Aicha Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Jane, wat heb je dat mooi verwoord Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Originally posted by: AichaJane, wat heb je dat mooi verwoord quote> Dat valt mij op van meerd're personen hier. Hebben jullie soms op de schrijversvakschool gezeten, of zo?! Man, man, man, wat een epistels! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Lekker Akelei, broodje kroket met mosterd! Ik hoop dat ik goed begrijp dat je baalt dat je nog geen relatie hebt. Ik weet niet hoe lang je alleen bent, maar kan alleen maar zeggen, blijf in jezelf geloven. Je zegt zelf dat je weet dat het niet aan jezelf ligt. Zover ben ik nog lang niet. Ik heb door mislopen relatie enorme knauw opgelopen, vooral ook omdat ik weet dat het ook voor grootste gedeelte aan mezelf lag. Heb nu wel contacten met vrouwen, maar kost me nu enorm veel moeite om er voor te gaan. Hoop dat jij gelukkig wordt en de ware vindt. Soms kan je dat niet afdwingen, maar komt het onverwachts op je pad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Goedemiddag, Gisteravond toch pas om bij twaalfen in bed, maar dan ook geslapen tot half 11 vanochtend. Ben nu helemaal uitgerust en ben al door het huis getrokken met bezem en stofdoek. Dat is nu klaar. Wacht mij het auto uitpakken waar ik gisteren totaal de moed of energie niet meer voor had.. Zie er niet eens tegenop. Gisteren aan het eind van de markt alles zo de dozen en zakken ingepropt omdat het hard ging regenen, dat wordt dus nu alles eruit en weer netjes opvouwen... tja.. Geeft niet, heb ik wat te doen Heb inmiddels een schoonzoon, die mooi even kan helpen straks met sjouwen naar zolder Moet bekennen dat ik gisteravond na te kleppen op adb met oa Hannah, (niet door jou Hannah !! ) ineens super veel zin kreeg de kroeg in te duiken, alleen al om mijn ervaringen van die dag te delen met wie dan ook, en ook als een soort van beloning van de lange vermoeiende dag. Ik dubde heen en weer, aangekleed en klaargemaakt ondertussen bedenkend hoe ik dat ging doen, aan de fris en wat dan, ik hou niet van fris, water is ook niets, net of je een klap in je gezicht krijgt, of bier 0,0 en ook dat vind ik niet te hachelen. Toen bedacht ik mij dat ik best wel een paar biertjes kon drinken, moet kunnen, niet meer dan 3... Oei! Ik blikte terug in gedachten naar de andere keren dat ik in zo'n mood was als deze en helder kwam mij voor ogen dat dit niet zo'n best idee was. Ik zat al met mijn jas aan en sleutels van de fiets in de hand.. Jas uitgedaan, sleutels opgehangen en tievie gaan kijken. Neeeee joh! Dat ga ik helemaal niét doen. Zulke leuke gesprekken zijn dat helemaal niet in de kroeg als iedereen 'vol' zit, alleen maar herhalingen van het een of andere dronkemansverdriet of ellende. Hoezo delen van mijn ervaringen van die dag, dat zou helemaal niet aan de orde komen... Het nuchter en helder zijn bevalt mij helemaal prima. Dus why zou ik dat dan doen. Geen spijt. Geen gevoel van IK mag niet. Geen gevoel van andere keer. YES! Het gaat goed met mij! :) Gaby Bedankt voor het delen, ik denk dat velen hier iets aan hebben Jopie Fijn dat het zo goed met je gaat! Geniet er van Akelei Hoi! leuk je weer te lezen Gunn Toppie zo je gaat, ik geniet er van! En jij ook straks als je wat langer verlost bent van die drankduvel. Geen zin hebben mag toch.. gewoon de boel de boel een keer is niet errug hoor BB Ik weet niet of dat uitstellen een typisch alcoholgerelateerd gedrag is... Ik had dit in mijn jongere jaren al, zonder dat bacchus mijn vriend was, ook al. En nog steeds zit het ook in mij. Heel herkenbaar! Ik presteer het best onder druk, dus op het laatste moment zeg maar En soms wordt uitstel afstel.. ja dat is minder, maar soms ook niet kwalijk, het zij zo. Jane Je bent TOP Will Een relatie moéten hebben om je leven als compleet te zien vind ik een beetje link, als ik het jou goed heb begrepen? Ik heb daar dan namelijk geen macht over, als ik aan mezelf denk. Ik zou me overgeleverd voelen aan de nukken en niet nukken van een ander. Ik geef de macht over mijn leven dan uit handen. Dat zou lekker zijn zeg. Wie weet waar diegene mij dan heen stuurt?! Ik heb ook geen relatie, al een hele poos niet en soms mis ik dat zeker. Maar ik denk dan altijd maar alles heeft zijn voor- en nadelen. Wel en niet een relatie. Ik weet wel heel zeker dat in de tijd dat ik dronk heel wat heb verpest, dingen gedaan en gezegd die nu nuchter echt niet waren gebeurd. Ook ben ik relaties aangegaan tijdens dronkenschap, nou das niet lollig wakker worden. En dan heen en weer slingeren in gedachtengang, wel leuk, niet leuk... Nee. Ik heb besloten om eerst maar eens flink aan mezelf te sleutelen voordat ik weer ergens in stap, en als ik dat al doe alleen nuchter. Het is niet zo dat ik geen relatie zou kúnnen hebben, gelegenheid en mensen genoeg, maar ik wil het gewoon niet. En eigenlijk vind ik het heerlijk alleen de meest tijd. De tijden dat ik het mis, zijn zeer in de minderheid. Maar dat ben ik dan hè, nu. Wat ik eigenlijk wil zeggen na dit lange verhaal (sorry) is, hou de macht in eigen hand. Zoek geen relatie om een leegte op te vullen in jezelf, maar probeer die eerst zelf te vullen zodat een eventuele relatie straks geen opvulling is, maar aanvulling. Voor minder ga ik tenminste niet Verder iedereen die ik niet heb genoemd, wel gelezen en van mij een Fleurtje nog even, kippebil , je zegt zinnige dingen, pittige tante vind ik je, hou ik wel van. Zoooooooooooooo genoeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neeltje58 Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 hallo allemaal ik vind ook net als meer van jullie die nog niet zo lang gestopt zijn dat je ontzettend veel energie hebt had ik ook wel toen ik nog dronk maar nu nog meer en dat onrustige gevoel is ook nog niet weg zal nog wel even duren vrees ik maar ja we hebben ons lichaam wel erg veel aangedaan he ga lekker met de honden weg is hier eindelijk een zonnetje maar wel koud gr. neeltje uit zeeland Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 73 bladzijden gedaan - ja, ik vis naar complimentjes - nu een RH van een uurtje om uit te waaien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Originally posted by: Jen73 bladzijden gedaan - ja, ik vis naar complimentjes - quote> G, o, e, d, z, o, ooo goed zo, goed zo, goed zo zo ! Zo goed?Goed hoor Jen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Jen, goed gedaan meissie!!!!!!! Suiker, hoe laat komen vandaag je spulletjes? Geen wonder dat je er tegenop ziet. Sterkte ermee. Neeltje: fijn dat je het nog steeds droog houdt. Elke dag is er één. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Geweldig Jen!!!!!!!!!!!! Ben er ondersteboven van!!!!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Coco, Ja, lange posting, maar de moeite van het lezen waard! Wat zitten we toch steeds te onderhandelen met onszelf over die drank. Goed dat je sterk bent gebleven en vanuit een positief gevoel. Chapeau. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Neeltje Jarenlang drinken is niet in een paar maanden weg te frommelen. Denk eerder dat het gewoon weer jarenlang duurt voordat ik me weer helemaal voel zoals het zou zijn geweest zonder drank. Ik heb de tijd Geniet van t zonnetje (hier niet te bekennen..) groetjes uit de Achterhoek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ik ben noodgedwongen weer weg. Kwam vnl even terug om Suiker op te peppen. Suiker: ook deze middag gaat voorbij. Weer een stapje. Hou vol. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Dank je Lytse Ja, het fijne van het heldere en nuchtere gevoel en na weer -bijna- teruggegleden te zijn geweest maakt me sterker en sterker. Ben je al bij je schoonmoeder geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Dank je Dank je Lytse, komt vast goed, Doe mijn best. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Originally posted by: SuikertjeGeweldig Jen!!!!!!!!!!!!Ben er ondersteboven van!!!!!!!!!!!!!quote> Hoe zie jij de wereld nu Suiker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 het heeft één groot voordeel drinken wordt zo wel errug lastig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ja drinken wordt inderdaad lastig Coco, maar voor mij mocht deze dag voorbij zijn. Heb gelukkig refusal geslikt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ja sorry Suiker... stom grapje van mij..in the heat of the moment.. Goed dat je een refusal hebt genomen brengt toch een stukje rust lijkt me. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ik ga aan de slag met wat ik moét doen. NU. Ja BB... je bent niet de enige met uitstelgedrag Voor iedereen die het nodig heeft sterkte vandaag en toch ook een fijne dag latersss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Geeft niks hoor Coco, zelfs in moeiijke tijden hou ik van grapjes. Beetje relativeren is heel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Hey Suikertje Hoe gaat het nu met je? Je staat helemaal alleen ingelogd... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Inmiddels al flink op dreef met het spul doos voor doos dat werkt het beste geldt toch voor veel dingen merk ik stapje voor stapje zo blijft alles te overzien Normaal plens ik alles tegelijk neer wat een chaos brengt dat en is mijn zin gelijk vertrokken en daarbij de energie om nog maar iéts te doen Dit werkt primá! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ik ga nog maar even door.... geen suikertje... Kom zo nog wel even langs piepen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Bedankt iedereen voor de mooie en diepzinnige teksten. Ik heb veel stof om over na te denken. Wat jullie zeiden over het verslaafd zijn aan een relatie kan wel een beetje kloppen. Ik ben niet graag alleen, als ik dan alleen ben, zoek ik gezelschap op. Vroeger was dat steevast een fles, en nog één en dan de volgende etc etc, altijd goed en zonder tegenpruttelen. Diezelfde fles(sen) brachten me de dag nadien opnieuw in een grote lege put van eenzaamheid en die vulde ik dan maar met een nieuwe fles. Straatje zonder einde dus. Het heeft nu nooit zo erg geweest dan ik hier laat klinken hoor, maar het benadert wel de realiteit. Ik heb altijd een beetje van de zekerheid gehouden, het thuiskomen en iemand klaar staan voor je, gaan slapen en een warm lichaam naast je hebben, idem dito om te ontwaken. Nu dus opnieuw die leegte, de kilte, want zelfs mijn poesje is er nu niet meer om toch dat beetje op te kunnen vangen. Ach, het valt allemaal wel mee, zo meen ik te denken, ik heb alleen verschrikkelijk veel last door de manier waarop. Ik ga idd eens goed proberen te bezinnen en tot mezelf te komen, en ja, zonder fles(sen) ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 6 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2012 Ben er wel. Even niet in de stemming, sorry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden