Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 juli 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kamé misschien toch nog een beetje de naweëen van het drinken? Misschien toch maar proberen er aan toe te geven en veel te rusten als dat kan. Kan nooit geen kwaad.;)

Moggel Drakie, wat heb je nu aan 1-2 pilsjes? Niets toch? En het neemt de pijn ook niet weg. Ik zou gaan voor 0.0 kerel. Dat zou een uitdaging voor je zijn, en moet jij eens kijken hoe trots je kan zijn op jezelf als je inderdaad helemaal niets gedronken hebt.

Ja en het valt om de donder niet mee om afscheid te nemen van de drank. Het heeft zo lang deel van je leven uitgemaakt. Maar je kan zonder, je hebt het niet meer nodig hoor.:);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al heel veel aardbeien Diesel en de vogels zijn er dol op.

Moet eigenlijk een netje spannen.

Zeker nu de zo gaat schijnen.

Kameleon, als je het weet om te buigen naar

weer dingen doen gaat dat gevoel voor een

groot deel weg is mijn ervaring. Dat ombuigen is

wel even wat doorzettingsvermogen voor nodig.

En een schopje mag ook. Hup.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah zijn best op te sturen hoor (na het weekend want kunnen nie echt zo lang zonder water) wij doen dat vaker laten opsturen.

Lieve Tante Bolll, je hebt natuurlijk helemaal glijk hoor, ach ik merk dat ik ook zo makkelijk nog biertje aanpakt als iemand dat aanbied en zonder erbij na te denken oeps foutje. Of als het nie te krijgen is op festivalletje (is wel in de achterhoek he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga de krant eens lezen en koffie drinken. Buiten.

Eens kijken of het wereldnieuws mij kan opvrolijken.

En dan ga ik een weekendje weg. Wat familiebezoekjes.

Treinend door het land. Boekje mee, en of mijmerend uit

het raam kijken.

Mooi weekend allemaal.

Tot ziens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieve Dies, we weten allemaal hoe moeilijk het is om niet meer te drinken, maar we komen er wel hoor.;)

We hebben altijd (gewoon ) gedronken.

Ik besef de laatste tijd ook hoe gauw ik een sigaret aansteek, zonder dat ik er bij na denk wat het allemaal doet met mijn lichaam.

Bij mij had het drinken allemaal te maken met besef wat het jezelf allemaal aan doet. Hoeveel schade het geeft aan jezelf, en hoeveel waarde ik nog hechtte aan de Bolle. Dat is nu weer helemaal terug, en wat zou het een afgang zijn als ik weer zou gaan drinken zeg. Nee nooit meer. Ik wil dit lijf, dit leven wat ik nu leid nooit meer kwijt. Het is toch een soort bewustwoording. Ieder levend wezen is nu eenmaal gericht op groei en harmonie. Als je drinkt komt dat in gevecht met je diepste wezen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze kreeg ik vandaag met de mail.

Ik vind het toepasselijk:

Omslagpuntje

Voortdurend zuigt, roept, kietelt, lonkt het in en om ons heen:

"Kom naar mij, neem mij, vul je, verstrooi je, verdoof je, troost je met mij!"

Dat wat we half-slapend tegenkomen, kan zo gemakkelijk het dagelijks leven bepalen:

... weer een dag voorbij ...

Weloverwogen een besluit uitvoeren waar je met je hart achter staat is een stuk moeilijker.

Er is stilte nodig om te kunnen horen wat er in die kern leeft:

een soort niemandsland tussen buiten en binnen.

Zo'n omslag kan zich aankondigen in de vorm van onrust of verveling.

Een hele kunst om dat uit te houden, te wachten op wat zich aan wil dienen.

Maak een geheim lijstje van echte harte-verlangens, vanuit die stilte opgevangen,

en herinner jezelf daar zo af en toe eens aan, aftastend of de tijd rijp is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi geschreven Bollliee, en ook nog helemaal waar hoor. Heel vreemd dat ik "mijn " bier nie daaronder vond vallen goed de sterke drank enzo wel, maar me bier deed dah nie met mij.......................................dacht ik..........................toen en soms nog wel maar zag wel dat mijn alvleesklier het daar helemaal niet mee eens was en ook die hoort in de cirkel thuis uiteindelijk om te kunnen blijven draaien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen,

Heel mooi Kameleon en zo waar. De stilte uitzitten vind ik o zo moeilijk. Ben liever bezig.

Ben te laat om Jen succes te wensen. Stuur nu goede wensen haar kant op.

Ga vandaag de camper inruimen, huis opruimen etc. Morgen gaan we weg. Willen in Nederland blijven, stukken van het Pieterpad lopen.

Meld mij later weer,

goede dag iedereen. Enne ik neem ook vandaag de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Jaap

He Bol, het is geen afgang als je weer gaat drinken. Dat moest ik nog even kwijt.quote>


Maar ik zou dat wel zo voelen Jaap. Ik zou het gevoel hebben dat ik tweeeneenhalf jaar zo maar weer weg zou gooien. Riskeren dat als ik weer zou gaan beginnen, ik weer heel veel zou gaan drinken.
Maar ook heb ik heel vaak het gevoel, dat dat nooit meer gebeurd. Ik ben sterker geworden. Vaak het gevoel dat alc. me niet zo veel meer doet, dat ik het een beetje ontwend ben of zo. Niet meer zo afhankelijk. Heb het niet meer nodig;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Drakie dat bier daar niet onder valt heeft misschien te maken met het feit dat bier geen sterke drnk is. Daar zie en voel je het effect niet zo gauw van. Maar inderdaad, het is net zo schadelijk hoor.

Ga maar lekker zwemmen met die dreumes van je als het beter weer wordt. is goed voor haar en voor jou.;)

Zo Bollie gaat boodschappen doen.

Zonnetjes heel veel :rose: met je vakantie. Je verdiend het meis.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...