Gunn Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 @Gestopt, Pas je in ZA wel op voor de 'Gebraden Katten' en citroenzure sinaasappels? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Treesje. Dat bezoek is dus jouw achterdeurtje. Niet doen. Onder het mom gastvrij te zijn maak jij jezelf kapot. Dat heeft niets met gastvrij te maken. En het is een smoes ook nog, ik hoop echt dat je dit in kunt zien. ADB begint met eerlijk worden naar jezelf Trees en gaat verder door aan je zelf-inzichten actie te verbinden. Pas dan kan er verandering komen en wordt je cirkel doorbroken. Drank in huis halen en jezelf verwijten dat je niet sterk genoeg bent om het te weerstaan, is op zich al de kat op het spek binden en het beest verwijten dat ie een kat is. Ergens ben ik jaloers op je omdat jij waarschijnlijk jonger bent dan ik toen ik stopte, je hebt nu al dit forum ontdekt en je kind woont nog thuis. Dat zijn 3 kansen die ik niet had of liever gezegd heb gecreeerd destijds. Daar heb ik wel verdriet van en tegelijk is het niet anders. De jaren nu zijn me er des te kostbaarder om. Doe wat je moet doen Treesje en wees een vrouw:heart: (van: be a man:o) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 hoihoi ben ik weer sinds een redelijk lange tijd afwezig geweest te zijn ik had het 9 maanden en 6 dagen volgehouden om niet te drinken maar ben toch onderuit gegaan jammer maar helaas, nu de brokstukken weer lijmen zit nu op dag nummer ?? ( ben de tel even kwijt) een week + dat ik nu droog sta heb vrijdag mn behandelaar gebeld bij de jellinek en die opend mn dossier weer en belt me maandag terug om concrete afspraken te maken om weer op mn oude niveau te komen qua niet drinken tot zover even deze update Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 ohhh marq, wat jammer. wat gebeurde er dat je toch gedronken hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 MarQ, je wonden likken en weer opkrabbelen nu. Het valt niet mee soms, maar je leert he door vallen en opstaan, jammer van al die littekens. Kom je weer wat vaker hier dan? Misschien kunnen we je steunen en helpen behoeden voor een nieuwe valpartij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Goedemorgen allen! Lees hier vandaag al veel mooie en wijze woorden echte vrijheid is (o.a) niet drinken........ ik denk/weet dat dat klopt,' soms ervaar ik het ook al maar ik ben er nog niet.... heb soms het idee, dat alles nu pas aan het beginnen is, nu ik e i n d l i j k eens voorbij die 3 (inmiddels zelfs 4 ) maanden ben! Treesje , zo herkenbaar je verhaal, sterkte! en MarQ zou je iets meer willen delen over je terugval? Wellicht kan ik daar ook van leren? ik vindt het trouwens super stoer dat je de draad weer oppakt en zelfs de jellinek hebt gebeld, dat betekent dat je jezelf waardeert en serieus neemt , complimenten en Gestopt ik ga je volgen, succes! zo ik ga even verder met mijn dag, ieder heel veel sterkte vandaag om de eerste niet te nemen, ik doe met jullie mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Wat een juweeltje van een posting Jane.. Die mogen ze bij Tactive wel aan de wand hangen. Of als voorbeeld plaatsen bij de regels van dit forum. Hoe spreek je iemand aan op zijn/haar zieke alcoholisten gedrag Nou zo dus! Echt prachtig:heart: Jammer Marcq Zo hardnekkig is een verslaving dus Denk je dat je ver op de rit bent, ben je nog net nergens... Zet m op, samen met de hulpverlening. 1 ding weet je inmiddels, je kan het!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 idd Witte, die hoorde zeker bij de mooie wijze woorden die ik las! Het mag weleens gezegd Jane je bent een KANJER Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Goeie morgen later ingelogden. Marq probeer eens wat meer contact te maken met het forum. We kunnen je steunen in je strijd kerel. Gunn hoe is het met jou? lukt het allemaal een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Jazeker is ze een kanjer Gaby Mooi dat we er zo over denken en idd dat mag ook weleens gezegd worden. (kan Jane lekker blozen enzo ) Hee tante Bol Hoe is t met hond in broekje?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 bevrijde frummeles altegaar den niet-rokende witte se Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 heeeeeeeee den niwi se alles goed in patattenland?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Originally posted by: Treesje[/iIk lees en begrijp 100% wat je bedoelt, alleen is niets in huis halen geen uptie hier (we wonen in zuid Frankrijk hé en hier is het ondenkbaar geen pastis of wijn (zowel rode, witte als rosé) in huis te hebben voor als er onverwachts bezoek komt. Dus ik moet gewoon karakter hebben en er van af blijven.quote> het blijft toch een achterdeurtje he....ik moest ook altijd voorraad hebben voorbezoek wat nooit kwam om mezelf gerust te stellendat er iets was in geval van nood (willen drinken dan eigenlijk) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Originally posted by: witteheeeeeeeee den niwi sealles goed in patattenland??quote> waar woon ik ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 opvliegers krijg ik van jou Witje:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 ha Niwi long time no read Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Dag allemaal, Hier kunnen we kijken naar een grijze lucht en donkergrijze wolken. Dan maar een in het hart. @ Rosa: fijn joh: dag 15 alweer. @ Spud: wij gaan altijd uit eten op onze verjaardag. Sinds schoonouders ook in onze stad woonden, hebben we als compromis koffievisite ingesteld. Dan komenm er een stuk of vier mensen. Net te doen! Ik krijg een heleboel verjaardagskaarten. Jij bent jarig en dus is het jouw keuze. Misschien kies je volgend jaar weer voor een andere manier? Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 den jane se..... ligt er aan ook aan ik wat zinnigs te melden heb he... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Lien: je mag trots op jezelf zijn. 2 maanden::present: Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 In het patattenland woon je toch Niwi? Of woon je weer in Nederland? Opvliegers krijg je van me Jane???? ohhh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Hahaha lieve Witje. Ja ze vind er niks aan hoor. en vannacht liep ze constant heen en weer. "ik wil dat ding van m'n kont. Zit nie lekker":) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Gekke Fleur: moet je je voorstellen dat je (over heel veel jaren natuurlijk) oud en rimpelig bent met hangt..t.n: dat ziet er dan toch niet uit zo'n draak! Bedankt trouwens voor de leuke muziek van Twarres. En ja Fries is een taal. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 ik zal proberen wat meer inhoudelijk te zijn over mn terug val 9 maanden niet gedronken en dan toch .......... ik was al die maanden bezig om van tijd tot tijd de Craving te weerstaan en ben bezig geweest om wat dingen te veranderen in huis en wat dingen te verbeteren dat waren de beloningen voor t niet drinken maar opeens zie je dat je klusjes en dergelijk op zijn en dan is er "niets " meer en dan steven je af op de valkuil van eentje proberen omdat ik zo mn best heb gedaan en alles nu op orde heb en toen gingen alle remmen los voor een week of 4 !!!!!!!!!! gevolg is dat ik ook opgenomen ben op GGZ en nu weekend verlof heb waarom GGZ ? omdat ik ook met een psychisch ziekte beeld te kampen heb naast mn alcohol verslavings gevoeligheid en dat samen is dan 1+1=3 ik hoop dat jullie zo wat meer inzicht hebben in mn terugval Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 Originally posted by: witteIn het patattenland woon je toch Niwi?Of woon je weer in Nederland?Opvliegers krijg je van me Jane????ohhh quote> als je met patattenland Belgie bedoelt...ja, nog steeds...misschien vandaar die opvliegers ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 5 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2012 @Bolletje, 't gaat. Die 05-05-2012 heeft wel een mooie dubbele betekenis nu. Bevrijding uit de slavernij van Roi d'Alcool. Dat 'k bevrijd ben van de ketenen wil nog niet zeggen dat 'k van zijn schrikbewind af ben. Hij zwaait nog steeds de scepter! Eens zal 'k 'm usurperen, en pas dan zal 'k werk'lijk rust hebben. Goed, g'noeg. 'k heb zin om vandaag iets leuks voor mezelf te kopen. Iets wat ook nog praktisch nut heeft liefst. Dat wil 'k halen bij Action (een soort Xenos/Blokker hybride winkel). Een olielampje lijkt me wel leuk. Of een camping gasstelletje. Zoiets. Of een nieuwe overtrekset. Een slaapzak. Of nee, toch misschien een... voorraadpot om suiker en/of rijst in te bewaren. 'k laat me wel inspireren door de winkel. Of jullie moeten wellicht met een suggestie komen. 'k sta open voor alle (leuk/nuttig/totaal onzinnig) ideeën. Ff wasgoed in de droger doen. Tot zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden