albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Jen, je weet het nooit, zonder geluk vaart niemand wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Jop. ik merk de laatste tijd bij jou ook dat je niet zo lekker in je vel zit. (of ik heb het mis) Spikie is een x gevallen en gelukkig weer opgestaan. Hoe is het met jullie relatie? Gaat daar alles nog wel goed mee? Ik vraag het maar rechtstreeks omdat ik een ander gevoel heb. maar het is aan jou om te antwoorden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Jop. lieverd voor jou een stevige pakkerd meis. Tja wanneer kun je eerlijk zijn naar jezelf. Moeilijk hoor. Men heeft het hier vaak over, in de spiegel kijken maar ik zie dan alleen mijn buitenkant. Ik denk dat je lef moet hebben om achter die spiegel te kijken. Achter wat je ziet als jouw persoontje. En dan nog is die kijk naar jezelf niet objectief. Er bestaat geen werkelijkheid alleen de ervaring op dat moment. Pffft daar heb ik wel ff heel erg mijn hersens voor moeten laten kraken hoor hé. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Eerlijkheid naar mezelf... momenteel ben ik eerder, of probeer ik eerder mild te zijn voor mezelf. Mijn dromen (letterlijk, de dromen wanneer ik slaap) wijzen me wel op een aantal zaken; maar ik voel dat ik het allemaal moet laten betijen. Wel probeer ik trouw te blijven aan mezelf, maar ook dat is niet evident. In hoeverre sluit je een compromis met de maatschappij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Jen, een compromis sluiten met de maatschappij heeft ook met instelling te maken. Soms moet ik mijn instelling wat bijstellen om het nog maar wat ingewikkelder te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Originally posted by: spikelieve bol,grote kus op de jouwe quote> Zonder hé spikie? Tanden nog niet gepoetst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 ik denk dat werkelijkheid niet hetzelfde is als waarheid, spike. Bestaat werkelijkheid zonder opbservator, of is het per definitie een reeks waarnemingen van een observator? Voor mij dat laatste, denk ik. Waarheid zie ik dan weer als iets abstracts, misschien wel als een utopie, zoals in de filosofie van Plato (het verhaal van de grot). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Ik moet mijn instelling ook weer bijstellen, albertina. Momenteel leef ik veel te geïsoleerd, ik volg het nieuws bijvoorbeeld amper. Dat dat nu als een gemis begint te voelen, ervaar ik als positief. Tijd om er terug in te duiken, geloof ik, met alle gevaren vandien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Om het beschaafd te houden, ik zoek me een hoedje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Nou Jen, daar ben je echt niet alleen in. Mij is het sommige ook dagen te druk aan mijn hoofd, dus dan geen tv. geen muziek en het liefst zo stil mogelijk. Een boek en verder helemaal niets. Dat is dan meer dan genoeg voor mij en ik laad er weer van op. Stap voor stap Jen, niet alles tegelijk willen. Niet gelijk er weer volop induiken als dat gevaarlijk voelt. Je kent jezelf het beste om dat te weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Originally posted by: spikejen, mediawerkelijkheidis ook maar één werkelijkheid van vele mogelijkheden,eentje waar bovendien veel geld in om gaat,een commercieel product is gewordendus ik zeg: lang leve het zappen!quote> Ja, da's waar, maar ik merk dat ik behoefte voel om mijn wereldje te vergroten. Misschien is het wel de aard van het menselijke beestje om sociaal te zijn. In geïsoleerde toestand voel ik me depressief. Of wellicht is het omgekeerd: als ik depressief ben, raak ik geïsoleerd. Ik kom van heel ver, in feite. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Ik zal voorzichtig zijn albertina... Mijn vrijwilligerswerk, als dat er komt (maar de kans lijkt me groot) zal een eerste babystapje zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Mooie stap toch jen? Ik begon zo ook een dik jaar geleden en heb bewust mijn wereldje selectief klein gehouden. ik kom ook van heel ver, vind ikzelf en ben daardoor wel mooi in staat geworden om mijn gevoel en intuitie meer te vertrouwen. Kleine stapjes die gestaag gezet kunnen worden kunnen een nieuwe basis vormen. Zo ervaar ik het en zo bevalt het me goed tot nu toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Trust Spike. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Originally posted by: jane4Mooie stap toch jen?Ik begon zo ook een dik jaar geledenen heb bewust mijn wereldje sectief klein gehouden.ik kom ook van heel ver, vind ikzelfen ben daardoor wel mooi in staat gewordenom mijn gevoel en intuitie meer te vertrouwen.Kleine stapjes die gestaag gezet kunnen wordenkunnen een nieuwe basis vormen.Zo ervaar ik het en zo bevalt het me goedtot nu toe.quote> Idemdito. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Laat ik ook eens verstandig zijn en de pc uitzetten. Nog even wat bankhangen, boek mee naar bed (Camilla Lackberg). Fijne avond en slaap lekker voor straks. Het was een fijn draadje vanavond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Gestaag is inderdaad belangrijk, Jane. Dit jaar probeerde ik teveel ineens, en zat in februari dan ook weer op een dieptepunt. Ik moet dus echt opletten dat ik niet te veel ineens doe, probeer te doen. Zucht. Moeilijk. Ik heb mijn psychiater dringend nodig en zie hem pas op 6 juli. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Ik ben dus iets té vrolijk. Of maak ik me nu bij voorbaat zorgen? Pfft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Trusten allemaal tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Ik ben achterdochtig akelei. Als ik te opgetogen ben, dan loopt er iets mis. Plus: opgetogenheid wakkert mijn zin om te drinken aan. Enfin, misschien ben ik morgen wel weer veel rustiger. Afwachten maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Goedenavond allemaal, Bolletje :present: 2 1/2 jaar = geen katteplasje en hoop dat je gauw verlost bent van die schimmel in je slaapkamer zodat je weer lekker in je eigen bedje kan slapen en het hoesten verdwijnt Originally posted by: spikedus rustig aan nu weer opbouwen, m.a.w. weer eten ook enzoquote> ik zou zeggen, verder bouwen je hebt al heel wat gebouwd dat is niet verloren maar gewonnen nu de stenen verder metselen vergeet de juiste specie niet anders brokkelt het af (eten ) knap hoor Spike hoe je gaat! Jopie veel herkenbaar voor mij in jouw verhaal en je formule vond ik errug grappig mooie draad en interessante filosofiën allemaal een en slaap goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Dank je wel akelei, en slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Hartelijk dank voor alle reacties, morgen, als ik me beter voel, ga ik het eens rustig nalezen. Het heeft wel wat los gemaakt, mijn vraag over eerlijk zijn. Ook al ken ik jullie niet in het echt, toch heb ik last van een soort schaamte om bepaalde zaken te vertellen. Eigenlijk juist omdat ik het idee heb dat ik velen wel ken, nou ja, zoiets. Ik heb nadat ik hier was overgegeven, toen voelde ik me iets beter, na een pot thee ben ik nog steeds misselijk, moet niet aan eten denken. Kan ook een andere oorzaak hebben. @ Albertina Ik heb al vaak pogingen gedaan het contact te herstellen, maar dat lukt niet. Daar komt nog bij dat zij (allemaal zonen) ook al jaren met elkaar dat willen. Hoewel de tweeling toch steeds weer b ij elkaar komt, maar 1 daarvan woont 2 dagen rijden hier vandaan. Van 2 weet ik niet eens het adres. Net toen ik de moed bij elkaar had gezocht om met wat persoonlijke spullen (babyfotoalbum e.d.) naar mijn oudste zoon te gaan, bleek dat hij zijn zaak verkocht had en in een andere plaats woont. Ik heb 3 jaar geleden een tijdje psychotherapie gehad, en die zei dat ik het niet lijmen kon, dat het van henzelf uit moest gaan, de onderlinge contacten. Jen, ik ben niet in een gat gevallen, vooral omdat ik er nog steeds bij betrokken ben. Laatst nog de jaarlijkse BBQ georganiseerd voor 25 mensen, dat vergt veel werk en planning. Eigenlijk is het toen weer mis gegaan met drinken. Ik hoop dat ik kan slapen, want morgen veel te doen nu de gasten weer vertrokken zijn. Normaal doe ik dat direct, maar dat ging nu niet. @ Jane, je bent een heel verstandige lieverd en een doorztter, kan ik nog veel van leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Hello beste frummels, Ik merk bij mezelf dat mijn drang om op het forum te komen afgenomen is tegen de eerste dagen dat ik aangemeld was. ’t Is niet zo dat ik minder behoefte heb om jullie te lezen, alleen minder behoefte om te schrijven. Misschien is mijn inspiratie wat opgedroogd, misschien is het de zomer die er eindelijk zoekt aan te komen, of misschien heeft het te maken met de trek die heel geleidelijk af begint te nemen. In ieder geval blijf ik voorzichtig en alert en blijf ik veel lezen al was het maar om scherp te blijven. @Bolletje voor die 2,5 jaar krijg jij tweeënhalf kusje: :sun:()/2 + :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Originally posted by: Frodomisschien is het de zomer die er eindelijk zoekt aan te komen,quote> Waar dan? Kijkt hoopvol om zich heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden