lidia Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Lytse Jij lijkt ook wel omringd met mensen die iets mankeren of breken en zo. En dan heb je ook je eigen pijnen nog, bewonderingswaardig hoe je zo positief en meelevend blijft!! Maar dat vindt denk ik iedereen hier wel. Mijn moeder was ook zo eigenwijs en wilde niet "zo'n ding" om haar nek, want dan kon ze zich wel eens ophangen p.o. Ze woonde in de Achterhoek en ik en mijn zuster in het westen en een zus in Tunesië en 1 in Frankrijk. Mijn broer woonde in Rotterdam, maar die ging nooit naar familie, want wij waren zover weg gaan wonen en moesten maar naar hem toe komen. Mijn vader heeft ons het hele land doorgesleept, dus dat was niet helemaal waar. Alleen hij is blijven hangen in Rotjeknor. Mijn moeder woonde alleen in een aanleunwoning, want mijn vader moest zonodig na 32 jaar er met een ander vandoor. Ook naar Frankrijk. Wij hadden dus ook te laat in de gaten dat mijn moeder aan het dementeren was. En eigenwijs!!! Niet te filmen. Vond mijn Franse zuster bol staande blikken in de kast, gooide ze in de container en als ze na 3 mnd. terugkwam, stonden ze weer in de kast. Er was wel een alarmknop in de badkamer, die de buren dan konden horen of zo. Maar ze viel bij haar bed en kon niet meer overeind komen, beroerte. Nu had ze het "geluk" dat naast haar een gezin woonde, want die man kon geen trappen klimmen door een ongeluk. Hij stond buiten te roken en hoorde haar roepen. Wie weet hoe lang ze daar anders had gelegen. In ieder geval de hele nacht. De buren zouden het wel gemerkt hebben, maar stel je de paniek voor dat je daar ligt en niet meer overeind kan komen. Ze was 80 en had al een paar jaar geen zin meer in het leven. Na 11 dagen in het ziekenhuis is ze langzaam uit het leven weggegleden. Fijn voor haar. Het valt niet mee om oud te worden. Ik zie dat steeds meer om me heen. Dat is ook een v.d. redenen dat ik, mede door dit forum, nu de beslissing heb genomen niet meer te drinken (weet nog niet voor altijd, dat zie ik wel), zodat ik nog redelijk gezond ouder kan worden. Het gaat gelukkig zonder trek. Ik kom dan ook niet op feestjes en langs terrasjes en mijn buren en vrienden weten dat ze me niets moeten aanbieden. Alleen nog erg moe en het hoofd zou ook helderder kunnen. Toch heb ik een trots en blij gevoel en niet het gevoel dat ik een strijd moet leveren, wat bij eerdere pogingen wel zo was. Morgen 14 dagen, maar dat is nog geen 2 weken hè? Maakt niet uit , daar kom ik ook wel aan. Zeker weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Dank je Lytse. Het lijkt me fijn dat de herkenning nog lang blijft. Gezien pa herseninfarcten heeft, zal het er misschien wel vanaf hangen welke gebieden aangetast worden, maar het lange termijn geheugen is voorlopig inderdaad ok. Erg gelijklopend wel, dat verhaal van je schoonmoeder: mijn vader woonde thuis totdat hij zijn heup gebroken heeft. Bolletje, een beetje "hersengymnastiek" zou zogezegd wel helpen, dat doen ze bij mijn weten als onderdeel van kinesitherapie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Ja Lytse, Het is wel "grappig" Maar ook "vreemd" Want ook wat ontwent Kan ook niet lang Want ik zit bij iemand anders Voelt toch als inbreuk als je met je rug naar de gastheer zit en zned instemmend huhu murmelt.. Niet meer dan een blik werpen nu dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Originally posted by: LytseHallo Snoep,Fijn dat je je weer meldt. Ik was ook ongerust, vooral omdat je zo'n zware tijd door gaat. Leuk joh, morgen een dagje op sjouw met Sha. De weersvoorspelling is in ieder geval goed.Heb je je ex al verteld dat het nu definitief is?Lytse.quote> nee niet persoonlijk...maar wel via smsmaar we weten allebei dat het toch zo niet gaatmaar toch kunnen we allebei niet loslatennu ik het opschrijf komt er alweer een verdriet naar bovenmaar ik wil ook zo niet doorgaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Bo, het heeft me inderdaad wel een tijdje van slag gebracht vanmorgen, een complete verrassingsaanval.....maar, bon, ik sta er ondertussen al weer.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 toppie marjo dat je al een tijdje droog staat, hoe gaat ie verder????? snoepje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Goedenavond luitjes, wat fijn te lezen dat je je wat beter voelt Spike. Weer een boek kunnen lezen is een stapje vooruit. Houd je goed! Emma, jaja, we zijn geen 18 meer, een nieuwe baan veel indrukken en dan ook nog je diensten draaien op je huidige werk. Het is me nogal wat. En voor jou, lang leve de Refusal, trekmomenten zijn gemeen en verrraderlijk. Veel succes met inwerken in je nieuwe job. Jen, dat is enorm verdrietig, het lijkt me erg, geestelijk afscheid nemen van iemand die je dierbaar is en die je zo anders hebt gekend. Ik voel oprecht met je mee, sterk dat je de cursus gaat doen. Zelf ga ik in september een cursus mantelzorg doen, ook mijn vader gaan wat achteruit, lichamelijk, geestelijk is hij nog goed maar vergeet ook wel eens wat. Mag op je 82e maar ik doe veel kleine hand en spandiensten en vind het soms wat lastig, ik wil hem vooral in zijn waarde laten en hoop daar op de cursus wat handvatten voor te krijgen. Lytse, wat een afschuwelijk verhaal, ik heb zelf ervaren hoe het is als je een ongeluk in huis krijgt en geen hulp kan bereiken. Vooral voor mensen op hoge leeftijd lijkt me dat heel angstig. Nou, ik hoop dat ik niemand heb overgeslagen, oh ja, Johan je speelt op safe met 2 matrassen, beter mee dan om verlegen. Zo mijn dag was druk en hectisch, sleutels van het oude huis ingeleverd en zo symbolisch een periode afgesloten. Alle verhuisdozen zijn uitgepakt en werden vandaag opgehaald, geeft ook een opgeruimd gevoel. Wat lees is nu? Morgen strandweer? de enige dag dat ik werk deze week en uitgerekend prachtig weer. Nou voor wie kan geniet ervan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Snoepje loslaten is het moeilijkste dat er is en zeker als een half leven met iemand hebt gedeeld en samen kinderen hebt. Ik lees je al lang en leef met je mee, dat weetje wel denk ik, maar mijn advies, door ervaringen wijs geworden is: hak die knoop door, dan kun je verder met je leven. Nu blijf je op 2 benen hinken en kun je geen nieuwe start maken. Veel mensen zijn bang om alleen verder te moeten, maar je gaat je leven dan ook anders inrichten. Dat zul je zien, echt waar!! Veel sterkte ermee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Bo, Als je het lef hebt naar `Het sterke ras` te verwijzen, van de arrogantie wordt ik al misselijk, moet je niet opkijken van deze vergelijking. Originally posted by: Bo Originally posted by: Hannah1Ik heb gewoon een paar rotdagen. Kan het nergens vinden, en nergens zin in. Wat me gisteren erg tegen de borst heeft gestoten is een opmerking van lavendel naar Bonita. "Nu behoor je ook tot het sterke ras." Het moet toch niet gekker worden hier. Doet me denken aan 40-45. quote> Hannah Persoonlijk vind ik het chic wanneer een posting je tegen de borst stoot dat je de schrijver vraagt of je de posting juist interpreteert Je aantijging aan het adres van Lavendel dat zij hier het gedachtegoed van Hitler predikt vind ik zó laag en ondermaats schuttingtaal - dat hier niet mag - vind ik peanuts in vergelijking met wat jij hier durft te schrijven Natuurlijk hoop ik dat het snel beter met je gaat maar jouw rotdagen rechtvaardigen in mijn ogen je uithaal absoluut nietquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Lidia, wat goed van je dat je er nu vol tegenaan gaat, eigenlijk eerder aan meewerkt met dat niet drinken! Bij mij wordt het niet drinken wel gemakkelijker, ook al omdat ik voorheen 4 dagen per week niet dronk. Tegelijkertijd is er een soort rouwproces, omdat ik echt niet meer wil drinken. De laatste keer dat ik zo'n pijn had op een dag dat ik "mocht" drinken, kon ik het niet goed in de hand houden. Tevoren had ik gezegd dat ik helemaal zou stoppen, als dat nog eens gebeurde. Nu is het dus zover, al meer dan 2 maanden nu. Dat verhaal van je moeder is heel herkenbaar. Wij waren ook al ongerust over mijn schoonmoeder en doordat ze die complicaties kreeg is het uit onze handen genomen. Deze oude dame (82) vindt het leven ook niet meer zo leuk. Ze wil vooral geen last zijn voor haar kinderen. Ze heeft al eerder een beroerte gehad en kan daarom één arm niet meer goed gebruiken en dus niet meer koken. Ze vindt dat heel erg. Ik ben heel benieuwd of ze weer goed genoeg herstelt om naar huis te gaan. Jen, Het duurt echt een flinke tijd voordat iemand gewend is in de nieuwe situatie. Bij mijn schoonmoeder zo'n half jaar. Hij zal beslist weer een stuk helderder worden. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Beste mensen, laten we zo verstandig zijn dit soort berichten refererend aan een bepaald ras hier NIET te plaatsen. Ik zou willen vragen of een ieder zijn bericht daaraan refererend wil verwijderen. Wat mij betreft is het uiterst ongepast en pijnlijk daar laat ik het verder bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Tina, Die verhuisdozen weg: echt een opgeruimd staat netjes gevoel! Genieten van je lekkere huis. En voor wat morgen betreft: de zomer is vast nog niet voorbij. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 lidia om alleen te leven ben ik niet bang..dat doe ik al ruim drie jaar vind ik eigenlijk wel lekker maar het helemaal loslaten dat lukt gewoon tot nu toe nog niet maar ik merk wel dat ik er sterker in wordt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Heb je vandaag weer flink gelopen Lytse of heb je het een beetje rustigaan gedaan? Vind het zo ontzettend knap dat je, ondanks alle pijn die je toch weer iedere dag hebt, doorzet. Ik weet niet of ik het zou kunnen hoor. Denk het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Snoepje, gewoon een omdat je de moed hebt de knoop door te hakken. Respect, ondanks dat het heel verdrietig voor je is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Hi Bol, Vandaag was het de dag van de fysiotherapeut, maar daar heb ik 20 min. gespind. Morgen weer wandelen. Ik heb nog steeds spierpijn. De enige remedie is door te zetten. Ik zit nu al zo lang in deze situatie dat ik er inmiddels beter mee om kan gaan. Je moest eens weten hoeveel energie ik heb verspild met vechten tegen en niet willen toegeven dat ik iets niet kon! Als het een dag niet gaat hoop ik altijd dat het morgen weer beter zal zijn. Gisteren, daar denk ik niet meer aan (wat mijn lijf betreft dan). Jij zou daar ook zo ingegroeid zijn hoor. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Mensen ik ga bankhangen. Tot later vanavond. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Albertina, ook met het "hem in zijn waarde laten" hoop ik hulp te vinden. Zelf vind ik dat de verzorgenden in het rusthuis hem te veel betuttelen (hem met verkleinwoordjes aanspreken en zo); ik wil dat absoluut niet doen, maar soms is het best moeilijk om een goede houding te vinden. Zo wilde hij vandaag om een of andere reden iedereen in de cafetaria trakteren, en het kostte behoorlijk wat zweet om hem dat uit zijn hoofd te praten en hem tegelijkertijd als volwassene te behandelen. (De een of andere reden was iets als: hij dacht dat het allemaal bezoek was en dat wij eigenaar van het rusthuis waren of zo. Helemaal snapte ik het niet). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Zo, even administratie gaan doen hier. Bah. Tot later allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Originally posted by: albertinaSnoepje,gewoon een omdat je de moed hebtde knoop door te hakken.Respect, ondanks dat het heel verdrietigvoor je is.quote> dank je tina:heart:het is net als met drinken ik moet het volhoudenhet is niet goed voor me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Snoep, alles op zijn tijd. De drank laten staan is niet niks. Na verloop van tijd ga je zien wat er niet (meer) goed voor je is of is geweest. Wat niet of wel in je leven past, wat je nog kan en wil. Of wat je juist niet meer wil en kan. Het is aan jou daarin te veranderen wat je kan veranderen. Ik vind het moedig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Lytse Ha, ik weet je geschiedenis. Het is wonderljk hoe goed mijn geheugen nog is na al die jaren van teveel alc. Ik denk ook dat je er langzaam aan went, want ik stopte ook steeds en ging dan de mist weer in, zo erg, dat iemand hier vroeg of ik wel serieus wilde stoppen/minderen. Nu heb ik ook veel minder ontwenningsverschijnselen, denk dat mijn lichaam het herkent, geen alc. Wat mij vaak deed opgeven was het niet slapen. Dan wordt je moe en gaat je weerstand naar beneden. Omdat ik ook toestanden met mijn kinderen grotendeels heb losgelaten en niet meer aan een dood paard sta te trekken en door de melatonine, slaap ik sinds jaren goed. Het kan nog beter, maar het woelen en wakker liggen, behalve met de nodige wijn op, lijkt wel verleden tijd. Dat stemt me optimistisch en geeft me de kracht om door te gaan. Ik kom ook beter voor mezelf op en sinds ik mijn functie als org. secr. heb opgegeven, krijg ik energie en tijd vrij. De verantwoordelijkheid drukte zwaar op me. Gelukkig deed ik dat voor het kabinet viel, want anders had ik het niet voor mezelf kunnen verantwoorden er vlak voor een campagne mee te stoppen. Ik zie nu wel van alles verkeerd gaan, maar ik sta er buiten. Heerlik!! 7 jaar is genoeg. Lekker lezen en zo. Het eten staat op, dus ik ga uitloggen, mensen. Prettige avond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bo Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 Lieve mensen Heerlijk om te merken aan mezelf dat ik niet meer bij thuiskomst als een razende roelanda bezigheden zoek om de trek te voorkomen maar rust in mijn lijf voel én die vrijheid vooral dag in dag uit; ronduit heerlijk! Bonita:present: Nou en of dat jij trots mag zijn op jezelf Nova:present: Goed he, dat ook je huid weer begint te stralen Jen:present: 't Lijkt me verdrietig om zo'n proces door te gaan sterkte meid schiet het schilderwerk al wel wat op? SB:present: Mag ik een koekje pikken voor bij de thee straks;)? Spike:present: Dankjewel. Wens jou ook kracht en trots Made:present: Vervelend dat je moe en beverig bent heeft het slapen vanmiddag wat geholpen? Gwen:present: Moet om je lachen hetgenootschapderfietsendeyogamatdragers hoe verzin je het;) Lenie:present: Ik moet ook aan de bak buurman heeft in het weekend zijn dakpannen met de hoge drukspuit gereinigd je begrijpt waar de modder nu zit maar 't is een schat hij gaat de mijne ook doen lap ik daarna ook zijn ramen ER:present: Roerige tijden voor je en nergens voor nodig hoor dat je je excuseert niet op het forum te zijn gelukkig kom je over een maand in wat rustiger vaarwater Nancy:present: Een offday, niet leuk maar een stamppot mét spekjes maakt mij ook blij Lytse:present: 't Zit jou ook niet mee met de sores van de mensen om je heen blijf je goed op jezelf passen Snoep:present: Zandvoort is voor mij wat verder ik zwaai vanaf een ander strandpaviljoen okay;) lidia:present: Heel herkenbaar: moe, lusteloos en concentratieproblemen bij mij verdween het na zo'n 3,5 weken als sneeuw voor de zon Albertina:present: Letterlijk dus een periode met de sleutel afgesloten en kun je opgeruimd de toekomst in dat het morgen strandweer is, is dan wel weer balen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 avond pieps.. nou het "gloria"gevoel is weg. sjee wat een pijn in m'n buik. heb voor het eerst in 3 dagen toch weer morfine gepakt. (schuld van de ramen, die worden zo vies) zo maar lekker kalm met een "nachtrust"theetje op de bank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 31 juli 2012 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2012 He, kransgenoten, ex-zuiperds, want ook de minderaars zuipen niet meer, ik kom af en toe weer ff langs. Erg druk geweest de laatste tijd, halve huis verbouwd, muren eruit, nieuwe vloeren en keuken erin, nu 'n idioot grote keuken, samen met 'n jeugdvriend en erg goeie timmerman. Met veel ruimte en 2 pubers op het patteland is het hier toch 'n beetje de zoete inval, son nr. 1 ging gister naar Lorret de mar ofzo, afgezet in Zwolle met 4 vrienden. Die redt 'm wel. De drank er weer wat ingeslopen, ouwe man is nu moe, moe, moe. Het is wel bijna klaar, afwerken gaat in tempo doeloe. Verheug me in het weerzien, BB, Soothe, Jane, Diesel, Lytse, Jopie, Marjo zag ik al, en wat dies niet meer zij. En vergeten ben. Nu eerst weer ff weg, de hele dag op het dak gezeten. De lekstopper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden