Spring naar bijdragen

Donderdag 21 juni 2012


kameleon

Aanbevolen berichten

Zit net te denken Kameleon dat, positief denken, niet oppervlakkig is, het moet diep in je ziel terecht komen. Het moet als het waren een automatisme worden, helemaal bij jezelf gaan horen. Ik heb het geluk dat mijn moeder erg positief was dus bij mij is het ook een beetje genetisch bepaald. Maar het valt zeker te leren.

Dank voor je mooie stuk in het begin van de dagopening. Hebben mensen er veel aan, als je er open voor staat.;)

Moggel Toine. Hoe ziet jouw dag eruit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat is zo Bolletje, ik probeer ook die positiviteit op onze dochter over te brengen.

Gisteren had ze een mooie uitspraak,

zegt tegen mij, mama mijn gedrag is niet goed bezig zei ze al zitten op het dak vaan de schuur.

.

Ik, Hoe bedoel je,

Zij, nou ik ben op het dak geklommen en nu kan ik er niet meer af.

M.a.w. zij is wel goed bezig, maar ze heeft niet nagedacht over wat te doen als ze van dat dak af wil.

Ik zeg namelijk tegen haar, als ze lastig is, meid ik vind je hartstikke lief, maar je gedrag vind ik niet goed :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

koet mornink ook hier weer

mijn positivo zegt strandweer

maar de pessi zegt dat het wel

eens heel erg kort genieten kan worden dan.

Ik zeg; eerst naar de markt dan maar

en daarna nog eens chekken.

Toch maar realistisch blijven en in het hier en nu.

Kome wat komt.

Bor: voor die woorden rond 8.35 kreeg ik een tik vorige week.

Han::heart: beetje cynische humor heb ik ook sterk; is overleving bij mij

en heel helpend voor mezelf en irri voor anderen soms. Maar ik koester het

nog steeds en herken het en waardeer het bij anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen: ik heb zowaar mijn gras al afgereden een was opgehangen! Ik krijg precies de Nederlandse kriebels: super vroeg in actie schieten. Of komt dat omdat mijn hoofd fris is misschien??

Dank je Kameleon om je fijn woorden weer te mogen lezen. De reacties hierop daar ga ik me niet mengen, maar ik vind het wel herkenbaar. Ik ben ook nogal vrij positief ingesteld, genetisch? misvorming? geen idee...maar voor mij is het toch een zekere krachtbron. Anderen putten daar ook energie uit en ja, ...er zijn ook sommigen die zich daar blauw aan ergeren. Ik heb daar heel lang mee rond gelopen , eerst geschokeerd, omdat ik dat niet kon vatten, later verdrietig, nu een zekere berusting en de ander in zijn gevoel te laten. We zijn met zovelen hier op aarde en evenvele verschillende karakters, alzo....Ik lees je alvast graag en vind je reactie sterk en mooi. Laat me raden welke kleur de kameleon nu heeft? :rose:

Vanmorgen werd ik wakker met de gedachte die ik sinds enige tijd overmezelf geformuleerd had: ik lijd aan een vorm van zelfdestructie wegens het herhalende patroon van allerlei vormen van verslavingen, van de ziekte van té... Ik vroeg me af of dat beeld wel juist is? Is mijn patroon misschien eerder een wegvluchtgedrag, ontkenning, verlamming, verdoving....telkens als ik er in slaag niet te drinken voel ik energie, creativiteit en vreugde opborrelen.....zonder proberen euforisch te worden, want die trigger ken ik....enfin, ik weet waarover na te denken vandaag...:huh: Maar daarin Kameleon zei je daarnet iets zinvol voor mij, wat ik nogal eens vergeet: eerst nuchter blijven en later dieper graven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het werd zomer...zonet in mijn klein tuintje een kommetje frambozen geplukt, rabarbersteeltjes afgesneden, kippeneieren geraapt, verse bieslook en rucula geplukt om tussen mijn broodje met vissla te gooien. Ondertussen staat de verse muntthee te trekken, die straks ice tea gaat worden. En ik zit hier nu met een fles wortelsap erbij!

Toch goed om te beseffen dat er zovele andere smaken zijn naast die eentonige witte wijnsmaak....Troost als dit voor sommigen te gezond klinkt: ik ben ook grote liefhebber van veel mayonaise en fritjes ;-)....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer je gedachte te richten op de wetenschap dat jij het zelf in de hand hebt, niemand anders. Als je al angst en onzekerheid voelt en je daarop gaat richten, heb je kans dat het gaat mislukken, maar als je je richt op het idee dat je het aankunt is het misschien wat gemakkelijker voor je.

Je kan het dat weet je. Positief denken geeft kracht en zekerheid.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het dagpact is niet erg populair zie ik:huh:

Dagpact:

Albert

Travel

Mij (en wij) houden dapper stand!

Vandaag overigens het voornemen gestart om nu echt niet meer over me te laten lopen.

Gisteren werd ik door nota bene mijn roomy (sinds ruim 4 jaar) een soort van verdacht van het stelen van 300 Euro. Normaal denk ik, het zegt wel heel wat over jou dat je zoiets in je hoofd haalt en leg het naast me neer. Ze heeft zelf geldgebrek, ik niet (gelukkig).

Ze zei nog wel van "o, zo mag ik echt niet denken!" Het werd binnen 2 minuten gevonden natuurlijk - op haar bureau. Sindsdien wacht ik op excuses en is de sfeer fantastisch, maar het kan me niet schelen - dan maar een rotsfeer. Ik heb het niet verzonnen.

En die betweters hier op mijn werk ben ik ook meer dan zat dus kom maar op denk ik nu, mijn tanden blikkeren hahahah. Ik zalniet uitweiden (heel fijn voor jullie) maar ik heb vanochtend al 3 slagen geslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Rosa, mocht je dit lezen - nogmaals heel veel sterkte met je gesprek vanmiddag en geef je weerwoord. You go girl. Ga trots de deur uit.

Afspiegelingsmodel - nog nooit van gehoord maar van dat soort kreten hou je je eten toch ook niet binnen? (Ik hou het netjes).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje en wijfieB)

En nu weer aan het werk, pauze weer voorbij.

Vanavond nog een vergadering, maar dat is wel leuk.

Wel even zorgen vanavond dat er niet, voordat ik er erg in heb, na afloop een glas wijn voor mijn neus neergezet wordt. En anders gooi ik het weg.

Lieve mensen, nog een fijne middag en tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...