bolletje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Lekker pitten Leen. Spikel ik heb altijd veel vertrouwen in mijn lichaam, maar ja het duurt zo lang. En heel vaak denk ik, het hoesten wordt minder, die schimmelplek is weg, maar ja achter de tegels van mijn douche zit een lekage en daar kan ik niet bij. Dan zou het helemal afgebroken moeten worden. pppffffttt. maar het zal allemaal wel weer goed komen. Morgen weer een daggie verhuizen mee helpen en er maar eens flink tegenaan gaan. Flauwekul met dat gezeur van mij. Ja en ik ben wel erg preuts hoor. Zo opgevoed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Jij hebt trouwens de draad ook weer goed opgepakt hé? Getuigd toch van een hele hoop doorzettingsvermogen meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Dan heb je toch aardig wat gedaan Johan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Hai Spike het valt, zoals je zelf al zegt, niet mee aan het oude zeer te ontkomen. Eenmaal gestopt met drinken komt het vaak onverwerkte leed in alle hevigheid op je af. Dat kan van alles en nog wat zijn. De aard van de pijn is nogal persoonlijk. In deze periode van herstel kan het leven zo pijnlijk zijn dat drinken onvermijdelijk is. Ik heb dat menigmaal mee gemaakt en op die momenten kiezen voor een drankje, heeft zo nu en dan mijn leven gered. Dit is geen vrijbrief om dan maar te pas en te onpas gaan drinken als het eventjes moeilijk wordt. Nee, maar ik kan me wel inleven in de situatie van iemand die midden in een verwerkingsproces zit. Wat ik deed Spike is regelmatig mijn dag doorlopen, schrijven, alles nog weer eens op een rijtje zetten. Kwaad worden, huiskamer verbouwen, gillen schreeuwen, janken maar vooral bidden. En hulp zoeken. Zoals je weet ben ik na veel therapieën en opnamen bij de AA terecht gekomen. Daar gingen me de ogen open en ik leerde wat me dwars zat te benoemen. Het programma was mijn enige houvast. Ik ben nooit iemand geweest, ik was niemand en zo voelde dat ook. Ik had een tweede persoon in mijn hoofd verzonnen waar ik mee communiceerde. Het AA programma vertelde mijn levensverhaal, mijn verleden en eindelijk kon ik beginnen aan een verwerkingsproces dat nu, na tien jaar, nog steeds niet is afgerond. En dat hoeft geen AA verhaal te zijn om iemand de ogen te openen. Dat kan allerlei lectuur zijn wat je op dat moment aanspreekt. Ik was gulzig, verslond boeken het liefst over de Dalai Lama en het Boeddhisme en ontdekte dat er andere manieren waren om aan mijn trekken te komen. Spike het stoppen met drinken is in het begin erg zwaar en er is werkelijk moed voor nodig om een begin te durven maken aan de telkens wederkerende rij problemen die je gevoelsmatig onderuit halen. Niet iedereen heeft blijkbaar last van zijn verleden en behoort tot de gelukkigen die daardoor aan het herstelproces wat makkelijker invulling kunnen geven. Ik het mijne nagenoeg verwerkt. Nu en dan steekt een oud gevoel en de bijbehorende reactie de kop op. Maar over het algemeen herken ik dit mechanisme en heb geleerd tot tien te tellen. Ik beschadig mensen niet meer als vroeger. Anders gezegd, ik beschadig mezelf niet meer met vernederingen meestal uit een gevoel van minderwaardigheid. Ik heb het heft in eigen handen genomen en dat Spike bevalt me best. Ik wens jou in het proces dat je nog te gaan hebt kalmte moed en wijsheid. Kalmte moed en wijsheid, woorden uit een gebed dat menigeen weer hoop heeft gegeven en miljoenen harten gevuld met liefde. Ga goed Spike Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Bol wees zuinig op je lijf. Als de lekkage in de douche mede oorzaak is van jou lichamelijk ongemak, dan maar de muur eruit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Stap voor stap Spike. En niet te veel hooi op de vork nemen. Ik ben in het begin geen emotioneel beladen relaties aan gegaan met mensen. Ik kon dat gewoon niet aan. Ik heb denk ik geluk gehad dat op het moment ik instortte mijn huwelijk stuk was en door omstandigheden ik niet meer hoefde te werken. Ik stortte mij met dezelfde dwangmatig obsessie op mijn verslaving problematiek zoals ik dat voorheen deed met werk, gezin en drank. Ik wilde ook nu weer de beste van de klas zijn. Maar deze weg liep uiteindelijk dood. Pak niet te veel ineens aan Spike. En neem op tijd rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Johan:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Allemaal een fijne avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 bye bye. Jij ook. groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Af en toe komt er een "KLABOEM" impact op mij binnen, waarop in EEN keer de grootte van waar ik het afgelopen jaar mee bezig ben binnen... Dan moet ik echt even gaan zitten. Het is nogal wat allemaal... Maar voor mij begint en eindigt het met het eerste glas, wat ik niet neem. Ik houd mijn leven klein en overzichtelijk... Ontsnap indien nodig. Geen grote veranderingen in het eerste jaar... Kan ook helemaal niet....binnenin mij is al een tsunami aan de gang. De drie RRR's en meetings. Vooral horen hoe anderen het doen. Dat helpt me. Trouwens, goedenavond lieve mensen, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Dus nu; eten... Hoi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 klein en overzichtelijk voor mij; probeer ik niet teveel te laten gebeuren in mijn hoofd, sommige emoties op een zijspoor zetten. Met mijn nuchterheid als grootste goed. Ik heb mijn hele leven als een razende roeland rondgewaard. Van high naar high, thrill naar thrill. Dat kan ik absoluut niet meer toelaten in mezelf. Want dan drink ik al. En dat is mijn ondergang, dus geen optie. Dus klein. (en fijn) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 nu eten... tot later? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Quote JohanW: Ik ken u niet fleur kippen bil behalve dat ik u natuurlijk heb gelezen. Laat me met rust alstublieft want er wordt zoveel onzin verkocht dat je er koud van zou worden en dat bedoel ik niet naar u kippenbil. Toen ik gisteren het uitwisselen van linken tussen jou en VM zag moest ik onmiddellijk aan Wing denken. Was zoiets eigen tussen.. Hoe mijn aandacht plots op jou valt? Een aantal dingen. Je interactie met Teveel viel ondermeer op. Geruchten gaan. Je antwoord is vreemd. Waarom vragen of ik je met rust zou laten? Waar ben je bang voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Die U Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Spijker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Wing is niet zomaar een pipo spijker. In principe ken ik hem niet. Van sommige hoorde ik dat ie best te pruimen was. Ik heb het nooit zo ervaren. Was er iemand die een gevaar voor mij kon zijn dan was het Wing wel. Zijn achterban. Maar ik ben sterk genoeg nu. Zelfs iemand zo geraffineerd als Wing krijgt me niet meer onderuit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Gamba Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Spike, ik weet niet of je er wat aan hebt. Hoe dat bij mij werkte en nog werkt tijdens verwerking. Dagen die ik moeilijk vond/vind om door te komen: structuur met een paar kleine huishoudelijke klusjes. Dat geeft me voldoening. Daarnaast rust en dingen doen die ik leuk vind: een legpuzzel, even internetten, een boek lezen, wat schrijven. Bij emoties die te maken hebben met oud zeer: van oh nee, naar oke. Oke, het is gebeurd, en ik heb die gevoelens, het is zo. Dat mag. Tegelijkertijd kan ik er gewoon zijn. Ik ben er voor mezelf, er kan me nu niks gebeuren. Geen transformatie of loslaten nastreven, dat is moeilijk af te dwingen. Door er voor mezelf te zijn word ik rustiger. Relativeren: wat anderen hebben gedaan is vanuit hun onmacht of ziekte gebeurd. Ik hoef niet te vergeven (dat werkt niet voor mij). Het is uiteindelijk niet persoonlijk. Het is van die ander, niet van mij. Was ik het niet geweest, dan wel een ander. Op dat moment kon ik er blijkbaar niks tegen doen. Nu ik meer weet kan ik zorgen dat ik mijn grenzen aangeef en kan ik voor mezelf zorgen. Hou van jezelf Spikie, of als je dat nog te moeilijk vind: vind jezelf aardig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Ik ken malle pietje niet maar onlangs vroeg ik me af of ome Willem nog leeft.. Ie is vast al oud Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Goedenavond, Mooie dag gehad en lees nu een wat verwarrend draadje. Mensen die zich mogelijk voor iemand anders uitgeven. Een interactie tussen Johan en mij die naar Wingchum zou verwijzen... De naam Wingchum ken ik nog wel, een beeld of andere herinnering heb ik er niet bij, op mij heeft hij dus duidelijk geen indruk gemaakt... En als hij nu onder vals vaandel terug komt is dat nogal zielig maar geen reden voor opwinding... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Ik ben geen voetballiefhebber Johan maar heb horen zeggen dat zondag de finale tussen Spanje en Italië is. Mijn W kijkt "Muziek op het plein". Ik maak een kryptotje en kijk af en toe hier, dat gaat hartsikke mooi op die tablets. En uiteraard hoor ik die muziek, nu dus Frans Duits... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Het is niet bepaald mijn muziek Johan maar gezellig is het wel. Met een hoop bier in de juiste foute kroeg kon ik dit soort muziek trouwens best waarderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Dit is vanaf de Oude Markt in Enschede en begreep dat er nog een uitzending komt uit Goes en Sittard. Dus als je die kant op gaat, hoewel, volgens mij is het niet live... Ga me maar eens in mijn boek verdiepen, zit ook op hetzelfde apparaat, lekker makkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 29 juni 2012 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2012 Johan, ben jij Wing? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden