Spring naar bijdragen

Dinsdag, 11 september 2012


BamBam

Aanbevolen berichten

Goedemorgen mensen.

Wat een mooie en helpende berichten zo op de vroege ochtend. Mooi geschreven Bam, borretje, Tina..

Het geeft weer goede energie!

Een Alcoholprobleem is bij mij kennelijk iets waar ik goed naar moet blijven kijken, neus steeds op de feiten. Anders verslapt de aandacht.

Nee, het stoppen maakt je leven, mijn leven, niet opeens mooier. Dat is ook niet altijd makkelijk. Het is met de billen bloot je leven met open ogen aankijken. Soms geeft dat een goed en trots gevoel, soms een gevoel van "is dit het..? Where did I go wrong?".

Ik weet niet zeker of ik eeuwig nuchter kan blijven. Wel weet ik zeker dat hoe langer ik nuchter blijf, hoe mooier ik mijn leven zelf kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 244
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jen,

super van je!

Wellicht is het een tip om

in je volgende brief het feit

dat je geen ervaring hebt,

juist als extra motivator de gebruiken.

Nieuwe en andere inzichten,

open staan voor alles wat er

binnen het bedrijf gaande is en

daarop positieve feeback geven?

Dus jouw onervarenheid omkeren

van negatief naar positief.

'T is maar een ideetje.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Nova
Nee, het stoppen maakt je leven, mijn leven, niet opeens mooier. Dat is ook niet altijd makkelijk. Het is met de billen bloot je leven met open ogen aankijken. Soms geeft dat een goed en trots gevoel, soms een gevoel van "is dit het..? Where did I go wrong?".

Ik weet niet zeker of ik eeuwig nuchter kan blijven. Wel weet ik zeker dat hoe langer ik nuchter blijf, hoe mooier ik mijn leven zelf kan maken.
quote>


Nova, niemand zal je zeggen dat je leven van de ene op de andere dag mooier wordt
je zult er ook zeker zelf aan moeten werken
maar hoe langer je zonder alcohol je weg baant
hoe mooier je inderdaad je eigen leven kunt maken is mijn ervaring
als ik zie hoeveel verder ik al ben gekomen in mijn nieuwe leven zonder drank
dat had ik met het blijven gebruiken ervan echt niet zover geschopt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Bambam, dank je wel voor je geweldige posting.

Duidelijk en herkenbaar.

Ik zal hem vandaag nog wel eens lezen.

De weg kan heel lang en bochtig zijn, ik vervolg hem toch en stap vrolijk verder.

Zolang ikzelf vooruitgang ervaar (voelen, zien, gelukkiger zijn) gaat het de goede kant op.

En vandaag reis ik weer een stukje verder:)

DAGPACT:

Albert

Lytse

Marc

Travel

Sha en Albertina, wat een leuk vooruitzicht!

Nova, doorgaan zoals het voorheen was maakt je leven er zeker niet mooier op!

Miranda, je lichaam is uitgewoond door de drank - op drank slaap je slechter in plaats van beter hoewel het altijd anders ervaren wordt. Maar daarom is je lichaam en geest hartstikke blij nu dat het bij kan komen. Gewoon lekker over je heen laten komen en uitrusten.

Dat was tie weer voor even, ik moet aan het werk.

Later.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Travel
Miranda en Diesel,

Wat julie ervan willen denken:D

Was het maar waar dat het daarvan kwam maar ja het is hier niet SDB duhuh.

Nou doei - want ik loop de kantjes er van af (en dat terwijl ik zit - ra ra hoe kan dat?).quote>


TERWIJL JE HIER ZIT LOOP JE DE.........???
ja nou dat weet ik nie laat ik aan Miranda dan maar over, maar zou kennen dat het door de sex kwam, maar j kan ook alc. gerelateerd zijn ( toch TacT ? ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miranda je bent eigenlijk gewoon een bofkont

dat je zo diep kunt slapen; ook al is het niet ideaal.

Slapen is helen, dus misschien heel jij al op diep niveau.

Ik heb er helaas heel erg lang op moeten wachte, moest

er zelfs een fakirmatje voor kopen, en ben nu ook nog een soort

van inhaalslag aan het maken lijkt het soms. maar oh wat knap ik op

van goed slapen. wat is zoiets "simpels" toch een zegen.

Soms lees ik hier ook wel dat de nachtbrakers daar misschien een beetje verstrikt in zitten.

Drinken verstoort het dag/nachtritme met een soort van kunstmatige rust. de natuur heeft dat ooit anders bedoeld. Niet dat die wetenschap helpt, of misschien vind je de nacht wel juist heerlijk (rustig) en kun je ervan genieten. Ik vind het soms moeilijk en ik denk dat dat

te maken heeft met een zwager die ik zo heb verloren; door zijn omgekeerd ritme vervreemdde hij van de rest vd wereld, dronk steeds meer en doordat het contact met mensen om hem heen verwaterde en opdroogde (vreemde tegenstelling) is het mogelijk geworden dat hij op 35 jarige leeftijd stierf en pas na 3 weken dood op zijn kamer werd gevonden. En die datum kwam omdat er toevallig een krant bij hem lag.

Dit heeft me diep geraakt. Mede, omdat op zijn crematie bleek dat ik de laatse was die hem had gesproken van zijn familie/vrienden en ik op die avond juist afscheid kwam nemen. Ook mijn zoon heeft neiging dat ritme omgedraaid te houden en heeft daar zijn eigen redenen voor (o.a. pc verslaving) en ook daar ligt iets op de loer. Moeilijk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...