Spring naar bijdragen

maandag 14 mei

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sha, van harte gefeliciteerd met je 6 maanden.:musicnote::heart::sun:B):moon::present::):rose:

Wat vliegt de tijd dan he?

En ook nog bedankt dat je reageerde op mijn vraag op het Refudraadje.

Jane ook nog bedankt voor het reageren.

Change, ik hoop dat je snel het inzicht krijgt dat je echt niet sociaal kunt drinken, het wordt zo rustig in je hoofd als je dat eenmaal accepteerd.

Ik heb er jammer genoeg ook zo lang over gedaan om het inzicht te krijgen.

En mede dankzij de Refusal en mijn vechtlust lukt het me eindelijk.

Ik ben nog maar anderhalve maand op rit hoor en er zijn veel moeilijke momenten. De ene keer is dat trek maar dan weet ik dat ik toch niet kan drinken omdat ik Refu slik en gaat de trek uiteindelijk over.

De andere keer zijn het situaties die me anders deden drinken en waarvan ik weet dat als ik het zou doen, het nog veel en veel erger wordt.

Gisteren had ik weer een ontzettende rotdag op het werk en ik was woest, verdrietig enz enz.

Toen ik thuis kwam zaten daar mijn dochter en schoonzoon, plus hun kinderen en dochter en schoonzoon hadden beiden een behoorlijke kater van de avond ervoor en zaten brak te zijn, te gapen en gingen vroeg weg.

Ze gaven mij het idee dat het hier niet gezellig was en hadden het erg vaak over de hoeveelheid drank die ze naar binnen gewerkt hadden.

Al met al een waardeloze dag en vandaag heb ik stappen ondernomen op het werk wat goed afgelopen is.

Ik hoef niet meer naar een bepaalde afdeling en zo zie je dat als ik was gaan drinken, de situatie er niet op vooruit was gegaan.

Trots dus op mezelf maar het is vaak wel een eenzame strijd. Gelukkig heb ik een man die achter me staat.

Dan vraag ik me af, wat betreft dochter, word ik nu ineens anti alcohol ofzo? Ik ben toch zelf ook zo geweest en waarom erger ik me anders zo?

Ook op tv zie je zoveel drank, zoveel gelegenheden waar een glas geschonken wordt, waar op gedronken moet worden.

Hebben jullie dat nou ook?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig Spike, dat het ook weer over gaat.

Ik kan ook gerust andere mensen zien drinken en haal zelfs wel wat in huis als iemand iets wil drinken, ( maar geef het wel mee na afloop of gooi het weg)

Maar ik vroeg het me even af, dacht dat het jaloezie was maar dat is het niet, was blij dat ik niet zo brak hoef te zijn.

En die eeuwige zinloze conversaties als er drank in het spel is.

Wat ben ik blij dat ik niet meer zo ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

Er ik wilde je op FB gelukkige moederdag wensen maar dan doe ik het hier maar. Omdat ik weet dat je een fantastische vrouw en ook moeder bent! :present:

Ook voor Spike en Jopie leuk!!! :heart:

En nu naar het skate park..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag luitjes,

Ik kom er even tussen door.

Vanmiddag heb ik een aanrijding gehad

met een meisje op een scooter.

God zij dank had zij niets maar dat had

wel heel anders kunnen aflopen.

Ze droeg geen helm en had er flink de vaart in,

ze kwam zomaar van de stoep af scheuren.

Wat ben ik geschrokken zeg.

Pfffff, de scooter flink beschadigd

maar het meisje zelf gelukkig niets.

Ik ga straks nog even bellen hoe het met haar

gaat.

Ze wil het verborgen houden voor har ouders

maar daar kan ik niet echt in meegaan.

De krassen op mijn auto zijn niet de moeite

dus vezekeringswerk maak ik er niet van.

Ik ben al blij dat dat meisje niets heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag heb ik een aankoop gedaan,

wat doet niet zo ter zake.

Het grappge was dat ik er een fles

wijn bij cadeau kreeg en een doos bonbons,

De wijn zal mij wel overleven, de bonbons

niet.

En ik vond het nog leuk ook,

geen gedachte van, oh wat moet ik met

die fles.

Die krijgt zijn bestemming wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jaap en nee Jaap, ik wil/ga er ook niet op drinken, en idd er moet een onafhankelijk persoon bijkomen, dit is te serieus, wordt ws geregeld via vereniging eigen huis, waar ik blijkbaar in een helder moment ooit eens lid van ben geworden ;)

maar ik begrijp je frustratie, ik heb net even lekker in het zonnetje gezeten, kwartiertje ,maar toch even mijn vit D3 bijgevuld! verder blijf ik eten, niet normaal, en ik blijf 'honger' houden, slaat nergens op,

en nu duik ik een half uurtje in mijn saunaatje en dan mag ik weer arbeiden

Fijne avond allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal,

Net de dagdraad doorgelezen. Heftig.

Ik kom met een leuk verhaal. Vanochtend vroeg werd ik gebeld dat de baby eraan kwam (bij het gezin van de pleegkleinkinderen). Om half zeven was ik daar en konden de ouders naar het ziekenhuis en om 10.30 uur is de baby geboren, een jongetje. Om 16.00 uur waren ze weer thuis. Alles is goed gegaan.

Diep van binnen had ik me wel zorgen gemaakt over hoe het zou gaan, omdat het jongetje heel erg druk is en ik na zo'n twee uur al doodmoe ben, maar het kwam allemaal goed want hij gaat op maandag altijd naar de peuterspeelzaal. Dus kinderen halen en brengen en te eten geven e.d.

Tussen de middag kon ik vertellen dat de baby geboren was en de oudste riep tegen iedereen "we hebben een baby" , zo leuk! Ze bedachten dat ze slingers op wilden hangen, dus dat hebben we gedaan.

Ik was zo blij dat het op deze manier gelukt is om te helpen, en het toch een beetje doenlijk te houden voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...