VM1 Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Ik wilde eigenlijk gaan slapen dylan, maar wat bedoel je juist? ad.: bedoel je dat bv iemand die dagelijks drie flessen wijn, of zeg maar halve liter wodca, of 8 halve liters bier of noem maar op.. in se gedoemd is om te stoppen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 23 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2012 Dat zou kunnen Dylan. Ik denk sowieso dat het heilzaam is om een tijdje niks te drinken. Zelf heb ik zo twee periodes achter de rug: eentje van twee maanden, en eentje van zes maanden. Van heel veel naar minder was me wellicht niet gelukt. Hoewel ik vermoed dat Johan daar anders over denkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Hoe meer er gedronken wordt, hoe minder kans op succesvol minderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ok, en wat dan bv iemand die soms een paar maanden lang een tot twee flessen wijn per dag drinkt en daarna dan id bv een half jaar ofzo niks?? addendum: is dat dat een minderaar of een hervallende stopper? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ik heb zelfs een periode van een jaar droog achter de rug. Bij toeval kreeg ik een zogenaamd alcoholvrij biertje. In dit geval dus echt zogenaamd, want er zat wel degelijk wat alcohol in. (ik vermoed achteraf zelfs opzet in het spel, maar dit terzijde) Vervolgens dacht ik dus ook echt dat het wel weer kon en ging ze zelf kopen. Dat ging een poosje goed dacht ik. Was ik op dat moment bekend geweest met dit forum, vermoed ik trouwens dat ik nu al een jaar of 4 droog zou hebben gestaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 het is niet voor iedereen weg gelegd te minderen. sommige moeten gewoon echt stoppen dat kan om verschillende redenen zijn gezondheid, werk, rijbewijs etc Ik hoop zelf ooit weer een biertje te kunnen drinken maar ik wil dat nu nog niet daar ben ik (vind ik) nog niet lang genoeg voor gestopt dus ook dat is vrij persoonlijk denk ik Ik vraag me dan ook af of daar een leidraad voor is is daar onderzoek naar gedaan (vast wel, ze onderzoeken zoveel) dan nog zal er geen 100 % garantie zijn, wel ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Originally posted by: VlaamsmeisjeOk, en wat dan bv iemand die soms een paar maanden lang een tot twee flessen wijn per dag drinkt en daarna dan id bv een half jaar ofzo niks??quote> Volgens mij heeft zo iemand het op een of andere manier toch nog aardig in de hand. Zou kunnen minderen denk ik. Ik zou het zeker geprobeerd hebben. Maar het is wel een situatie die ik me moeilijk voor kan stellen moet ik ook eerlijk bekennen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Steun, zie mijn vorige post. Ik dacht echt na een jaar, naar eer en geweten, dat het wel kon en dat ik nooit weer in dezelfde val zou trappen. Toch zat ik binnen een jaar of zo weer op mijn oude level. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ik lees hier wel eens "wat heb je nu aan een of twee pintjes". Vermoedelijk zit daar al een deel van het probleem. Als je verlangt naar de roes, dan heb je daar niks aan. Ik vermoed dus dat je alleen kan "minderen" als je alcohol gewoon lekker vindt, en dus ook echt iets heb aan dat ene pintje bij de steak friet. Ik heb een beetje van allebei, en moet dus opletten op dagen waarop ik naar een roes verlang, zoals afgelopen donderdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Goeie vraag VM daar ga ik is goed over na denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Dylan, aangezien ik nog steeds op dit forum schrijf, wil in se al zeggen dat ik nog niet "klaar" ben met mijn al dan niet alc gebruik.. Paar dagen geleden heb ik aan Beer nog es "beschreven" hoe ik hier kwam en hoe het dan verder ging... Dus, nee, ik ben niet klaar met mijn alc gebruik want ik denk dat als dat zo was ik hier niet meer zou komen. (maar dat weet ik zefs niet voor zeker hoor!). Maar wat ik wel kan zeggen en dat is voor echt, is dat ik niet meer afhankelijk ben van alc, en dat ik eigenlijk zelfs niet weet of ik er echt afhankelijk van was. Wat ik enkele dagen geleden al zei, en dat staat als een huis, dit forum heeft me bewust gemaakt van wat is een alc probleem... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Dylan Dat is ook waar voor gewaarschuwd word. Mijn wens om "sociaal" te kunnen drinken is ook heel krom en tegenstrijdig hoor. Ik denk vooral een stukje bewijs leveren dat ik geen alco ben tegenover de buiten wereld Dat het vele drinken komt door alle problemen en rottigheid etc. Kortom slappe excusses dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Volgens mij geen van beide VM, dat een gewoon een vlaamsmeisje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Voila Beer!!! Dat bedoel k ook... waarom geforceerd stoppen, waarom ook maar denkan ah nee ik mag niet maar moet sociaal.......... neeeeeeeeeeeeee niet van dat, gewoon, of ik drink een frisse pint, of niet en ik drink een hele lekkere frisse cola (of wat dan ook). Anders kan je even goed een buisje GHB of weet ik wat nog nemen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 VM dat gevoel heb ik dus ook. Ik ben niet al tientallen jaren een drankorgel, ik heb ook gewoon gewerkt en gefunctioneerd in de maatschappij. Door dat ik ziek thuis kwam is het erger geworden, dat op zeker (excuus ik weet) Maar wat als ik straks weer werk, dan kan ik toch bij thuis komst wat drinken ?? Ja dat kan en dat kan ook gewoon een 0,0 zijn of een bak koffie. Snap je mijn tegenstrijdigheden. hihi ik worstel, maar wanneer kom ik boven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Door problemen en rottigheid ga je wel meer drinken. Althans, dat is mijn ervaring. Dan komt de roes wel mooi van pas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Jen wilde em op de domino zetten ma dan gaat ie verloren dus hier ma beter... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Daarom denk ik dat je op een slechte dag beter niks drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Die roes en het schijt aan de hele wereld Dat mis ik nog wel is, niet meer die kater smorgens in die roes kon ik even de boel de boel laten shit ik pieker, snel een blik open trekken. nadeel is dat de boel de boel bleef en we nu de zooi moeten opruimen en geloof me dat is behoorlijk stoffig geworden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Hahaha Vlaamsmeisje, doet me aan mijn moeder denken (die gewoon slecht op namen kwam, ze had geen Korsakov hoor) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ey ma meisjes, en jongen (he Zimmerman), ik ben helemaal mijn ritme kwijt, vakantie camping dan weer wel dan weer niet (t weer he) Maar ik ga toch proberen nog wat te slapen... Tot morgen maar weer.. Liefs, N. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Oh ja, het schijt aan de hele wereld. Als ik geen zin heb om te werken, dan ga ik toch niet? Ja, zo erg was het bij mij ooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 slaap lekker VM Ja Jen en het dan raar vinden dat ze dat op het werk niet pikken Ook in mijn ziek zijn had ik last van ontkenning dus gewoon weer gaan werken ging niet lukken k zat zo weer thuis Nu heb ik me erbij neer gelegd en neem te tijd maar het moet niet meer te lang duren hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ik wil ook weer eens gaan werken, maar dan zal ik eerst opnieuw werk moeten vinden. Enfin, dat probleem is off topic. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 24 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2012 Ik zou op tijd naar bed gaan vandaag, pffff voor rusten voor als morgen kleinzoon lief komt Weer te laat Oma Maar ik ga nu wel echt Jen. Slaap lekker en morgen gezond weer op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden