoor jezelf de later de aansluiting miste, om ze te kunnen ontgroeien.

Het is geen schuldvraag, maar vaak een probleem van verantwoordelijkheid nemen en liefde voor de kinderen.

Ouders moeten hun kinderen onvoorwaardelijk lief hebben en dat Sofie wordt nog weleens verkeerd uitgelegd.

Uiteindelijk heb ik mijn kinderen de levenswijze van mijn ouders opgedrongen.

Gelukkig heb ik die cirkel nu doorbroken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje

We moeten proberen sterker te worden, meer zelfrespect krijgen, geloven in onszelf, tevreden zijn met onszelf, kunnen accepteren dat we fouten kunnen maken, Ons zelf niet op de 10e plaats zetten, houden van ons zelf, mens mogen zijn en zo zijn er nog heel veel dingen die ik op kan noemen. Alleen met adb. worden ben je er echt niet.quote>

ik heb nog niet helemaal bijgelezen, moet zo weer werken,maar wat een mooie draad totnutoe, en van mezelf leren houden,en al het andere, tsja , dat zou mooi zijn........
dat je niet meer dat ''Hou van mij, want ik kan het niet van mezelf'' hebt ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Gabs. en toch valt het te leren, het houden van jezelf, echt. Ik denk ook dat je toch een soort keuze moet maken van, wil ik echt houden van mezelf. Dan zal ik me daar op moeten gaan richten. En net zo goed als ik mezelf de grond in kan boren door mezelf waardeloos te vinden, kan ik proberen om van mezelf te leren houden. Het is ook waar ik voor kies. En in het begin zal dat niet makkelijk zijn hoor want we zijn zo gewend om op een neg. manier te kijken naar ons zelf, maar als we lang genoeg oefenen wordt het op een gegeven moment iets wat bij ons hoort. We zijn oké;)

Gunn misschien kun jij hier ook iets mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, opeens doet jouw posting me ergens aan denken

gebeurd in een klas op school

de juf liet alle kinderen 1 positief ding opschrijven van alle andere klasgenoten

zo kregen de kinderen aan het eind ervan een hele rits met allemaal positieve dingen over zichzelf

ik vind dit eigenlijk heel erg mooi bedacht

en je kunt het natuurlijk overal en met iedereen uitvoeren

dit hoeft natuurlijk niet persè alleen in een klas met kids

@letter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sha, zo hadden we hier een draadje, schrijf 10 positieve dingen van jezelf op. Veel mensen incl. ikzelf hadden toch moeite om 10 dingen op te noemen, net of het niet mag of zo.

Ik denk dat het voor kinderen een stuk makkelijker is. En misschien is het meer het lef hebben om van jezelf te houden dan het kiezen ervoor.

Weet wel dat ik altijd heel neg. tegen mezelf heb aangekeken. Nu weet ik dat het ook te maken heeft met, op de eerste plaats de neg. reacties van de fam. leden vroeger, maar ook zoiets van, als ik me nu een neg. zelfbeeld aan meet, dan doen die neg. reacties van een ander minder pijn of zo iets.

Maar heel belangrijk is toch, hoe kijken je ouders tegen jou aan. Word je liefdevol behandeld, hebben ze tijd voor je, stimuleren ze jouw pluspunten, krijg je waardering enz. Daardoor groei je als kind en als dat er niet, of te weinig is, is het op latere leeftijd erg moeilijk om je zelfbeeld op te krikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ben weer wakker, iets vroeger dan de bedoeling was maar ach, kan hier nog een uurtje lekker liggen.

Er zijn heel veel mooie, waardevolle dingen gezegd vanmiddag na aanleiding van mijn posting.

Hele ware dingen ook en ik ben blij met jullie meningen en overdenkingen.

Voel me dichter bij jullie dan ooit.

Rudy, ook jouw posting vond ik heel mooi om te lezen. Niet dat het mooi is, dat snap je wel en je weet ook wel wat ik bedoel.

Soms hebben mensen geen nadere uitleg nodig.

Soms hou ik me ook stil want ik probeer iets uit te leggen en het komt niet over omdat je het pas helemaal snapt hoe het werkt, alsje het zelf ondervonden hebt. Cliché, maar toch echt waar.

Tot slot nog even dit, ik probeer sinds een poos geen slachtoffer meer te zijn van mijn verleden, wat ik opschreef over mijn ervaringen in het leven is nog maar het puntje van de ijsberg, er was nog veel en veel meer en is ook jaren en jaren doorgegaan.

Lang, veel te lang overkwam het leven mij en was ik slachtoffer die haar rol koesterde.

Nu is het over en uit en ga ik voor de toekomst. Ik geef mijn vreselijke jeugd dus ook niet de schuld van mijn heden maar worstel nog met mijn gedrag van nu op dat verleden. Daar moet ik aan werken en ik weet niet hoe. Ik zit vast en wil uit een nepwereld stappen.

Vandaar dat ik nu ook hulp gezocht heb.

Ik wilde dit nog even kwijt.

-------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Emma,

"Ik worstel nog met mijn gedrag van nu op dat verleden".

Voor mijn gevoel sla je daar de spijker op de kop. Binnenkort krijg je hulp, maar ook door het hier te durven delen en met de reacties van ons bezig te zijn, ben je aan het verwerken en het toetsen. De ellende heeft jaren geduurd, dus de opbouw gaat helaas niet in grote stappen.

Ik weet dat je al een tijd bezig bent hoor, maar ik heb nu het gevoel dat je er echt aan toe bent om verder te komen. Een inzicht komt als je er rijp voor bent.

Veel liefs en heb vertrouwen in jezelf en de toekomst. Je komt er!:heart:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lytse

@ Sha: bedankt voor het me op het dagpact zetten. We maken er weer een droge dag van. Rosa????? kom op meid.

:present:Lytse, ik hoorde je roepen. ik ben er nog, droog en wel.
Ik heb vandaag gewerkt vandaar dat ik me niet had aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...