gwen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Slaap wel, Hannah Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chrissy Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Truste Hannah! Jen, lekker opslomen hoor (mooi woord idd ) Originally posted by: snoepje Originally posted by: ChrissySorry Snoepie, wist ik niet... maak niet uit hoor.....drank maak meer kapot dan je lief is quote> Daar ben ook zo bang voor snoepie, lees dat hier zo vaak. Mensen die hun partner/kids aan drank zijn kwijt geraakt. Iemand zei hier eens iets tegen me in de trant van: "Misschien probeer je iets vast te houden wat er al niet meer is", ging ook over m'n partner. Brrrr.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 N'avond Lavendeltje. Easy does it... Dit is geen troost, maar ik zie ook nog steeds alleen maar alcoholische drankjes op de terrassen, Fixatie? Vrees van wel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Ik zag dinsdag zo rond 11u30 veel alcohol op een terras. Is het alleen fixatie? Pakweg een leffe staat iets opvallender te blinken op een tafeltje dan een koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Ã propos, de drankjes staken me de ogen niet uit, want 's morgens heb ik geen zin in bier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Toch mooi. Opslomen is ooit bedacht door mn ex. Ik zat te lang achter de computer toen ik net gestopt was. Em maar schrijven, serieus en ouwehoeren, op het forum. En dan kon ik niet slapen...Tja. Ik vind het extra mooi dat we het woord hier nog gebruiken. Zij leeft niet meer maar toch ook een beetje wel. Griekenland voor Europees kampioen, haha. Is vast goed voor hun economie:D Nog een paar seconden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Toch echt fixatie, Jen Een koffiekopje weerkaatst ook enorm... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Er wordt veel gedronken en er zijn er velen die niet drinken. Beetje fixatie vast ook een beetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Ik ga mezelf door de wasstraat trekken (ook mooi Chrissy!) en opslomen. Mooie film zodirect op NL 2 Hoi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Je zou gelijk kunnen hebben gwen. Ik maakte er een opmerking over tegen mijn lief, en die had niks gemerkt. BamBam, we zouden het moeten nomineren voor opname in de Vandale. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Ha een dogma-film gwen. Bedankt voor de tip, ik neem hem op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Johan, passio (Latijn) betekent lijden. De volledige etymologie staat hier http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/passie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Johan, Dit vond ik. Hartstocht is een heftig gevoel is dat uit het hart komt, maar dat niet langdurig hoeft te zijn. Passie lijkt daarentegen een veel dieper gevoel te zijn, dat erg diep in een persoon verankerd zit en dat daarom oneindig voortduurt. Het is geen gril, maar een voortstuwende kracht die iemand, ongeacht de consequenties, blijvend leidt. Het gevoel van passie kan net zo intens zijn als dat van hartstocht. Passie brengt echter ook een enorme daadkracht en uithoudingsvermogen met zich mee, om kost wat kost het doel te bereiken. Zelfs als het volgen van die passie tot pijn of tot de dood leidt, kan passie iemands daden blijvend beheersen. Als het om de liefde gaat kan passie het liefdespaar voor oneindig met elkaar verbinden, ongeacht de obstakels die tussen beiden staan. Die verbondenheid kan zelfs tot na de dood voortduren. Hartstocht en passie hebben gemeen dat ze intense, heftige en overheersende gevoelens zijn, die de persoon in kwestie vol overgave en zeer toegewijd maken. Maar bij hartstocht kan die overgave op dat moment, tijdelijk, of regelmatig terugkerend, maar niet noodzakelijkerwijs constant zijn. Terwijl er bij passie wel sprake is van een onvergankelijke overgave en dedicatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 en dit vond ik nog in mijn agenda; onderschat niet de kracht van het lijden als het uiteindelijk in al zijn facetten wordt geaccepteerd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Amai Liefje, ook doordenkertje hoor. Chapeau Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Johan, http://www.globalsoul.nl/schri...ssie_en_hartstocht.htm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Ik ga mezelf door de wasstraat trekken (ook mooi Chrissy!) en opslomen. BamBam, we zouden het moeten nomineren voor opname in de Vandale. Ik zit zo een beetje te mijmeren en eigenlijk is het wel opvallend dat het woord passie zowel gebruikt wordt voor hartstocht als voor lijden zoals bij de passie van de Christus en een handvol heiligen. Het eerste woord wat in mij opkwam in de vergelijking tussen deze twee vormen van passie is het woord overgave. oo, ik heb hier wel echt nadenk stof vannacht.... Toch ook effe filmpje zoeken op ned 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Ik herinner me ineens dat ik moest huilen als kleuter toen ze me vertelden over de kruisiging van Jezus. En dat ik me schaamde omwille van dat huilen. "Bleiten" werd dat bij ons thuis genoemd. Kennelijk was omgaan met emoties niet de sterkste kant van mijn opvoeding. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Bambam, ik heb "opslomen" geintroduceerd op facebook, wie weet wordt het nog populair Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 de film is op Ned.2 Laaf, om 23.35 u, zit er ook op te wachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Gwen kun jij die ook zien daar in belle italia? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Jane, lang leve de sateliet! Schoongeboend in mijn badjasje... op naar de film Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Johan, Ik ook niet hoor! Ik lees soms iets, wat ik dan opsla. Daar ga ik geen geld aan uitgeven. Mensen ik ga slapen. Dank voor de fijne draad vandaag. Het heeft me meer gedaan dan ik jullie kan zeggen. Mijn week was nog nooit zo moeilijk geweest. Maar ik sta nog, hier, overeind. Slaap wel allemaal. Hier een nummer van Bram Vermeulen, gezongen door Stef Bos. De Steen. Een geweldig mooi nummer, zeker voor ons. Wij allen verleggen die steen. http://www.youtuhttp://www.glo...om/watch?v=ow3ZHtGWdBc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 nog aangekleed en wel hier, zelfde film, veel kijkplezier via de sateliet. slaap lekker voor straks allemaal:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 16 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2012 Veel slaap of filmplezier iedereen, ik maak de scheepjes vast Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden