Spring naar bijdragen

Maandag 4 juni 2012


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Jane, ik heb je gelezen.

Ik kan me niet tot Lytse haar man richten.

Anders zou ik zeggen dat hij zich niet schuldig/ongemakkelijk moet voelen.

Ik denk dat ze er wel uitkomen.

Zoveel nuttige tips hier.:)

Jane, een groet ik ga wat doen.

Tot een ander keertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe, ik denk dat je de boel om draait. Ik geef een heel ander voorbeeld, waarbij ik er even van uit ga dat je zelf geen probleem hebt met een gokverslaving, maar wel, laten we zeggen bij een bezoek aan de snackbar, om de wachttijd te doden eens een paar euro in een automaat gooit.

Nu ga je weer eens een patatje halen, dit keer echter is je beste vriend erbij waarvan je weet dat die kampt(e) met een gokverslaving.

Zou het dan in je hoofd op komen om die eenarmige bandiet ook maar een blik waardig te keuren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dylan,

Ik maak soms ook een grapje hoor.

Niet té zwaar alles.

Met een gokvriend in de snackbar zou ik niet gaan gokken, dat is 100%

zeker.

Samenleven is een ander verhaal. Dan moet je het wél gezellig houden.

Niet op alle slakken zout leggen. Beetje geven en nemen.

Dus laat ik mijn partner drinken. Deed ik ook in mijn vorige relatie.

De drank en alles erbij is mijn probleem.

Wat niet wegneemt dat het fijn is als iemand je volledig steunt.

Maar je ziet, de meningen zijn verdeeld.

Groet.

P.S een drankje is lekker en ontspannend.

Als ik wil stoppen, moet ik mijn partner het drankje om vier uur ontzeggen

als deze het nooit als een probleem heeft beleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond voor het eerst in mijn leven een chocoladecake gebakken. Verpakking stond al jaaaaren in de kast. Tenminste houdbaar tot 01-2011 zag ik bij het weggooien van de verpakking.

Bakblik? hmmm.. blijkbaar weggeraakt bij verhuizing merkte ik toen beslag al klaar was, dus maar een glazen ovenschaal gebruikt. Niet geschoten .....

En raad eens wat? Het is nog gelukt ook!

(Maar goed dat buurman/vriend er niet bij was, dan was het vast een spacecake geworden :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boehhhhh

Komt daar zomaar Steunbeertje binnen wandelen :D

Je weet wat ze zeggen: Geen bericht, goed bericht ;)

de A nog steeds DB, dus weing te melden eigenlijk.

We zijn rustig aan hier in huis de boel aan het opknappen en met nog wat andere zaken bezig die de drank had laten liggen ;)

Wat een geweldig goed gevoel om weer de "regie" over ons leven in eigen handen te hebben.

Ik heb niet bijgelezen dus voor een ieder een dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gwen


Steunbeertje!
Goed te horen dat je goed gaat.

Heel eerlijk gezegd had ik ook echt niet anders verwacht.
quote>


Lieffffffff

Maar jij gaat ook nog steeds lekker zie ik ;)
We zijn al zo dichtbij het jaar he, echt zo stoer (zou mijn kleinzoon zeggen :D )
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Borretje,

Ja echt heel erg, ik wist heus wel dat het hier niet netjes was, maar zo erg pffffff.

Vooral de reacties van familie en vrienden die dan op visite komen. De kinderen zijn elke keer weer verbaasd over wat er nu weer veranderd is of een likkie verf heeft gekregen.

Dat doet je goed ;) Daar doen we het voor...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, virtuele twinsister!

Ik ben elke dag weer blij dat ik dit nieuwe leven heb mogen

omarmen...

Natuurlijk is het keihard werken, en ik ervaar nog steeds

dingen-voor-het-eerst-zonder-drank....

Maar ik heb nu mijn leven weer terug!

En ik was het heeel erg kwijt.....jongens wat was ik van het padje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinken is en blijft zo algemeen geaccepteerd, pffffff.

Het is zelfs RAAR als je niet drinkt. (vind ik niet hoor, maar heel veel mensen wel, ze kennen je niet anders ;) )

Maar inderdaad twinnie, blij dat ik mijn leven weer terug heb :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hmmm, samen niet drinken kan heel constructief zijn merk ik. Het is maar net wat je fijn vind en wat je partner wilt. Het kan heel mooi zijn als iemand dit wilt delen met jou is mijn ervaring. Volgens mij kan het geen kwaad om op deze manier te investeren in de gene die je lief hebt. Moet je daarentegen het wel aankunnen dat iemand zo'n gebaar naar je wilt maken. Misschien kan dat ook weer heel benauwend zijn, of ben je dan juist bang dat er wat tegenover komt te staan. Of dat je zo weer tot last bent, of dat je misschien een extra druk voelt. Maar goed zo heeft iedereen blijkbaar zijn eigen beleving.

In mijn relatie heeft alcohol een grote rol gespeelt en gemaakt dat ik weer (ik heb van mijn 15 tot mijn 19 elke dag veel gedronken, waarnaar ik verplicht ben om te stoppen) veel ben gaan drinken. Mijn partner heeft daarentegen al veel langer te veel gedronken. Nu hij op het punt kwam iets ermee te doen, ben ik hem meteen gevolgt, nog eerder dan hij ermee stopte. In eerste instantie, omdat ik zie hoe het onze relatie kapot maakt en ik weer het gevoel heb vijf jaar van mijn leven te hebben stil gestaan en zie hoe het vertrouwen in mezelf en hem heeft kapot gemaakt.

Nu, zonder alcohol, voor hem vandaag een week geleden en ik anderhalve week, is het een vreemde gewaarwording te zien hoe onzeker het ons maakt. Hij is heel anders en ik ook. Net of we elkaar opnieuw moeten leren kennen. Seks zonder drank, feestjes zonder drank, uitjes zonder drank, ruzies zonder drank, stress zonder drank. Heel vreemd, heel kwetsbaar. Ik ben blij dat we deze stap hebben gezet als stel, maar ook als individu. Het stuk wat we gezamelijk doen geeft de relatie een nieuwe kans. Niet dat ik ben overtuigd dat we nu samen slagen, maar ik heb weer hoop. Ik merk dat ik trots ben op mezelf maar ook op hem dat hij probeert weer goed te zijn voor zichzelf en waarde hecht aan onze relatie. Dit beleef je samen in mijn beleving beter dan als je alleen maar toeschouwer bent.

Al zou ik geen probleem hebben. Ik zou zonder twijfel mee stoppen. Om zo te laten zien dat ik het serieus neem. Dat ik zijn poging als serieus beschouw en dus hem vertrouwen geef, maar ook verantwoordelijkheid en hem hierin wil steunen. Dat ik zelf ook wil voelen hoe het is om nee te zeggen tegen iedereen. Zeg zelf ken jij iemand die nooit een drankje te veel doet om even een vervelende dag, week, maand of moment te vergeten. Volgens mij doet bijna iedereen dat wel eens. En dan dan weet ook wat het is om daar nee tegen te zeggen en voel je iets van wat wij elke dag voelen.

Ja ik weet het. Ik ben erg gevoelig, een zacht eitje, een dromer, maar wil zoveel mogelijk van mijn partner begrijpen, me kunnen inleven en weten wat in hem omgaat en wat hij voelt en waarom hij doet zoals hij doet. Ik wil er voor hem zijn, maar niet meer tenkoste van mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...