Spring naar bijdragen

zaterdag 23 juni 2012


kameleon

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen hier aanwezig en de rest die nog komt.

Dagpact;

Albert

Borretje

Wijfie

Will

Mijn open keuken is een feit nu, maar kuisen, kuisen , kuisen, wat een stof brengt dat mee zeg. Ben erg blij met de hulp die ik heb gehad van ex-vriendin. Ik was anders nog niet half zover. Volgende week gaat de badkamer er aan. Weer stof ?? Mag er niet aan denken :huh:

Nu dagje werken in de haven en de pc's staan thuis aan te schuiven voor herstellingen. Ach, zo blijven we bezig hé en is er ook geen tijd/goesting om te drinken natuurlijk :D

Hoe gaat het hier ???? Al leuke berichtjes gelezen van mensen die uit een hele put klauteren. Mooi, mooi, mooi !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen/middag allemaal...

Ben nieuw hier, maar wil graag proberen dagelijks de dagdraad te volgen en meedoen, lees zoveel positieve berichten van mensen die gestopt zijn of het onder controle hebben...

Ik helaas nog niet maar ik hoop dat als ik jullie een beetje blijf volgen dat bij mij dan ook het moment komt...

Wens jullie allemaal een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mia, welkom hier. Er is idd veel om te delen en over te praten en uiteindelijk zal je zelf de weg vinden en omhoogklimmen uit het dal van de alcohol.

Ben er jammer genoeg al terug mee weg, want een volgend schip dient zich aan ;)

Hoop je hier terug te vinden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag :)

Euhm..dinsdag maak ik de lunch wel. Vonneke is hier niet voor het ontbijt natuurlijk. Zo vroeg op de dag werkt de baas niet.

Maar voel je vrij om voor mij ontbijt te maken hoor :D

Ik heb net een uur voor de deur gestaan. Dochter haar sleutel vergeten van de deur te halen toen ik naar de winkel ging.

Ik maar bellen aan de deur maar na drie keer bellen, laat diene het afweten. Dan maar constant aan de foon maar dochterlief lag nog lekker te maffen in haar bed.

Tieners!!

Goed dat ik just een brood gekocht had. Kon ik nog wat knabbelen tijdens het wachten.

Zodadelijk beetje gaan shoppen. Ben nu eenmaal in die stemming..shop till you drop.

Tieners!

Heb ik al gezegd dat Tieners lastig zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tijdens mijn ban mijn eerste twee glaasjes alcohol gedronken in bijna 15 maand.

Het was het communiefeestje van mijn metekindje en na het kerkbezoek werd er door iedereen geproost op.

Nu normaal gezien voel ik me niet verlegen of niet zodanig onder die sociale druk staan dat ik zulk drankje niet durf te weigeren. Ik vind het soms nog lastig te zeggen waarom juist want dat wordt toch altijd nog wel gevraagd maar ook dat houdt me niet tegen.

Maar deze keer was het anders. Het stond er plots voor mijn neus en het voelde alsof ik door het niet te nemen afbreuk deed aan het moment. Het moment waarop iedereen het glas naar bovenhield om te proosten op het mooiste meisje ever. Mijn metekindje.

Nu ik hoor jullie denken :).

Ik heb zelf ook gedacht.

Het was me de moeite niet om dit moment te breken door het niet aan te nemen. Niet omdat ik wou drinken, niet omdat ik niet wou drinken. Het draait niet altijd daar om. Het ging om de magie.

Dat terzijde weet ik natuurlijk van mezelf in welke richting ik mijn knopje moet draaien.

Eerst dacht ik, ik neem een slok en kieper de rest achter het hoekje. Ik had al wel geproefd (die keer op het vrijgezellenfeestje) maar die roes had ik 15 maanden niet meer gezien.

En het was de roes, niet de alcohol op zich, die een gevaar kon betekenen.

Heb het glaasje toch uitgedronken + nog een glaasje en die roes een beetje gevoeld. Waarom twee? Nou ik ging naar het toilet en mijn glas was weeral vol :huh:. Na het tweede glaasje maar ineens in de poembak gaan zetten en mezelf een glas cola ingeschonken.

Maar het triggerde niet.

De rest van de avond ging op cola.

Ook de volgende dagen probeerde ik te analyseren. Belachelijk eigenlijk.

Het was gewoon een moment, zoals er misschien nog komen of misschien ook niet.

Niet hoeven is meer dan niet willen.

Het wil niet automatisch zeggen dat je het nooit meer doet.

Het is een moment van loslaten, het loslaten van een krampachtig en dwangmatig iets.

Voor mij dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bah ik zit me te vervelen. Je hebt zo van die dagen dat zo'n beetje alles tegen zit, en niets lukt, nou daar zit ik nu in.

Zal dadelijk mijn bioritme grafiek eens na gaan kijken.

Ben duf omdat ik vannacht heb liggen bulderen en vanochtend er al vroeg uit was.

Toch heb ik gewoon veel gedaan vandaag maar met niet zo veel zin als anders. Nou vannacht maar eens kijken hoe het is om boven te slapen.

Das in die 30 jaar nog nooit gebeurd geloof ik.:)

O van harte welkom Mia en heel veel suc6.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleuriiieeeee, back in town kippebil ???? Tja, ik kon je niet redden hé, aan je voordeur. Ben aan het werken ;) Anders was ik komen komen schaken om een ijsje te eten !! :heart:

Bolliewollie, lastige periode, ondanks het goede weer ? Ik ken zulke dagen hoor, gewoon laten overgaan en niet te veel over gaan nadenken. Dit moment gaat vanzelf over en voor je het weet sta je fluitend in je tuintje :present:

Wat je zegt over dat drinken is weer zo mooi geformuleerd eigenlijk, fleurtje. Man man man, wat ben jij van ver gekomen zeg !! Ik keur het niet goed dat je hebt gedronken, ik keur het ook niet af, ik heb trouwens niks te keuren eigenlijk hé ;). Toch begrijp ik drommels goed wat je er mee bedoeld. Het ga je goed meisje. Me like, y'know ??? :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag luitjes,

die Fleur heeft speciale gaven,

ze kan mij horen denken.

Ik heb je gelezen en herinner me

weer precies wanneer ik de 1e alcohol

dronk na 10 jaar niets.

Het was een bedrijfsfeestje,

er werden een soor shakes gemaakt

van een yoghurt drank en daar zat

wat alcohol door.

Ik heb om precies te zijn die avond één

glas gedronken en voelde ook meteen

waarom ik ook alweer dronk, de roes.

Daarna heb ik weken lang niets gedronken

en toen opeens weer een glas wijn.

Weer een aantal weken niets,

toen werden het 3 glazen.

Van lieverlee is het er bij mij toen toch weer

ingeslopen.

Na een paar weken begon ik weer te drinken als

ik mezelf niet happy voelde.

Mijn oude gedrag van 10 jaar daarvoor

kwam weer boven, drinken om niet te hoeven voelen.

Zoals bekend heeft het mij 3 jaar gekost om de draad

weer op te pakken en een leven zonder drank toch

als prettiger te ervaren, niet makkelijker.

Ik oordeel niet, wie ben ik om dat te doen?

Alleen doet mij het lezen van jouw bericht Fleur,

mezelf even teruggaan in de tijd.

Nu weet ik weer, wat mijn persoontje betreft,

dat zo nu en dan of ééñ glas niet voor mij is weggelegd.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Was vroeg op en ben gelijk aan het schilderen geslagen hier in huis.

Bijna klaar gelukkig. Net opgeruimd, mijn lat-man heeft ergens een feestje vanavond dus ik ben lekker alleen thuis.

Wijfie:present: Mijn complimenten dat het je gisteren gelukt is om droog te blijven.

Fleur, jouw verhaal is zoals het vaak gaat. Rituelen, soms ontkom je er niet aan en ik vind het bewonderenswaardig hoe je dit oppakt.

Voor mij geen rituelen of andere momenten voorlopig.

Voor mij begint het nu pas, na 12 dagen.

Het wordt nu doorzetten en doorbijten.

Hoe lastig ook, ik moet er niet aan denken vanavond weer verward door de drank naar mijn bed te gaan en morgen kijken hoe groot de schade is aan gebruik en hoe ik eruit zie.

Laat staan niet fit te zijn en daarom sta ik wederom bij het dagpact.

Dagpact;

Albert

Borretje

Wijfie

Will

Travel

Heel verhaal weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind je reactie een beetje spijtig Tina maar alleen omdat het aanvoelt als een soort van vergelijking.

Voor mij doet dat mijn ervaring een beetje teniet. Het is geen domper op de vreugde, nee dat dan ook weer niet. Maar het één loopt niet automatisch weer in het ander. We hebben dezelfde problemen maar zelfs dat is best verschillend. Los van dat, zijn we twee verschillende personen.

Wie weet kom ik ooit terug van waar ik kwam.

Wie weet ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...