lady jane Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 oh ja toch, DE VROUW Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 oh ja jaap mooie tip van Jack Wouterse, thnx ik ga dr naartoe in elk geval Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Speak for yourself, woman! (grijnzend smileytje) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Goedemorgen, Vandaag een magnetrontip: Warm eens een rauw ei op in de magnetron. Gaat veel sneller dan koken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Hebben jullie "LEF" het nieuwe blad voor herstellende verslaafden al eens ingezien? Uniek in de wereld, zo is mij verteld. Staat in een nummer geweldig interview met J.W. Hij heeft zelf zijn anonimiteit gekrekt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Ik weet zelf nog niet of ik ga. Zaterdag gaan we overleggen en kaartjes kopen. Lijkt me wel een heftig stuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Jaap, staan de bonen er al op? Ik heb ooit een kookcursus;"koken met de magnetron"gedaan... Echt waar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 dan zie ik je zaterdag misschien ook wel jij bent toch diegene die het hardste lacht op het minst geschikte moment??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Op het land? De tuinbonen wel. Pronkbonen kunnen dit weekend. Die ver- dragen geen vorst. Sperziebonen heb ik niet, wel erwtjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Neem maar veel tissues mee... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Nee, ik ga niet in rotterdam, als ik ga is dat hier en dat is pas in oktober Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Verse doppers.... Jeroen Meus, van Dagelijkse Kost op Belgie, had gister een geweldig recept met verse doppers, munt en kropsla. Als ze dopklaar zijn zet ik het hier neer, echt heeel lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 zijn die tissues voor tranen van het lachen of van te huilen? Verse erwten, zo'n verschil met blik. Eigenlijk is dat gewoon vies. Of diep vries. Dat gaat dan nog wel. Ik verwacht ze in juni klaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Ja, en dan lach je als iedereen stil is en dan is zo'n cabaretier zo bijdehand om even te wijzen waar je zit. "Die meneer daar met dat lelijke hoofd." Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 En dan lacht de hele zaal wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Freek doet dat altijd... Kennen we nu wel dat truukje... Hij moet overigens ook altijd mijn pa hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Toen ik Slaaf zag, zat ik middenin mijn "vechten tegen..." Ik ga hem nu weer zien, in October, ben heel benieuwd hoe ik het nu ervaar. (Ik denk nu het lichtknopje te hebben gevonden, nml) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Goedemorgen iedereen vanuit een reganchtig noorden des lands. Komt wel goed met me hoor. Ergste idee vind ik nog dat ze in mijn kamer zijn geweest terwijl ik er gewoon was. Hoe heb je het lef om dat te doen. Helaas helemaal niks gemerkt en de hond heeft zich ook niet laten horen. Je zou denken dat het dan een bekende was, maar ja wie en bewijs het maar eens he. Ga in ieder geval zo snel mogelijk achter andere woonruimte aan, maar dat is helaas voor mij nog niet zo gemakkelijk te vinden. Tot die tijd iedere keer deur op slot, ook als ik gewoon thuis ben. Ik vind dit helemaal niks. Voel me soms al zo opgesloten en nu heb ik helemaal een naar gevoel. Gelukkig hou ik het droog, nu nog droog weer:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
super1975 Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Zojuist bericht van HA, krijg voor 2 weken slaapmedicatie, hierna opnieuw overleg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Goedemiddag allemaal, Suikertje, wat rot voor je maar komt wel weer goed? Jopie en Spike een setje????? Wat leuk vind ik dat en nu weet ik ook zeker dat ik naief ben. Ik heb dat helemaal niet door gehad en meestal voel ik dat toch wel zo tussen de regels door, hahahaha. Maar, gefeliciteerd hoor, ben blij voor jullie. Smikkie, weet je het zeker? Ik voel me juist bevrijd zonder drank. Je hoeft nooit meer te discusieren met jezelf en je kunt ook nooit tever gaan. Maar jij moet het weten hoor, weet wel dat het moeilijker is, minderen. Gisteren een verschrikkelijke rotdag gehad op het werk en was daar erg ondersteboven van. Normaal had ik dan gedronken, nu heb ik het zelf verwerkt. Dus ik kan het, dacht ik, dingen niet weg maken maar gewoon voelen. Goh?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 smik, smik ervaar en bedaar:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Maar lieve Smik, wat heb je er nou aan? En nee, het is niet knap van mij, zo voel ik het tenminste niet. Je schreef laatst dat je aan me denken moest omdat het vertrouwen van je partner weer zover weg was. Hier is dat ook nog lang niet over, de angst blijft heel lang nog, denk ik. Als jij nu vanavond zit te drinken dan denkt je partner, nou, het is gewoon wachten wanneer het misgaat. Waarom je lief op het spel zetten? Ik heb dat ook zoveel jaren gedaan en kijk nu eens hoe blij hij is dat ik een goede keus gemaakt heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Bor:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Wat zou ik er toch wat voor over hebben om jullie, Wijfie en Smikkie te kunnen helpen. Maar ja, ik liet mij ook niet helpen, vond alle hulpwat me aangeboden was heel mooi maar luisterde er totaal niet naar. Ik liet het beroemde achterdeurtje niet op een kier, nee, wijd open stond die deur. Een leven zonder drank kon ik me niet voorstellen want als ik dan een feestje had, kwam iedereen in de stemming behalve ik. En als ik hard gewerkt had, had ik ook wel eens een beloning nodig toch? Boverdien zou ik wel bewijzen dat ik één van die duizenden was die sociaal konden drinken. Ik ben sterk dus ik kan het. Nou, ik kan het niet!!!!! En dat ik dat nu pas zie is niet uit te leggen, ik probeer het wel eens maar kan het niet. Het is een gevoel wat niet omschreven kan worden. Het kwartje is gevallen, ook zo'n uitdrukking waar je niks mee kan maar het is zo. Ik zit vaak te denken aan drank omdat ik in het proces van afkicken zit. Gisteren een rotdag gehad en normaal wilde ik dat wegdrinken, nu een overwinning behaald en dat voelt zo goed. Ook heb ik veel gedachten over waarom ik gestopt ben. Is het voor mezelf? Doe ik het voor mijn partner? En ik heb allerlei rampscenario's bedacht, Partner gaat bij me weg of gaat dood en toch ga ik dan niet drinken, dus ik ben er achter gekomen dat ik het nu echt voor mezelf doe. Jaren en jaren heb ik het voor anderengedaan dus en ik weet dat het nu eindelijk klaar is met de drank. Wat ik hier schrijf kan voor jullie allemaal overkomen als, ja hoor, zij weet het allemaal. Ik weet dat want ik kreeg eens een mail hierover. Maar dat is echt niet zo, zit ook in een proces. Maar de langgestopten onder ons zijn ook op een dag eens zo begonnen en daar ben ik nu ook. Dus Wijfie en Smikkie, ga er alsjeblieft voor en hou op met inderdaad jezelf voor de gek te houden. Oh, ja nog even wat. Ik vind het erg moeilijk om dit soort dingen opte schrijven en wil graag reactie's als het kan, dan weet ik hoe jullie erover denken. Positief of negatief, maakt niet uit, ik leer er alleen maar van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Emma:present: Herkenbaar hoor! Ook bij mij komt de drank teveel in mijn gedachten voor. Het lijkt de laatste dagen juist erger dan in het begin. Gisteren heb ik dat gezegd tegen mn partner, hij was een beetje verbaasd. Ik zei hem dat het misschien allemaal makkelijk lijkt, maar dat het dat niet is! Dat het soms een worsteling is, gedachten kun je niet filteren, wel verzetten. Dat is wat ik steeds aan het doen ben, maar ook dat helpt niet altijd. Mijn partner drinkt nu amper meer, dat is steunend voor me. Maar oh wat kan dat duveltje zich toch roeren he? Je hebt het heel duidelijk omschreven Emma, niet aan twijfelen he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden