Spring naar bijdragen

woensdag 25 juli


Diesel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allen,

Toen ik van de week vertelde dat ik een lekker drankje kende als alternatief voor zoete frisdranken en dat later wel eens op het receptendraadje zou zetten, zei Jane, waarom niet nu? Het is nu warm weer.

Daar had ze gelijk in, dus gistermiddag heb ik dat gedaan, maar omdat er maar 3 mensen waren ingelogd, heb ik gewacht met het te melden tot er zo'n 11 waren.

Ook heb ik nog een "helpende" gebeurtenis geschreven en toen ben ik terug gaan lezen.

Tot mijn verbazing zag ik daarna dat niemand ook maar mij teruggegroet had, terwijl het gewoon over ditjes en datjes ging en zelfs nog iemand opmerkte dat het zo stil was.

Dit is het laatste half jaar mij vaker overkomen en ik kan niet zeggen dat het mij helpt rustig en kalm te zijn. Iets wat ik juist nu nodig heb.

Als iemand een kamer vol mensen binnenkomt die zitten te keuvelen en groet en niemand zou iets terug zeggen, dan zou dat IRL als onbeleefd worden gezien.

Ik weet dat er tijden zijn dat ik niet schrijf, maar dan gaat het òf niet goed met mij òf de sfeer op het forum is slecht.

Ik heb hier wel eens vaker over geschreven omdat nieuwelingen dit vaak als een club of kliek of iedereen kent elkaar ervaren. Dat wordt altijd ontkent, maar het is wel degelijk zo.

Bij "wie is wie" heb ik eerlijk verteld dat ik jaren heb meegelezen. Ik heb bijna iedereen hier zien komen. En als je alleen leest, heb je meer afstand en zie je dat gebeuren.

Hetlezen heeft mij veel geleerd en waarschijnlijk klaar gemaakt om de stop tot stoppen te zetten, dus het is zeker geen gluren of zo. Maar om je aan te melden is moed nodig, want je erkent dat je een alcoholprobleem hebt waarbij je hulp nodig hebt.

Ik begrijp dat de boog niet altijd gespannen kan staan, maar weet zeker dat er in de coulissen velen staan te wachten op een goed moment om mee te doen, maar dan moeten ze wel het gevoel hebben dat ze opgenomen worden en geen buitenstaander blijven.

Waarom melden zoveel mensen zich aan en verdwijnen dan weer of schrijven nooit iets?

Die vraag wordt hier regelmatig gesteld,ik denk dat het te maken heeft met bovenstaande.

Graag niet allemaal tegelijk over mij heen vallen. Over eerlijk zijn heb ik ook al eens geschreven en toen werd hier beweerd dat dat natuurlijk kan en moet. Maar in de praktijk is dat niet zo.

Bij het terug lezen zag ik dat het ook over drankjes ging en dat had dus mooi gepast als iemand had geschreven: Hoi Lidia, ook toevallig! Ik ga straks even kijken naar je recept.

Of zoiets.

Mijn alcoholvrije week heb ik volgemaakt. Een buurvrouw bood mijn een glas wijn aan, maar ik zei nee, want ik ben weer eens gestopt. Top van je zei ze.

Welterusten allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia,

ik ben geenzins van plan over je heen te vallen.

Mij zou het niet lijken om alleen te lezen en niet

te reageren, ieder zijn ding.

Wat betreft de kliek, ach, ik denk dat het ook met interactie

te maken heeft.

Toen ik opgenomen was en daardoor amper schreef of las

heb ik daarna in het geheel niet ervaren dat er een kliek

is.

En ik heb toen maanden achtereen weinig tot geen

deel genomen aan het forum.

Toen ik weer ging schrijven voelde ik me weer welkom.

Het is ook hoe je er zelf mee omgaat, denk ik dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lidia...

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Daar hoef je niet eens lang voor op het forum te zijn.

Net als in de meeste fora, is het vaak zo dat een aantal personen zich het forum toe-eigenen, alsof het hun huis is.

Door een gek soort territorium-drang worden dan sommige mensen in de armen gesloten en anderen buitengesloten.

Eigenlijk net als vroeger op school, met clubjes, waar je dan of wél, of níet bij hoorde.

Daarnaast geef je aan dat eerlijkheid op dit forum ook niet altijd wordt beloond en soms zelfs wordt afgestraft.

Ik ben pas sinds 4 dagen op dit forum, maar ik heb nu alles al meegemaakt, wat jij beschrijft.

Zelf heb ik besloten, dat ik me daar niets van aan ga trekken en gewoon blijf schrijven en ook gewoon eerlijk zal zijn.

Mijn advies aan jou zou zijn om dat ook te doen. Gewoon van je afschrijven en eerlijk zijn.

"Wie goed doet, goed ontmoet", is het gezegde. Daar kun je best op vertrouwen.

Het zal misschien even duren, maar uiteindelijk is er ook iemand die JOU begrijpt. Iemand die zich om JOU bekommert.

Misschien kan er wel een subgroepje ontstaan binnen dit forum, waar je wel gehoord wordt.

I'll keep a close watch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie en Johan,

Wat ben ik blij met het "dapper" dat jullie gebruiken, want ik ga altijd maar confrontaties uit de weg en doe veel voor de lieve vrede. Maar sinds kort , mede door mij gevecht tegen de alcohol, denk ik steeds: wat heb ik te verliezen? Als ik op mijn leeftijd nog niet kan zeggen (in het nette) was ik denk,dan komt er nooit van.

In dit geval heeft het mij de hele dag dwars gezeten en als ik dit hier niet, weloverwogen, dat heb ik geprobeerd, had geschreven, had ik er niet van kunnen slapen. En dat is voor mij de kortste weg naar de fles. En het voelt nu juist zo goed dat het me deze keer lijkt te lukken.

Vandaag ook iemand, die al jaren een flinke schuld bij mij heeft eens duidelijk gezegd dat ik zijn smoezen zat ben en mijn geld terug wil omdat hij heel goed weet dat ik het nodig heb. Dat laatste had ik niet moeten zeggen want dat doet niet ter zake.

Johan, bij jouw bericht over woede, zat ik met tranen in de ogen te knikken, want daar heb je helemaal gelijk in. Ik herken dat duidelijk.

We houden erover op, ik hoop dat degenen die het betreft er eens heel eerlijk naar gaan kijken, niet voor mij, maar voor de aarzelende hulpzoeker.

Zelf ga ik eens wat meer op de andere draadjes kijken, dat heb ik lang niet gedaan.

Wel hoop ik dat er veel mensen karkadeh zullen proberen, het helpt mij door de trek momenten heen.

Borretje, ik begrijp je problemen, heb ook zo'n gezin/familie, vaak sta je machteloos. Dat valt niet mee als moeder.

Welterusten iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sieraad,

bedankt voor je reactie, ik heb jouw 4 dagen ook gevolgd. Maar we gaan geen subgroepjes vormen, daar is al genoeg narigheid mee geweest.

We zitten hier allemaal voor hetzelfde en ondanks dat we verschillend zijn, hebben we 1 gezamelijk doel: niet de alcohol de baas over ons, maar wij over de alcohol.

En dit forum groeit ook dankzij vallen en opstaan en de inbreng van iedereen, dus laten we ons verenigen i.p.v. tegen elkaar keren bij het minste of geringste. Daar hebben we al genoeg van te verduren in de buitenwereld.

Ik hoop dat je behandeling vrucht zal dragen en dat jij op jouw beurt, zoals je al hebt aangegeven dan weer in staat bent de beginneling een helpende hand toe te steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jopie... lachen... *_@

Denk je echt zelf dat het een grapje is?

Volgens mij namelijk niet.

Maar zoals ik al zei; mij krijg je niet gek en ik blijf dit forum gebruiken.

Al is het alleen maar om ervaringen te lezen of andere bruikbare informatie te halen.

En ondertussen leg ik mijn ei en kan het zelf nog eens na lezen.

Misschien zelfs wel met ondersteunende en zinnige reacties.

Ik zou ook groot doen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia,

ik wil nog even toevoegen dat ik mij hele

postings en kan herinneren die naar aanleiding van

aantal zaken die je gedeeld hebt, de reveu zijn gepasseerd.

Het zou van mijn kant niet aardig zijn e.e.a weer op te

rakelen maar ik denk dat je hier wel degelijk gehoord bent

en wordt.

Ook ik schrijf wel eens iets waarop geen reactie

komt, ook ik vind dat soms jammer.

Het is dan niet anders, er zijn veel deelnemers

en op iedereen reageren is vrijwel onmogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forumgenootjes!

Wat een dag! Mijn hemel! Begon lekker. Half dagje werken, toen vrij, de waterkant opgezocht en toen moest ik opeens toch invallen op het werk!

Na het invallen naar huis gereden, nog even wat gegeten en alle terrasjes vol. Moeilijk! Had zoveel zin in een koud glas wijn!

Goddank is daar de Refusal, die maakt dat ik niet kan. Wel merk ik dan dus dat bij mij drinken een grote bliksemafleider is. Na een stressvolle situatie of dag dan was dat mijn ontspanning.

Nu nog na stuiteren van de drukke en hectieke dag, maar een kop thee ingeshonken en zo slapen.

Realiseer me ook dat ik nu dus gewoon moe en op ga slapen en morgen weer een nieuwe dag. Voorheen zou ik mn spanning weg drinken, te laat gaan slapen en weer in mn ouder, trieste cirkeltje stappen.

Drinken was bij mij en misschien bij meerdere, behalve een rot verslaving, ook een beetje het verwende meisjes gedrag. Niet willen voelen, alles moet extra bedekt worden, gevierd worden en verdoofd worden.

Nu leef ik echt en een mindere dag, vermoeide dag en stressvolle dag horen daar ook bij.

Als ik naar die terrasjes kijk denk ik: "dat is niet voor mij". Bij mij bleef het niet bij 1 of 2 wijntjes op het terras en de gezselligheid van het terras was dan toch ver verdwenen als andere thuis een frisje in schonken en ik weer met een fles op mn bank ging zitten. Nee, die terrasjes zijn niet voor mij. Later, met een frisje. Wanneer ik er niet ga zitten om het zuipen, maar om het gezelschap..

Snel maar een saunadagje mezelf kado doen :-)

Tsja, en wat groepjes en subgroepjes betreft. Ik heb daar zelf niet zoveel last van. Er zijn zoveel mensen op dit forum dat ik niet denk dat er iemand bewust bezig is met groepjes vormen. Het is denk ik ook hoe je het zelf beleefd. Wel zal je meer aansluiting bij de een dan bij de ander hebben qua situatie of ervaringen van jezelf. Maar dat is mens eigen, aansluiting zoeken.

Ik ben hier nog maar net, maar merk dat ik toch reageer op de berichten of mensen die op dat moment iets met mij doen en wat relevant is voor mijn eigen situatie. Je bent hier toch voor jezelf. Wellicht wanneer ik hier langer "rondloop" worden onbekende bekender en zal ik wat uitgebreider op mensen reageren.

Nu vind ik het nog een grote brei van namen en ervaringen! En ben er dan ook wel blij mee dat er wat mensen zijn die er al wat langer zitten, of wat langer zijn gestopt die al wat meer ruimte hebben wat breder te reageren, ook op mij en andere.

Verder gooi ik hier ook gewoon lekker neer wat ik hier kwijt wil en het is aan andere of ze dit willen lezen of niet. Ik deenk dat een ieder hier dat ook gewoon moet blijven doen!

Ik spring erin!

Voor de hangers: veel plezier nog en alvast Weltruste,

Nova

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yvonne...

Ah okee, sorry ben maar een binnenkomer....

Neemt niet weg dat ik inderdaad wel weet hoe het over het algemeen op fora werkt, zo ook hier.

Jij wijst mij nu mijn plaats, met je nekharen overeind en IK moet inbinden.

Doe ik niet en ik geef mijn eerlijke MENING.

Totnogtoe kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ik gelijk heb.

Dat is ook mijn teleurstelling tot nu hier, op dit forum.

(Je had ook op iemand anders kunnen reageren...)

Maar goed, ik zal er verder niet op in gaan en ik hoop oprecht dat iedereen iets aan dit forum kan hebben.

Zelf zal ik me richten op het inwinnen van informatie mbt het stoppen/minderen van al.co.hol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje

Ik wens je heel veel sterkte met je kinderen

en je kleinkind en wens je toe dat je nog vele honderden

droge dagen kan gaan toevoegen.

Blijf de kracht putten uit dat wat goed voor jou is.

Uiteraard zie ik je over een poosje weer graag hier schrijven.

:heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Johan W...

Dat heb je goed aangenomen!

Ik zal vanaf nu extra alert zijn op alcohol gerelateerde onderwerpen en wellicht een passende reactie geven.

Dus, hou je niet langer in.

Lijkt me ook flink balen als ontwikkelaar en hulpverlener van ADB dat je alcohol-gerelateerde forum niet langer alcohol-gerelateerd is.

Maar dat kan aan mij liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond,

schrijf ik es een paar dagen niet, word ik niet eens gemist, snik.

Paar dagen heel heet, veel zon, leuk..

gevolg: vandaag dag bed met een zonnesteek.

Maar ik ga terug naar bedje toe, morgen weer fris op en terug naar de zn maar ditmaal in de schaduw of met een hoed op.

Lidia ik lees je.

Slaap lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Johan W
Ik neem aan dat sieraad niet echt zit te wachten op een virtueel bakje koffie met koekjes en een ijsje. Maar ik kan mij vergissen uiteraard. Ik zit daar in elk geval niet op te wachten maar hee ieder zijn ding maar het stoort me wel dat ik nooit een reactie krijg als ik iets zeg wat met alcohol van doen heeft.quote>

Is dat zo Johan, dat er niet op jou wordt gereageerd als je het over alcohol hebt?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat wij elkaar hier nooit eerder tegen zijn gekomen geloof ik, ik ben er meestal in de vroege ochtenduurtjes.
Maar ik kan me niet indenken dat als jij serieus over alcoldingen wilt praten dat er geen reactie komt, als ik jou was zou ik het gewoon nog eens proberen.

En over koffie en koekjes... wat heeft dat te maken met wat er hier vanavond wordt besproken? Beetje lullige opmerking lijkt me.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...