Spring naar bijdragen

maandag 7 mei


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dag allemaal,

Allereerst Kohtje: van harte gefeliciteerd. Een bos bloemen voor je, want slingers heb je misschien wel genoeg::present::present::present::present::present::present::present:

Madelief: bedankt voor het me op het dagpact zetten. We houden het droog hè.

Sofie veel sterkte met de problemen met de buren. Goed dat jij je niet meer voor de kar van anderen laat spannen!

Emma: goed uitgelegd hoe je dat proces van trek hebben hebt beschreven. Wat een geluk dat je niet kón drinken en dat ook niet gedaan hebt. Dan weet je weer waarvoor je het doet.

Treesje heeft het weekend goed doorstaan. Hoeraaaaaa. Chapeau!

Ik heb vandaag met de verrekijker een zwarte ibis in het wild gezien! Dwaalgast natuurlijk, want ze komen hier niet voor.Ook een hoop broedende aalscholvers en reigers. Tot ons geluk bleef het redelijk zonnig, ook in de middag.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond.

Hier alles wel. Een lekkere week gehad, uitgewaaid en uitgerust.

En me weer eens gerealiseerd hoe fijn ik het vind dat ik niet meer drink.

Er werd hier laatst gezegd dat de kudde hier zo anti alcohol is.

Nou ga maar eens een week in een hotel zitten, dan zie je dat het de kudde is die drinkt.

Ook de uitwassen, die me dan een triest en akelig gevoel geven, omdat ik iets herken uit de erge tijden die ik zelf heb meegemaakt.

Een ouder stel op stand, ik zag ze nooit zonder wijnkoeler naast zich, behalve bij het ontbijt. Waar ze trouwens meestal niet verschenen. Versuft gingen ze dan uiteindelijk naar de hotelkamer, met nog een fles wijn mee.

Ik voel me niet beter dan drinkers. Maar ik voel me wel beter dan toen ik nog dronk.

Ik ben het heldere gevoel gaan waarderen, dat vind ik fijner dan alcohol in mijn lichaam, zelfs al is het maar 1 glas. Ja daar ben ik best blij mee.

Fijne avond allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emma,

Ik was vergeten om je te feliciteren met je maand zonder drank. Van harte meis.:heart:

Als je nagaat hoe je er vlak voor die maand aan toe was.... dan had je toen niet kunnen denken dat het nu zoveel beter gaat. Zet hem op!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kate

Er werd hier laatst gezegd dat de kudde hier zo anti alcohol is.
Nou ga maar eens een week in een hotel zitten, dan zie je dat het de kudde is die drinkt.
Ook de uitwassen, die me dan een triest en akelig gevoel geven, omdat ik iets herken uit de erge tijden die ik zelf heb meegemaakt.
Een ouder stel op stand, ik zag ze nooit zonder wijnkoeler naast zich, behalve bij het ontbijt. Waar ze trouwens meestal niet verschenen. Versuft gingen ze dan uiteindelijk naar de hotelkamer, met nog een fles wijn mee.


Dat was onder andere ik die dat zei.
En dat is ook den algemenen trend hier.
Ik weet niet wat de vergelijking met het hotel daarbij komt zien. Mensen drinken graag en op zich is dat geen probleem. Er worden steeds vergelijkingen gemaakt. "Hij of zij drinkt wel heel veel...volgens mij hebben die een probleem". Niet iedereen die veel drinkt is een alcoholist. Btw zijn het daarom volgers?
Hebben onbekenden zoveel invloed op elkaar dan men kan spreken van een kuddegevoel? Misschien deels maar dan enkel omdat het zo geïntegreerd is in onze maatschappij en het verwacht wordt. Anderzijds denk ik dat er meer vertrouwen is in niet-drinkers dan er hier soms is in minderaars.
/Q]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fleurtje
Daarmee kap ik niet persé op het forum.
:present:quote>


Hé (zucht) God zij dank. De schrik sloeg me al om de oren;)

Goeie avond Kate en Lytse.

Ja Kate fijn dat je het gevoel hebt dat jij niet meer zonodig hoeft. Dat is toch een hele overwinning. Nu kun je echt genieten.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

YES, heb weer Internet. Hoop dat het zo blijft ...

Originally posted by: fleurtje

Anderzijds denk ik dat er meer vertrouwen is in niet-drinkers dan er hier soms is in minderaars.

quote>

Ik haal even alleen deze woorden aan uit jouw posting Fleurtje.

Mijn reactie slaat dus niet op de rest of op de posting van Kate.

Ik, en ik spreek dan vanuit mezelf uiteraard, als kouwe kalkoen,

heb evenveel vertrouwen in de niet-drinkers als in de minderaars.

Iedereen moet voor sich weten wat ie doet of niet doet.

Voor mij zijn drogen en minderaars hetzelfde, ze kiezen alleen een

ander paadje. Het lijkt me voor iedere keuze net zo moeilijk ook.

Goedenavond trouwens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog even ter aanvulling:

als iemand er voor kiest droog te staan

zeg ik weleens dat ie dan de drank door de

gootsteen moet kiepen.., maar dan heb ik

het niet tegen de minderaars

en vind ik ook niet dat zij moeten stoppen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Coco,

Ik ben heel geïnteresseerd in de natuur en we hebben er een heel stel boeken over. Iedere keer als we iets zien dat we niet kennen, zoeken we het op. Na de 1000ste keer vergeten, blijft er ook weleens iets hangen.:)

Vanmiddag zei ik nog tegen mijn man dat we zoveel geluk hebben om op korte afstand mooie natuur te hebben. Ik woon in Flevoland en daar heb je allemaal natuur, bijv. de Oostvaardersplassen. Het enige is dat we geen oud bos hebben, want de meeste bossen zijn aangeplant. Ze staan nu zo'n 30-35 jaar. Alle populieren gaan er nu geleidelijk aan uit en worden vervangen door trager groeiende bomen.

Je ziet hier dan ook weinig spechten.

De Oostvaardersplassen zijn trouwens het laagste stuk van de polder en door allerlei redenen werd de inpoldering uitgesteld. Er is daar toen spontaan een mooi natuurgebied ontstaan, dat in het midden open blijft, omdat ganzen en andere vogels daar ruien en meteen het jonge riet opeten.

Wat een geluksvogels zijn we hè.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal!

Ik heb hier een goed dagje gehad. Een beetje gestudeerd, gewinkeld voor nieuwe sloffen (nee geen crocs!) en een badpak, en een goed gesprek gehad met mijn verpleegkundige (die komt hier om de twee weken aan huis om te kijken of alles goed met me loopt, gratis en voor niks :$)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

wat heb je dat mooi beschreven, zie het bijna voor me :present:

Hier in de Achterhoek hebben we ook een zeer rijke natuur,

prachtig, en het ijsvogeltje heb ik hier een keer gespot met een rondtoer

met de Berkelzomp over de Berkel. Er zijn hier ook veel ganzen, alleen

veroorzaken zij nogal veel overlast en schade doordat er steeds grotere groepen

kwamen. Maar wat ik hier wel erg mis is natuurlijk als "Westenkind" van de kust,

de zee! Tja, ik kan niet alles hebben hè ;)

Toch zie ik te weinig van de natuur, ga dat toch eens vaker opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag bolletje,

of ik studeren zo ontspannend vind, zal ik maar in het midden laten...

Een goed gesprek is inderdaad fijn, en aan een "vreemde" kan ik op de een of andere manier gemakkelijker de dingen kwijt die me bezig houden. Net omdat zij afstand heeft en objectief kan kijken... Jammer genoeg gaat ze binnenkort op zwangerschapsverlof; dan moet ik me aan een vervanger aanpassen.

Jij gaat steeds goed he? Je lijkt me altijd zo stabiel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jen, Will, Hannah

meditatief in het bos, ja lijkt mij ook wel wat

vind het wel een beetje eng om alleen in die

natuur te lopen, komt daar soms geen kip

tegen... dat houdt mij eigenlijk vaak tegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt soms niet mee dat studeren Jen, heb het een paar

jaar geleden ook nog gedaan en ook nog steeds niet aan de bak

ben 51... tja de jaren gaan tellen

(alleen nog weinig grijze haren

van mijn oma geërfd )

mijn jongere broer en zusje jaloeeerrrsssss

volop in het grijs, beiden

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...