bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Kun je als het een gewoonte is, ook craving hebben? En dan bedoel ik niet gewoon trek hoor maar ik kan me nog herinneren dat ze absoluut niet aan mijn bier moesten komen, ik vocht me daarvoor kapot. is dat dan een gewoonte? Ik weet het niet maar volgens mij ben ik dan toch heel erg echt verslaafd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ja, Bolletje, er is denk ik een gris gebied in de grenzen tussen gewoonte en verslaving. Eén belangrijk verschil is wanneer wetenschappelijk is aangetoond dat een middel je afhankelijk maakt. Daarnaast zal iedere gewoonte een verslaving kunnen worden afhankelijk van de persoon. Wbt het 'in kaart brengen'... de behandeling vraagt van mij om de eerste 6 weken te noteren wat ik drink en hoeveel en waarom en wanneer. Dat bedoel ik met in kaart brengen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thaolle Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Hallo allemaal dag 8 alweer gaat erg goed geen trek in bier en alweer 5 kilo kwijt morgen nog even werken en dan weekend fijne avond allemaal en een goed weekend gr fred Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Dank je Bo! Jij ook een fijn en sterk weekend! Thaolle Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: sieraadIk voel me sinds aanmelding een stuk minder schuldig en meer vrij over mijn alcohol gebruik. Het lijkt nu minder erg... A!quote> Betekent dat je nu ook minder drinkt Sieraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nova Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Goedzo Thaolle! Verslaving. gewoontje. Wat maakt het uit. Het gaat er toch om dat je er last van hebt? Wat ik heb begrepen (verslaving of gewoonte) is dat om jezelf andere gewoontes aan te kunnen leren qua drinken (als dat voor je is weggelegd) je eerst 3 maanden helemaal moet stoppen. De drank is dat zowel lichamelijk als geestelijk helemaal uit je systeem. Dan zouden je hersenen het weer aankunnen een andere conditionering aan te leren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 @Bolletje... neuh, jammer genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: sieraad@Bolletje... neuh, jammer genoeg.quote> maar dat gaat zeker wel gebeuren hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Bo welke vissen moeten komen? Wat bedoel je? Bedoel je in het aquarium? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 was ik weer..pff zit vol! hier is het inmiddels ook begonnen met spetteren. Sieraad, vraagje... als je mindert of stopt dan kan je dat toch ook in kaart brengen??..of is dat niet de bedoeling? het zou zo knap zijn van je.. hulp kan je daarna ook goed gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 @Lenie... het gaat denk ik meer om de momenten en het hoe en waarom in kaart te brengen. Daarna worden er doelen gesteld en zal het daadwerkelijke minderen/stoppen moeten gaan gebeuren. Uiteraard, wordt dat dan ook nog steeds in kaart gebracht. Door het alcoholschrift in te vullen, heb ik nu zelf al ontdekt dat ik veel drink als ik aan het koken ben. Weet alleen nog niet waarom dat zo is.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Thaolle De kilo's tellen af De alcoholvrije dagen op Grote klasse! Jij ook fijn weekend Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Dag allen, Hier (Flevoland) waren even een paar spatjes, maar het nu alweer droog. @ Soothe: vreselijk van die staby; wij hadden ook deze "schimmel" uitvoering. Het lijkt net of ik onze hond daar zie liggen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ja Bol, dat bedoel ik omdat je naar een leeg aquarium zat te kijken;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 mmmm, dat ken ik.. ik vond dat "gezellig".... evengoed succes met alles Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Lytse Hoe is het vandaag met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Sieraad, valt tegen als je zo lang moet wachten. Hou toch je motivatie vol hoor. Je hebt je niet voor niets aangemeld! Nu eerst eten; nog niet alles bijgelezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 ik moet hem eerst zo'n 14 dagen zonder vis laten draaien Bo, maar ik weet niet of ik dat zo lang doe want ik wil er nu ook visjes in. Ga straks eens kijken op internet wat ik wil. In ieder geval vissen met veel kleuren o.a. de neon tetra. Zal een foto maken als er vissen in zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Sieraad Ik heb ook de behandeling gedaan. Ik was toen al een paar weken gestopt. Ik vulde iedere dag in mijn alcoholschrift in "0" en beschreef alle trekmomenten die ik had, zo kun je ook je alcoholgebruik in kaart brengen want normaal gespoken zou je op die trekmomenten dus drinken. Je hoéft dus niet te wachten met stoppen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 zap net naar rtl 8 daar is doctor Phil..het gaat over coma zuipen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Sieraad, Zou het een idee zijn tóch per vandaag te minderen en uit je geheugen te putten wat je doorgaans dronk en dat eerst op te schrijven Dan kun je het excuus dat er nu geen hulpverlening beschikbaar is naast je neerleggen Als ik naar mezelf kijk na één maand minderen en bijna één maand gestopt weet ik nog exact wanneer, op welke tijden en hoeveel ik voorheen dronk Door nu het heft in eigen handen te nemen leg je het minderen niet buiten jezelf (bij de hulpverlening) maar binnen jezelf Want de hulpverlening laat jou niet stoppen/minderen De naam zegt het al: hulpverlening De hulpverlening neemt het je vast niet kwalijk dat je al met minderen start voordat de behandeling daadwerkelijk begint Nogmaals, het is slechts een idee maar ik voel me zóveel zóveel beter sinds ik eerst minderde en daarna stopte dat gun ik jou ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Ik ben laminaat aan het leggen.. hoe krijg je het verzonnen met die warmte zweet peentjes.. pfff en oh ja ik zou heel vaak vandaag een lekkere koude kletser gewild hebben.. maar ik neem maar een sinasje ofzo. Ik ga snel weer verder want wil er vanaf allemaal nog fijne avond laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: JaapEn ik heb weer weekend. Dat was ook al weer2 en half maand geleden.quote> Dan heb je het meer dan dik verdiend!Geniet ervan:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: NovaWat gaan jullie doen vanavond? quote> De opening van OS wil ik graag zien.Jij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 27 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2012 Originally posted by: bolletjeIn ieder geval vissen met veel kleuren o.a. de neon tetra.Zal een foto maken als er vissen in zitten.quote> Moest even googlenen heb nu beeld;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden