gwen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Steunbeertje, gefeliciteerd met 10 maanden! Wat geweldig voor je.... Onder thema's rondom alcohol staat ook een AA-draad. Daar staan de Stappen ook vermeld, en kun je lezen hoe men het zelfhulp-programma toe kan passen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Hannah, dank je wel, een bloemetje doet goed, vooral van jou. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Quote Lidia Als ik mijzelf een minderaar zou noemen, dan is het meer de tijd van niets drinken dan op bepaalde tijden een limiet. Dat kan ik echt niet. Remblokjes hè? dat gold voor mij ook! ik kon weken niet drinken, en dan hoppa ging ik weer, langste wat ik ooit droog stond was 3 maanden :$ helemaal niet drinken,is voor mij beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 @Gaby thanks, ik zal het draadje er is bij zoeken @Lidia Ik ben niet opzoek hoor, maar ik wil het gewoon graag begrijpen en mijn eigen voor oordelen weg laten nemen Brijder is wat wij hier de Jellinek noemen, ik ben daar de behandeling 10 maanden geleden gestart en ik ben daar echt meer dan tevreden over. Zonder hun had ik het denk ik niet zo goed gedaan als nu . Maar dat de ene hulpverlener de andere niet is, is me helaas pijnlijk duidelijk geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Originally posted by: gwenSteunbeertje, gefeliciteerd met 10 maanden!Wat geweldig voor je....Onder thema's rondom alcohol staat ook een AA-draad.Daar staan de Stappen ook vermeld, en kun je lezen hoemen het zelfhulp-programma toe kan passen!quote> hey twinnie, uuhhh jij dus ook bijna 10 maanden dan he !!!!!Ik zal er zo is ff gaan snuffelen, ben gewoon heel benieuwd wat het inhoud en of ik er dingen in herken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Er hangen hongerige stenensjouwers in de keukendeur... Veel te vroeg mannen... Volg de Mediterrane tijden! Moet wel echt weg... Sterkte Lidia... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Originally posted by: lidiaAlbertina,Ik zal het zelf moeten doen, het feit dat ik de stap heb genomen om hier voor de 1e keer van te voren, nou ja, midden in, te komen, is al heel wat. Een soort van erkenning dat het niet goed gaat.Er is hier wel eens geschreven dat een alci een leegte probeert te vullen en dat dat nooit gaat lukken met drank.Ik heb wel eens iets geschreven over mijn kinderen e.d. Daar zit het in denk ik, dat ik ze niet zie. Maar ik zou zelf ook meer moeite moeten doen, hoewel je daarvoor fit moet zijn en dat ontbreekt door het drinken natuurlijk.Zo voel ik me in een vicieuze cirkel.Maar doordat ik hier ingelogd heb, wordt ik nu gedwongen om het op te schrijven en daardoor na te denken.Tja, als ik zag hoeveel de moeder van die baby daar mee bezig was, vraag ik me af waarom kinderen als ze zelf ouder zijn, niet beseffen wat hun eigen moeder voor ze heeft gedaan. Ik wil niet verongelijkt over komen, we gaan hier geen leedcompetie houden, maar 4 kinderen in 3 jaar en een scheiding voor ze v.d. lagere school waren, is gewoon zwaar. Ik stop maar even, het gaat al wat beter.quote> Lidia,ik quote maar even, dat is wat makkelijker reageren.Het is een afschuwelijke situatie lijkt mij, 4 kinderenen geen van allen zien.Wellicht klinkt het heel erg simpel maar zou het nietmogelijk zijn zelf de 1e stap naar contact te zetten?Dan heb je een poging gedaan omhet contact weer een nieuwe kans te geven.Soms moet je jezelf opzij zetten, hoe pijnlijk ook,dan is er wellicht weer wat ruimte en kan je zien hoehet eventueel verder kan gaan.Een stap zonder verwijten, een opening zoeken,dat is misschien de weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 lidia, het maakt me triest je te lezen. ergens voelt het dat je nog steeds buiten jezelf zoekt, oorzaken van drinken, niet klikken met hulpverlening/AA, je kinderen niet zien. Je hebt werk afgestoten en dat geeft ruimte. Als je nu eens eerst heel veel tijd voor jezelf(onderzoek) uittrekt en met je drinken echt aan de slag gaat, dan houd je ook weer meer tijd over voor anderen/kinderen en wat je maar wilt. Minderaar kun je jezelf echt niet noemen en dat weet je denk ik wel ook. Lees de normen maar van Tactive en het zal je duidelijk zijn. Als ik jou was zou ik mezelf beschouwen als op weg naar een stopper worden. En als je niet stopt, tja dan gaat je zelfdestructie echt zijn tol eisen. je schrijft dat je gelukkig gezond bent tot nu toe, maar hoe ouder je wordt hoe brozer/kostbaarder je gezondheid je kunt er niet mee blijven spotten. Ik hoop dat ik je niet kwets met deze posting, ik maak me echt zorgen om je. Schrijf vaker hier zou ik zeggen en blijf bij jezelf. (ik voelde me even aangesproken en gekwetst over dat stukje over eerlijk zijn hier). Het heeft weinig zin je met anderen te vergelijken; jij bent de kern van jouw leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Ik wilde eigenlijk niet reageren wat betreft het stukje over eerlijkheid. Ik sluit mij aan bij Jane, ook ik ben er wel door geraakt. Maar goed, aan de andere kant, als ik voor mezelf maar weet dat ik eerlijk ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Dat bedacht ik ook meteen Tina, maar toch he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Jane, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 goeie avond beste kanjers. Ik heb hard gewerkt vandaag, en mede door de (ik denk schimmelallergie) knap moe. Zal blij zijn als ik vrijdag foto's van mijn longen en keel heb laten maken. Verder heeft mijn rijmaatje een huis gekregen waar hij donderdag de sleutel van gaat krijgen, dus zal ik de aankomende tijd, veel helpen daar. Leuk hoor een huis mee opknappen en inrichten. Zo nu eten. O ja ik heb een hele hoop waterplanten gekregen van de buurman. mooi mensen, ook waterlelies. Hier zit een heel tevreden mensje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Wat voor zin heeft het hier niet eerlijk te zijn ? De mensen die hier zitten ken je niet persoonlijk, dus wat heeft liegen voor zin ?? Je beter voordoen tegenover een zooitje (jullie zijn lief hoor) totaal onbekenden ?? Ik kom hier omdat ik steun, herkenning en hulp vind bij lotgenoten. Ik lieg niet dat ik al 10 maanden droog sta, immers dat geeft me dan weer een schuld gevoel en zou me naar een blik bier kunnen lijden. Ik zeg met trots, met heeeeeel veel trots, de waarheid......................... IK STA AL 10 MAANDEN DROOG !!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 @Spike Sorry te lezen dat je een uitglijder hebt gehad. Goed te lezen hoe je die uitglijder aanpakt Het is en blijft knokken Met vallen en op staan Heel veel kracht je kan het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Als Bol tevreden is, ben ik het ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 een uitglijder maakt dat je weer contact krijgt met nederigheid:heart: en naast depressief zijn overmoedig, positief, negatief is nederigheid een mooie deugd vindt mijn persoontje Dus Spike keep humble and grow Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 ik ga werken, misschien tot vanavond fijne avond allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Originally posted by: Gabyik ga werken, misschien tot vanavondfijne avond allen!quote> werkseeeeeeeeeeeeeee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Spike, goed dat je de draad weer oppakt. Klasse dat je meteen een plan met de arts kon maken. Dat geeft wat rust. Strekte en houd vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Spikie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Pas vakantie en ik merk het gevaar al om in een zwart gat te vallen, voor mij een zeer gevaarlijke situatie wat alcohol betreft. Het weer helpt ook niet mee, wat moet ik ondernemen? Ik heb dan maar de koe bij de horens gevat, en een mailtje gestuurd voor vrijwilligerswerk bij amnesty international. Een organisatie die me nauw aan het hart ligt, en een job die me op het lijf geschreven is. Ik voel me zowaar enthousiast Lidia, ik vind het zeer moedig van je dat je de stap neemt om hier op het forum te komen. Zou het kunnen dat ook jij last hebt van een zwart gat nu je werk gestopt is, of zie ik dat verkeerd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Jen wat goed van je om vrijwilligerswerk te gaan doen. Heb je dat al vaker gedaan? Je zal zien dat het hartstikke leuk is en je ben bezig, iets wat heel goed is voor mensen die verslaafd zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Dank je bolletje. Ja, vóór mijn opleiding heb ik ook vrijwilligerswerk gedaan, maar ik denk dat deze job me beter gaat liggen. Nadeel is wel dat het thuiswerk is, dus mijn sociale leven gaat er niet bij gebaat zijn. Maar goed, ik zie het helemaal zitten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 juni 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Jen, goed van je. En je weet nooit waar het nog eens op uitdraait. Ik ben van vrijwilliger een betaalde oproepkracht geworden. En echt totaal iets anders dan ik ooit in mijn leven heb gedaan. En het fijne is (meestal werk ik 2 á 3 keer per week) dat ik ook eens nee kan zeggen als het me iets teveel wordt. Zoals nu heb ik mede door vakanties ( dan vallen er wat uren weg) tot augustus vrij genomen, dan heb ik de tijd aan mezelf met de verhuizing en daarna begin ik weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 25 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2012 Dat klinkt geweldig albertina, te mooi om waar te zijn eigenlijk! Zelf zou ik ook liefst van al een halftijdse job doen, maar dat is niet gemakkelijk te vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden