Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst
Originally posted by: Aicha
Jane, wat heb je dat mooi verwoord :heart:quote>

Dat valt mij op van meerd're personen hier. Hebben jullie soms op de schrijversvakschool gezeten, of zo?! Man, man, man, wat een epistels!
Geplaatst

Lekker Akelei, broodje kroket met mosterd!

Ik hoop dat ik goed begrijp dat je baalt dat je nog geen relatie hebt. Ik weet niet hoe lang je alleen bent, maar kan alleen maar zeggen, blijf in jezelf geloven.

Je zegt zelf dat je weet dat het niet aan jezelf ligt.

Zover ben ik nog lang niet. Ik heb door mislopen relatie enorme knauw opgelopen, vooral ook omdat ik weet dat het ook voor grootste gedeelte aan mezelf lag.

Heb nu wel contacten met vrouwen, maar kost me nu enorm veel moeite om er voor te gaan.

Hoop dat jij gelukkig wordt en de ware vindt. Soms kan je dat niet afdwingen, maar komt het onverwachts op je pad.

Geplaatst

hallo allemaal

ik vind ook net als meer van jullie die nog niet zo lang gestopt zijn

dat je ontzettend veel energie hebt

had ik ook wel toen ik nog dronk maar nu nog meer

en dat onrustige gevoel is ook nog niet weg

zal nog wel even duren vrees ik

maar ja we hebben ons lichaam wel erg veel aangedaan he

ga lekker met de honden weg

is hier eindelijk een zonnetje maar wel koud

gr. neeltje

uit zeeland

Geplaatst

Jen, goed gedaan meissie!!!!!!!

Suiker, hoe laat komen vandaag je spulletjes? Geen wonder dat je er tegenop ziet. Sterkte ermee.

Neeltje: fijn dat je het nog steeds droog houdt. Elke dag is er één.

Lytse.

Geplaatst

Coco,

Ja, lange posting, maar de moeite van het lezen waard!

Wat zitten we toch steeds te onderhandelen met onszelf over die drank. Goed dat je sterk bent gebleven en vanuit een positief gevoel. Chapeau.

Lytse.

Geplaatst

Ik ben noodgedwongen weer weg. Kwam vnl even terug om Suiker op te peppen.

Suiker: ook deze middag gaat voorbij. Weer een stapje. Hou vol.

Lytse.

Geplaatst

Bedankt iedereen voor de mooie en diepzinnige teksten. Ik heb veel stof om over na te denken.

Wat jullie zeiden over het verslaafd zijn aan een relatie kan wel een beetje kloppen. Ik ben niet graag alleen, als ik dan alleen ben, zoek ik gezelschap op. Vroeger was dat steevast een fles, en nog één en dan de volgende etc etc, altijd goed en zonder tegenpruttelen.

Diezelfde fles(sen) brachten me de dag nadien opnieuw in een grote lege put van eenzaamheid en die vulde ik dan maar met een nieuwe fles. Straatje zonder einde dus. Het heeft nu nooit zo erg geweest dan ik hier laat klinken hoor, maar het benadert wel de realiteit.

Ik heb altijd een beetje van de zekerheid gehouden, het thuiskomen en iemand klaar staan voor je, gaan slapen en een warm lichaam naast je hebben, idem dito om te ontwaken. Nu dus opnieuw die leegte, de kilte, want zelfs mijn poesje is er nu niet meer om toch dat beetje op te kunnen vangen.

Ach, het valt allemaal wel mee, zo meen ik te denken, ik heb alleen verschrikkelijk veel last door de manier waarop.

Ik ga idd eens goed proberen te bezinnen en tot mezelf te komen, en ja, zonder fles(sen) !

Geplaatst

Goh, suikertje, klinkt zo bekend. Ik heb ook nog steeds van die vlagen hoor.

What have i done ??

Maar echt helpend is dat natuurlijk niet. Kan je buiten soms, iets doen met vriend of vriendin ?

Geplaatst

Ach Will, die momenten heb ik minder vaak tegenwoordig en kan er gelukkig nu beetje mee om gaan. Maar feit blijft dat ik in een half jaar tijd mijn mooie leventje kwijt ben. En ik mis mijn 2 jongens en zolang dat niet goed is blijft het moeilijk.

Hoeveel mensen er ook lief voor me zijn en dat zijn er soms nogal wat, maar dit moet ik zelf doen.

Geplaatst

Ik weet het Suikertje, geloof me. Ik heb de kids nu al dik anderhalf jaar niet meer gezien of gehoord.

Blijf hier rustig komen, ventileer en probeer te relativeren :D

Geplaatst

Én... de koelkast is schoon! Iemand nog behoefte aan een aardappelsalade, een maand over de datum? Of een perzikken kwark van 27-03-12? En zo heb 'k meer moeten weggooien. Voortaan wat zorgvuldiger inkopen doen. Er is al genoeg verspilling.

Geplaatst

Suikertje,

was dat leventje wel zo mooi?

Je dronk immers niet voor niets.

Het rouwproces waar je nu inzit

zowel naar ex/kinders als drank

geeft je wellicht een vertekend beeld.

Misschien eens handig om een lijstje te maken over toen.

En morgen weer een ander als je wat beter in je vel steekt,

en dan nog een keer. Ze vergelijken en kijken wat je raakt,

zowel positief als negatief. eerlijk zijn.

Je hoeft er niets mee, maar het is goed af en toe je leven

te evalueren, verleden heden en toekomst.

Balansen noemden wij boekhouders dat vroeger.

Geplaatst

Balansen doen ze toch op 2 januari Jane, tenminste vroeger:)

Je hebt ook wel gelijk hoor, maar er blijft een groot gemis nu en dat had ik kunnen voorkomen.

Weet het dat het niet helpt om terug te blijven kijken en ik moet verder.

Maar de gevolgen van het verleden voel ik iedere dag, elke minuut.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...