Spring naar bijdragen

vrijdag 14 september


Jaap

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De ouwe zou er ook wel sin an hebbuh, hoor!

Maar de ouwe woont ook mooi noordelijk, dus ken gevoegelijk de hele zaterdag als klusdag afsgrijvuh, dan.

En ut wiekent daarop werkt ie weer.

Dus heppie, met pijn in t hert, besloten fustandig te zijn.

En suunig, dat snappen de Zeeuwen vast. 't Houtfornuis moet er nodig in en aangesloten.

Jammer, maar helaas.

En nou gaattie weer wat doen.

En tussen de buien door ff met t ontie naar t bossie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen (kan nog net!) lieve mensen,

Kwam haast m'n bed niet uit vanochtend! Meerd're mensen hadden daar kennelijk last van, las 'k. ;) Sha, wel gefeliciflapstaart met je tien aride maanden (Slinger Hier). Hoe maken jullie die krengen toch?! Dinah, een beetje pietluttig misschien, maar 't is koehakkig en niet hoekhakkig. Bolletje had je dat toch wel kunnen vertellen, niet Bol? 'k hoop dat ze niets ernstigs heeft. Koehakkigheid is niet perse een aandoening. Heupdysplasie, daarentegen...

Goed, genoeg pedant gewauwel. 'k houd m'n snater weer even dicht. Be well, y'all!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Shahire
Rickert, Happy Birthday :D:moon::present::D:moon::present::D:moon::present:
hoe gaat ie momenteel?

@ Sha: ik aarzelde om hem te feliciteren. Geed idee of hij meeleest. Misschien een goede reden om weer iets van zich te laten horen. Ook van mij van harte Rickert.

Wat zijn er veel mensen die zich aanmelden en vervolgens zie je er niets meer van.
Ik hoop dat ze allemaal goed gaan en een andere manier van ondersteuning hebben gevonden.

Lytse.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Diesel: koffie tubroek, kretek sigaretten: Indische achtergrond?

@ Dina: persoonlijk succes! Sterke actie. Goed van je. Als we nu eens polonaise doen met Sha? Dat zou trouwens de enige keer zijn dat ik polonaise leuk zoun vinden.:D

@ Snoep: ga je nú al naar je nieuwe geliefde? Blijf Sha en ons vóór hè!!

Wat zullen we morgen lekker eten. Verhoogt de feestvreugde, want ik kom natuurlijk voor het zien van al die bondgenoten!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Diesel
In kretek zit ook gewone tabak hoor VM, wel helpt het bij verkoudheid en hoesten en tegen hoofdpijn, alhoewel sommige juist hoofdpijn van krijgen, zeker als mijn persoon eraan vastzit ;

:D:D Ik kan niet wachten om je te zien!

@ Roosje: fijn dat ik je weer zie. We gaan ervoor vandaag. Zet hem op meis.

@ Jen: dat met die positive vibes: hier ook.
Rot van dementie dat karakter van mensen dikwijls verandert en de rem en sociale vaardigheden niet meer werken. Ik weet er alles van. Diep ademhalen en je voorstellen dat je een soort eierschaal om je heen hebt. Je ziet het gebeuren, maar het raakt je niet echt van binnen. Het glijdt er langs af.!
Als dat niet helpt: goed vloeken als je buiten staat, op de ziekte, niet de persoon! Lucht op, geloof me.:heart:

@ Haddock: wat verstandig en begrijpelijk! In de toekomst wil Emma iets organiseren, en zij woont ook in het noorden. Dan heb je dus geen excuus, haha.
Voor nu jammer.

@ Gunn: gaat het weer een beetje met je? Fijn je hier weer te zien.

@ Kameo: jij hebt geloof ik een geeheugen als een ijzeren pot!
De slechte dromen zakken af hoor. Die rotzooi in je hoofd moet gewoon verwerkt worden en dat doe je ook in je dromen.

@ Zonnetjes: je moederhart is weer gerust. Blij je morgen te zien.
Vergeet de fot's van je hoeden niet.

:camera:
Zijn er nog meer mensen die foto's hebben van schilderen, kunstwerken of wat dan ook? Neem ze mee. Ik ben zeer geïnteresseerd!
Ik neem foto's mee van zijden shawls e.d. die ik gemaakt en verkocht heb.
:camera:


Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Lenie
Originally posted by: Lenie
je gaat niet zo eng doen als ik he?? met je alvleesklier?

goedemiddag overigens:D

Sha gefeli!! :gift;:lips;:rose;:heart; :gift;:lips;:rose;:heart;quote>



huh?:confused;, ik had gequiote?
dit is dus naar Diesel..:)
quote>


Ach Lenie dat was de reden dat ik (bijna) een jaar geleden hier kwam, de mijnes was ook heel ver heen. Was dus de 2e maal in dat jaar dat ik in ut ziekenhuis terecht kwam met spoed, dus moest er radikaal gestopt worden. Nee (helaas misschien ;) ) ben je niet de enigste met dat patent hierop ;) Nou gaat dus ook wel wat beter met je ?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse, ik ben 100% Hollander hoor, maar opgegroeid tussen de Molukkers en Indo's. M'n broertjes zijn beide ook met Indonesische meisjes getrouwd (1 al 25 jaar ;) ) en wonen ook daar , tjah toeval allemaal maar toch lijkt wel of onze familie daar toch iets mee heeft.

Zelf altijd Indo of in elk geval gekleurde vriendinnen gehad en ja dan trouw ik met een blonde west-Friezin he ;)

Tjah "kopi toebroek Luwak" is toch de lekkerste :)

Maar ik ook heel benieuwd naar jullie allemaal hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met mij gaat het nu wel redelijk, maarja dat dacht ik de laatste keer ook he?

het is chronisch geworden bij mij, dus het kan soms weer opspelen.

let er maar goed op.

(ps m'n teef heeft heerlijk gespeeld vanmiddag met een andere hond...ze lijkt losser te worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach das fijn hoor, jah andere honden, afleiding, doet dan wonderen he.

Ja de 2e maal ZH was genoeg idd, wel flauw want me lever en nieren waren altijd nog heel goed, dus nogsteeds. Maar daarom wilde ik ook graag weten hoe het nu er voor stond met die klier van ALleenmaarVLEES zou zijn na een jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, ik las ergens over Rapilos die af en toe wat drinkt en jij die daar over nadenkt.

De gedachte weer eens wat drinken vind ik heel normaal, die heb ik ook, in fases, niet continue,

maar in een lastige periode ofzo. Maar denk heel goed na voordat je het gaat proberen.

Punt 1, er zijn hier talloze voorbeelden van weer een keertje proberen en stevige terugval

of zelfs weer vol continue aan de drank.

Punt 2, wat verwacht je van 2 drankjes op 1 avond met een maximum van 3 keer per week,

verwacht je dat je rustiger wordt, je fijner gaat voelen, je meer jezelf gaat voelen ?

Zit dat in de borrel ? Klopt dat wel of zit wat je zoekt toch ergens in jezelf en niet in de borrel ?

Want als je je anders kan voelen of gedragen met borrel, dan ben ik van mening dat dit gevoel

of gedrag is wat toch in je zit, de kwestie is alleen zie het er nou eens uit te halen zonder borrel.

Doen, heb dat lef, ga nuchter zingen, dansen, rondspringen of geef iemand nuchter een knuffel

of ga nuchter eens janken, alles waarvan je denkt dat het niet zonder borrel kan,

probeer het toch maar, want het is jij en jij kan dat ook zonder borrel. Eng, onzeker, ja,

maar het kan wel is mijn overtuiging en ervaring.

Punt 3, Als je weer matig gaat drinken, kom je nooit los van de gedachte dat je het nodig hebt,

van de gedachte dat het een meerwaarde aan jou geeft. Je kan daarna alleen maar of weer stoppen

of de rest van je leven voor je eigen bewakertje gaan spelen, je zet jezelf terug in de alco

of verslaafden gevangenis, met jezelf als gedwongen bewaker voor die gevangenis om niet weer

alcoholist te worden, dit terwijl je denkt je vrijheid tegemoet te drinken.

Vrij zijn van wat dan ook, voelen, durven, kunnen, zit in jou en in mij, niet in de borrel.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...