Spring naar bijdragen

Zondag 29 april 2012

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Gunn
De Bijbel zou een eenduidige boodschap moeten hebben. Echter, 't is voor ieder denkbare interpretatie vatbaar. Neen, 't overtuigt mij niet meer.quote>

Gisterochtend had ik een Jehovah Getuige aan de voordeur staan. Ze vroeg of ik interesse had in Jezus en de bijbel. Ik heb haar gezegd dat ik geloofde in het verhaal dat Jezus bestaan heeft en even zo goed een net zo belangrijke rol heeft gespeeld zoals Boeddha en andere religieën. Vervolgens vertelde ik haar waarom ik niet geloof in de bijbel zoals die geschreven is omdat het altijd een interpretatie is van mensen van eeuwen geleden en het geloof in feite nooit meer dan een machtsspel is geweest samengevat in kerken. Ook heb ik gezegd dat ik niet geloof dat Jezus aan het kruis is gestorven maar dat hij het overleefd heeft. Zijn redding was de speer onder in zijn hart en dat hij daarna door heeft geleefd in een klooster geheim. Daarnaast heb ik gezegd dat ik niet geloof in dat Jezus voor onze zonden heeft geleefd en dat ik geloof in re-incarnatie. Vervolgens vroeg ze of het niet verschrikkelijk is wat er allemaal op de aarde aan het gebeuren is, politiek, economisch en met het milieu enz. enz. Ik antwoordde hierop dat ik het een heel positief gebeuren vond omdat het de mensen wakker schudt dat ze anders met de wereld hebben om te leren gaan.

Nu ja, bla die bla die bla. Allemaal wat uitgebreider dan wat hier staat. Ze ging geen discussie aan met mij verder en vertrok rustig met de woorden: 'ik geloof in de bijbel.' 'Ik geloof ook in de bijbel en Jezus' antwoordde ik, 'maar op mijn eigen manier. Daarvoor heb ik geen samenkomsten nodig, maar een goed samenleven met mijzelf en mijn medemens.'

Amen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je weet 't verdullemes smaak'lijk neer te zetten, Vonneke. Een eenvoudige komkommer-tomaten salade is wat 'k er bij ga serveren en dat is 't. Ja, dat is 't!
quote>

Nou, als je dat gezellig neerzet is het net zo smakelijk hoor Gunn, nogmaals eet smakelijk :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen!

Lenie, geweldig, wat een avontuur!

Gut, wat klink ik nou burgerlijk, maar ja,

daten is voor mij wel al heel erg lang geleden!

't Is je gegund hoor, ben zeer benieuwd hoe het verder gaat (aagje).

Maar goed, dat ene uitje heb je alweer te pakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nancy..Yvonne... het gaat rustig aan hoor.... ik houd jullie wel op de hoogte.

Nancy...het "echte"Daten is voor mij ook al weer bijna 5 jaar terug hoor....ik vond het doodeng gisteren...maar m'n vriendin had ons goed ingeschat..haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks to the girlfriend dan maar, he.. kijk, daar heb je dus wat aan!

Sorry, ben ook meteen weer weg, lig namelijk

ziek in bed. Tja, zó hou ik die Koninginnedagpact wel vol...

Ik hoop nog steeds dat het morgen beter gaat, want we zouden uit eten gaan en dat in combinatie met Kon.dag vind ik altijd erg leuk...

Ik ben trouwens nog nooit zo vaak ziek geweest als sinds ik gestopt

ben met drinken, in korte tijd dan.

:huh:Hoor ik hier in huis nou opeens één van de hongerige wolven roepen

wanneer het eten nou eens klaar is, naaajaaaaaa...:o

hij gaat zelf maar op jacht:D

Iedereen morgen een hele fijne dag gewenst, wel of niet richting mensencrowd,

terrasjes, parkjes, hopelijk hebben we mooi weer!

== snotter de snotter, biefs, Nance===

Oh ja, en ik bil bel je bruidsmeisje zijn, hoor en Snoep ceremoniemeester??

Ennu ennuh.....Joop rijdt de trouwauto, Yvonne zorgt (met onze hulp uiteraard) voor het diner,

ennuh ennuh..

nou ja, ben weg hier, mis m'n zakdoekjes. En sla door de koorts enigszins door merk ik. Doeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, en jij denkt dat je werkeloos toe kunt zien Snoep???

Dacht het niet, je gaat vast gelijk van te voren lopen poetsen... poetsen en nog eens poetsen en vervolgens roep je dat de boel niet goed geregeld is en ga je reorganiseren... mooi, dan kun je toch maar beter gelijk alle touwtjes in handen krijgen?

Lenie, je ziet: de bruiloft is al helemaal geregeld....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...