Jootje Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 dankjewel jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Hier is het nu aan het onweren en wordt het gelukkig iets koeler. Ik kom straks nog even terug. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Het was ook maar een gedachte. Over misbruik kan ik niet meepraten, Wel ben ik ook wel een binnenvetter, en ook ik zal niet snel naar de een psycholoog gaan. En ook ik vind het hier makkelijker even iets neer te schrijven dan er met bekenden over te praten. Dat herken ik wel. Ik denk dat het te maken heeft met de angst afgewezen te worden. Waar dat vandaan komt weet ik niet. Die angst heb ik hier niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Madelief, Sorry maar vergeten doe je nooit Een ander denkt misschien wat maakt het uit Maar impact blijft voor altijd. Ik wil niet zeggen dat ik dagelijks aan denk, maar een paar keer per jaar haat ik hem. En er over praten? waarom? Help ik mijn moeder ermee? nee ze zou zich schuldig voelen. Help ik mijn vader ermee? nee geen contact meer mee. Bovendien als ik vroeger verdriet had zei hij "wat heb je te janken ga maar naar boven" Einde gesprek. Daarom ben ik wie ik ben, een mensen mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Jane wat fijn voor je dat je je huis kwijt bent. (klinkt een beetje gek) En dat er weer iemand in gaat wonen. Het is toch zonde als een huis leeg staat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 dus AR bij je ouder moet je niet wezen idd je belast ze alleen en ze zullen zich hooguit schuldig of gefrustreerd voelen. Maar voor jou is het wel degelijk belangrijk er over te praten en het een beetje ruimte te geven. Om het als het ware wat uit jouw systeem te krijgen zodat die haat ook erkend mag worden. Schrijven is ook praten he, dus je zou het eens allemaal op kunnen schrijven en er dan ergens in de natuur een mooi vuurtje van kunnen stoken; dan zie je je haat in rook opgaan terwijl je het in gedachten loslaat. Daarmee is het niet weg, maar waarschijnlijk wel zachter voor jezelf:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Moet er eigenlijk altijd iets gebeurt zijn in je jeugd of in je leven zodat je veel gaat drinken?????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Mee eens Jaap Jootje je bent natuurlijk meer dan welkom Maar soms in het heetst van de strijd of als je eigen gevoel gaat meespelen zien we wel es wat over het hoofd Ik had je wel gezien hoor maar verzuimd je welkom te heten Bij deze dus En blijf er gewoon ingooien wat je wilt hoor, er reageert altijd iemand zo niet, SCHREEUW Liefs Albert Naar Appie luister ik ook vanaf mijn 17de:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Vind ik ook hoor Jaap, het heeft geen ziel nu en er komen 4 jonge kinderen in dus het gaat weer leven daar. ik houd van dat huis en het verdient een leukm gezin. wel nog 2 ontbindende voorwaarden dus ik ben gematigd blij. Op 1 augustus is alle spanning weg hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 AR, Ik vind je een heel mooi mensenmens Vergeten, nee dat is onmogelijk. De impact die het heeft gehad, denderd gewoon door. Dat zal wel altijd zo blijven. Jaap, Ja soms raakt je iets wat een ander schrijft. Iedereen leest weer anders, vanuit zijn/haar eigen perspectief. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Jootje, Weet ik niet eigenlijk maar wat denk je zelf? drink je gewoon omdat het lekker is? gewoon een vraagje hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Nee dat hoeft niet Jootje. Je kan ook bijvoorbeeld door het drinken zelf verslaafd raken. Gewoon door het vaak en veel te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Nee hoor Jootje dan zou het niet kloppen he dat er nu steeds meer drank genuttigd wordt. Ik heb het idee dat de jeugd van tegenwoordig minder trauma's zelf heeft meegemaakt, dus die zouden dan geen reden hebben. Maar we krijgen ook mee wat onze ouders enz meemaakten en die generatie kon zich nog moelijker uiten dan wij al geleerd hebben. Drank wordt, zeggen ze, via de genen al doorgegeven, ik denk dat de gewoonte om emoties, trauma's, armoede en negatieve gevoelens te verdringen met drank ook een gewoonte is, net als weg-eten en snoepen en gewoontes worden ook doorgegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Jootje, Nee dat denk ik niet. In de kliniek waar ik eens ben opgenomen, zaten ook mensen met een fijne jeugd zonder trauma's. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Mensen, ik ga op tijd naar bed. Morgen gaat de wekker vroeg. Slaap lekker. Sterkte voor wie dat nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Truste Madelief:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Aan de andere kant denk ik dat in ieders jeugd wel iets gebeurd waar je een tijdje mee blijft worstelen. En anders is het wel de perfecte opvoeding die je schijnbaar gehad hebt waardoor je de wereld om je heen niet begrijpt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melly Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Goedenavond allemaal, Ik kom ook nog even binnenwippen, wel een beetje laat, maar wilde even laten weten dat ik vandaag via mail bericht kreeg om de cursus te volgen..ben goedgekeurd laat maar zeggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Goeienavond allemaal Ik kom ook nog ff snel binnen. Lees ik dat je nieuwe mensen in je huis krijgt Jane Das tof, gefeliciteerd!! Hoi Melly, Jou ken ik nog niet, welkom hier en voor welke cusus ben je aangenomen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Ja jaap en als je niks duidelijks hebt om de schuld te geven is het ook erg frustrerend als je je dan toch niet gelukkig voelt. Hoi Melly. elke keer als ik bij de ingelogden Melly naast Rickert zie staan denk ik aan Elly en Rickert, dat is/was toch een EO zangduo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Ha Witje:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 @Jootje, Wat Jane zegt heeft mijn HA mij ook gezegd namelijk dat verslavingsdrang voor een deel genetisch bepaald is. Uiteraard dat onverwerkte trauma's dit nog meer in de hand werken. Maar anderzijds kan een verslaving ook vele andere oorzaken hebben zoals allerlei angsten, complexen, stress noem maar op. Of ook zoals Jaap zegt een gewoontedrinker wordt verslaafd aan het product zoals we ook verslaafd kunnen worden aan medicijnen, nicotine, drugs ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melly Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 hoi..haha, ja volgens mij was er wel een duo, maar of de namen helemaal kloppen..? Hoi Witte, nee je kent me nog niet, maar ik sta wel bij wie is wie.. ik ben hier zo'n 5/6 jaar geleden wel op deze site geweest, volgens mij was soothe er toen ook, die naam herken ik nog... internetcursus van tactus... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Melly Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Bram en Ellert? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 23 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2012 Elly en Rikkert ik heb het net opgezocht:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden