Spring naar bijdragen

Maandag 27 augustus 2012


Yvonne

Aanbevolen berichten

Dank jullie wel voor de warme lieve berichten.

Voel me uiteraard nog steeds echt heel vervelend. Heb zojuist een afspraak bij de huisarts gemaakt voor morgenochtend. Ik baal zo ontzettend dat ik in deze situatie zit. En dat ik allemaal zelf veroorzaakt heb. Het huis is een bende, ik doe naar tegen de kids, heb een berg strijk van hier tot Tokio liggen, en ik lig met doodsangst in mijn bed.

Ik heb trouwens ook iets heel raars een soort van 'Brok in je keel' gevoel, probeer het de hele tijd weg te slikken. Lig ik me dus ook weer enorm druk over te maken.

Sorry sorry voor het vele geklaag van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kijk en zo leer ik dus ook weer wat (en dat na een jaar gestopt te zijn)

Dat brok in mijn keel had ik ook. Nooit geassocieerd met het niet meer drinken.

Heb het hier ook nooit over gehad omdat ik dat heel in het begin had en ik hier pas na 7 maanden of zo kwam binnengluren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het je kan gerust stellen, Angstig, ik had die brok in mijn keel ook

enerzijds wellicht emoties zoals Spike aangeeft

anderzijds het zijn klieren die hopeloos je lichaam trachten te ontgiften

als je morgen met hulp van je huisarts kan starten, zal je al die kwaaltjes binnen de week

enorm zien minderen

én misschien ook je strijkmandje ;-)

na enkele dagen betrapte ik mezelf erop dat ik poeslief was tegen de poes

zelfs dat regulariseert zichzelf!

probeer niet te panikeren, je hebt een afspraak met de huisarts, geweldig!

en verder kan je veel van je symptomen relativeren door hier te lezen

je komt er heus doorheen

ik vergelijk het met bevallen

velen gingen je voor :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gewoon ook moeite met slikken, en het gevoel alsof er iets achter in mijn keel vast zit. Nou is Google natuurlijk handig, maar als je allerlei enge ziekten (ook alcohol gerelateerd) aantreft maakt dat mijn zorgelijkheid en hyperventilatie aanvallen er niet veel beter op.

@Miss Sophie , heel erg bedankt, ik ga straks reageren hoor!

PS: nog een algemeen vraagje, hebben jullie het trouwens allemaal tegen je familie, gezin , vrienden verteld, of echt alleen (in samenwerking met dit forum en de huisarts) gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het alleen met forum en huisarts gedaan

op dit forum heb ik wel een geweldig maatje gevonden

bij wie ik al die tijd terecht kon met echt alles

mijn partner kijkt zwijgend toe omdat hij niet weet wat hij er mee aanmoet

en misschien maar goed ook, het is mijn proces

geen bemoeienissen

af en toe iets van ver laten vallen tegenover enkele vriendinnen

maar die kennen maar het topje van de ijsberg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag en welkom Angstig.

Angstig, moedig dat je je aangemeld hebt hier en ook heel knap van je dat je een afspraak hebt gemaakt met de huisarts.

Laat dat googelen naar alcoholgerelateerde kwalen maar even zitten - je maakt het jezelf denk ik onnodig moeilijker daarmee. Je bent door je reservetank heen zo te lezen.

Luister naar de goede adviezen die je reeds gehad hebt hier en doe vandaag en deze week alleen de dingen die je echt moet doen of die je later in de week kan en wil doen.

Je ziet er tegenop dus misschien kun je een zus, vriendin, buurvrouw of je man bellen om de kinderen uit school te halen en boodschappen te doen?

En in antwoord op je vraag, nee ik heb tegen niemand vooraf verteld dat ik een alcoholprobleem heb en daarmee aan het werk ben gegaan. Hier op het forum:musicnote:

Ik wens je heel veel sterkte vandaag en hoop dat je je straks wat beter en minder angstig voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

middag pieps...

nog niets terug gelezen..

m'n kast is helemaal opgeruimd...sjee zeg wat een troep bewaard een mens...ik heb zeker de helft weg gegooid ( goed doel)

nu ben ik alweer druk in de weer om m'n Chili con Carne klaar te krijgen...

m'n buuf en ik hebben alle 2 kids die dit niet lusten, Oke 1 van mij wel, dus zij krijgt ook lekker een pannetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij welkom hier Angstig. Hier hoef je je niet te schamen, dat is een groot winstpunt. Wij hebben allemaal in meer of mindere mate hetzelfde meegemaakt. Ook ik schaamde me voor mijn alcoholgebruik. Trouwens dat doe ik nog. Ik vertel een afgezwakte versie aan maar weinig mensen, hoor.

Je hebt al een heleboel adviezen gehoord, denk dat je daar mee vooruit kan. Toch nog een van mij dan. JE schrijft dat je je niet ziek kan melden op je werk. Maar kun je niet met je huisarts bespreken wat te doen. Als je b.v. een autoongeluk zou krijgen kun je ook niet werken. Op dit moment is de situatie onder controle krijgen, je weer wat beter voelen. het allerbelangrijkste. Kun je later je weer op je werk storten.

Sterkte, liefsss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angstig,

Welkom in het dorp.

De eerste en meest belangrijke stap ( zeker niet makkelijk) heb je gezet.

Als je nu morgen bij de dokter bent vraag Librium, dat is in deze

het meest probate middel.

Niet te veel enge dingen Googelen, het hoort er allemaal bij.

De vliegende paniek is mij niet vreemd, maar... het gaat over.

Veel water drinken (spoelen de leidingen)

En vooral niet teveel willen.

De tijd die je in drinken investeren, nu in droogstaan investeren.

Geloof me dat het allemaal goed komt, als je er aan werkt.

Schrijf alles van je af.

Veel sterkte.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even een rustpauze.

Ik heb al een paar klusjes gedaan en we hebben besloten vandaag níet naar schoonma te gaan. Teveel voor me. Ik voel me tegelijk opgelucht en schuldig.

Ik ben nu weer even aan het bijlezen.

@ Wijfie: denk om jezelf hoor. Mijn vader wilde ook niet dat mijn moeder wegging en zij heeft toen met hem besproken dat het anders op de lange duur te zwaar voor haar zou worden. Dat wilde hij haar ook niet aandoen, dus toen heeft hij ingestemd.

@ Made: heb je niet genoeg aan die ene pil? Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar als de trek daarmee al half stopt, misschien kan je dan de rest uit een verborgen hoekje van jezelf halen?

De ochtendploeg werkt allemaal, of is er op uit. Voor de overigen: blij dat jullie er zijn.

@ Angstig: ik ga nu je stukje lezen en straks kijken of je op "wie is wie" staat.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Angstig:

Goed dat je hier bent gekomen. We zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje en proberen daarom ook niet over anderen te oordelen!

Wat iedereen al zegt: jíj gaat nu voor en je moet echt energie steken in je herstel. Ik vind het echt goed van je dat je naar de huisarts gaat, want begeleiding is bij zware drinkers nodig.

Heb je verder nog plannen om hulp in te schakelen? Als je het niet openlijk kan doen, bestaan er ook internetbehandelingen van Tactive en (ik geloof ook) de Jellinekkliniek.

Je krijgt nu van alles tegelijk op je bordje, maar ik denk dat er voor vrijwel iedereen hier een duidelijke aanleiding was om te zeggen dat het nú moet stoppen.

Na een jaar minderen heb ik toch besloten helemaal te stoppen. Mijn grootste trigger kan ik niet wegnemen en door helemaal te stoppen blijk ik er beter mee om te kunnen gaan.

Meestal wordt aangeraden om drie maanden helemaal te stoppen en dan verder te kijken.

Ik wens je veel succes en doorzetten hoor! Je hebt nog zeker een half leven voor je.

En voor wat het vertellen aan anderen betreft: mijn man weet het natuurlijk, want voor hem kon ik mijn probleem niet verbergen. Verder weet alleen mijn huisarts alles. Wat iemand anders al schreef: aan sommige mensen heb ik een afgezwakte versie verteld. Aan anderen heb ik gezegd dat ik niet meer drink vanwege nieuwe medicijnen, waarbij ik niet mag drinken. Sommigen hier beschouwen dat als een flauwe smoes, maar ik ben nog niet zover dat ik met mensen discussies wil aangaan. Het werkt voor mij goed.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Angstig;

Van harte welkom,

Zie, dat je al voldoende adviezen hebt gehad.

Hoop, dat je er wat aan hebt!

Verder, geniet ik van mijn vakantie.

Maar oh,oh, wat ben ik toch vreselijk suf en slaperig.

Vanmiddag al een uur naar bed geweest.

Elke avond om 9 uur er alweer in.

Niet normaal!

Vandaag, begonnen met gezond eten (zie kilokillerdraadje)

Wil gewoon weer superfit worden.

Geduld denk ik.

Stress, afgelopen maanden heeft ook geen goed gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi,

Zoals je het beschreven hebt, heb je de laatste tijd aardig roofbouw gepleegd op jezelf. Dat komt er nu uit, dus m.i. gewoon aan toegeven. Wel frisse lucht happen hoor. Bewegen is ook goed i.v.m. je lijn.

Heerlijk nu vakantie. Had je nu nog ergens een gesprek of was dat dat gesprek van vorige week?

Kameo: goed dat je bloed laat prikken. Dat sluit ikn ieder geval een heleboel uit.

Lenie,

Wat ben je goed bezig! Ik heb mijn zomerkleren 's winters op de vliering en omgekeerd. Dat is voor mij de tijd om te schiften. Mijn lijn varieert nogal, dus ik durf niet zo goed dingen weg te geven, behalve als het niet meer staat of uit de mode is.

Ik vrees dat weggooien helemaal een probleem is voor me, ook in andere opzichten! Tot ergernis van mijn man.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, steunbeertje.

We zullen het maar op bijtanken houden he

Voltanken, is er niet meer bij hoor!

Lytse,

Vanochtend al wat frisse lucht gehad.

Snap wel een beetje, dat de sress en vermoeidheid er nu uit komt.

Snap alleen niet, dat dat zo lang duurt.

Ben tenslotte al een volle week thuis.

Vanochtend, wel een ochtendje in de huishouding bij iemand gewerkt, maar dat mag geen naam hebben.

Dat gesprek, had ik vorige week woensdag.

had daar nog over geschreven geloof ik.

Die avond ging het ook helemaal mis met de drank.

Gelukkig, is dat nu weer helemaal onder controle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angstig, we sleuren je samen door de moeilijke momenten heen.

Geef jezelf een nieuwe kans

Ik heb in het zelfde schuitje gezeten en de herinnering eraan is na jou

bekentenis weer levendig aanwezig.

En dat is niet verkeerd weer eens herinnerd te worden aan waar ik vandaan kom.

Het houdt me scherp.

Bezoek aan de huisarts is belangrijk.

Eerlijk zijn over je lichamelijke gesteldheid, over je drankgebruik en gezin.

Schrijf op een briefje wat je wilt zeggen en weten over b.v

medicijnen.

De geest is na zo lange tijd van alcohol misbruik niet zo helder meer.

Of het wel of niet goed is in deze situatie te gaan werken kun je het best

zelf beoordelen of samen met de arts bespreken.

De dwangmatigheid of een overgevoeligheid aan verantwoording doet ons vaak

door denderen zonder even stil te staan bij de schadelijke effecten wat kan hebben.

Maar de grens is inmiddels bereikt heb ik begrepen en de eerst stap gezet naar

een leven met minder of zonder drank.

Schrijf hier de sores van je af, ik wens je daarbij veel moed en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos je bent de laatste paar maanden ver over je grenzen gegaan.

Dat is moordend en kost veel energie.

De afgelopen periode heeft je lichamelijk en geestelijk nogal door elkaar geschud.

Tijd om te inventariseren en te verwerken wat is gebeurt.

Neem daar de tijd voor Rapilos.

:moon::rose::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...