gwen Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Neil Young is kort geleden gestopt met drank en drugs, net zoals Nick Cave, en Jan Eilander(Oud West) Kennen jullie nog meer gestopte zangers?(essen) Robbie Williams, ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Goedenacht ik kom me even droog afmelden. Zag net de rellen in Haren, werkelijk ongelooflijk. Mede oorzaak: drank. Wat ik niet begrijp is dat dat meisje niet op facebook had kunnen melden dat ze een vergissing had gemaakt. Maar ja, ik weet niets van soc. media en dat zal ook zo blijven. Travel, meid, dacht al waar blijf je, maar zag dat je je had aangemeld voor het dagpact en dat stelde me gerust. Zeker hard voor de schatkist bezig geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Slaap zacht, lidia. Nuchter kun je weer dromen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Truste lidia, deze nuchtere dag kunnen ze je niet meer afnemen! Ik ken zat met drank/drugs gestopte muziekanten Gwen, maar bij de meeste is de oorzaak nogal abrupt. En goede voorbeelden voor ons. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Goedenavond, Borretje fantastisch, positieve ontwikkeling, zo blij voor je. Gaby Toen ik net naar huis reed was er alcoholcontrole, geblazen en mocht door rijden. Geen verrassing maar wel een lekker gevoel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Dubbelop... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Marcel, haha, idd. Harry, dat is altijd leuk. Nuchter blazen.7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Hier moet je verplicht zo'n feestfluitje prive-alcoholcheck bij je dragen. Te gebruiken als je uit de kroeg komt en twijfelt... 1,50 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Gwen en Marcel, bedankt, jullie ook een goede nachtrust, maar dromen deed ik altijd al veel, ook met drank op. Alleen als het erg veel was, lag ik bewusteloos en hoefde er ook de hele nacht niet uit. Maar ja, fris en fruitig 's morgens, dat dan weer niet. Teveel, daar moet je niet zo achteloos over doen. Ik herinner me frummers die zo graag wilden blazen en dan soms wel 3 keer een rondje reden en steeds doorgewuifd werden. Zwaar gefrustreerd waren dat ze niet mochten blazen en dan met "goed, is o.k. , nog een goedeavond."door de politie als reactie kregen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Kom ff binnen vallen zo laat op de avond en zie dat jullie het over muziek hebben. Beth Hart is geweldig! Voor het eerst gezien bij de Zwarte Cross dit jaar en helemaal om. Volgens mij heeft zij trouwens ook een drugsverleden. Tip op You Tube, Beth Hart, Bospop. I'd rather go blind! Als je van muziek vanuit het hart houdt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Lidia, Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje teleurgesteld was geweest als ze me door hadden gewuifd. Trouwens realiseer me dat er weinig controles zijn. Door mijn werk ben ik best veel op drinktijden onderweg en de vorige keer dat ik een controle meemaakte is zeker 3 jaar geleden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Harry, maar deze heb je toch maar vast gescoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Het is een site, musicians in recovery! Clean and sober, and not dead. Haha. "We are not a glum lot" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Beth Hart, I'll check her out. Dank je, Joy Komen ze met Judy Garland op die site! Huh? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Omdat het hier vanavond erg rustig is, hoewel weekend, paar late films op TV mss de oorzaak, zit ik nog de dag v.d. verjaardag van Wijffie te lezen, dus ben bijna bij. Gisteravond heeft de nacht ploeg, waar ik te gast was, toch goede discussies gehad. Gevolg was wel dat ik slecht sliep. Zit nu op de inwerking van mijn melatonine te wachten. Echt een uitkomst, voor mij in ieder geval. Serotonine maak je overdag aan en als het donker wordt, veranderd dat in melotanine. Omdat dat bij oudere mensen in mindere mate gebeurt, slapen zij vaak ook slecht en doen hazeslaapjes overdag. Daar hoor ik nog niet bij, maar het helpt goed. Geleerd van Woman hier, die ook v.d. dag een nacht maakte. Ben benieuwd hoe het met haar is, ze is al zo lang niet meer binnengevallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Sogni d'oro! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Mijn serotonine is blijkbaar omgezet in melotanine want ik krijg een beetje slaap. Nog een poosje lezen, boek van W, Zonde heet het. Nou ja boek, staat op de iPad, ik koop nog steeds wel echte boeken maar die staan nog ongelezen in de kast. Vind dat toch echt geweldig, die tablets. Slaap lekker allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Hoi lieverds, Ik zit al vanaf de vijfde te twijfelen of ik wel of niet iets van me laat horen. Inderdaad heb ik jullie felicitaties gelezen en het maakte me aan het huilen van verdriet maar zeker ook blijdschap. Ik ben 5 september 40 jaar geworden en dat is de tijd om terug te kijken naar wat ik heb beleefd, verkloot maar ook heb gepresteerd. Potverzes 40 jaar heftige pieken, diepe dalen, verdriet, een hoop lol, maar bovendien vriendschappen opgedaan die ik eigenlijk niet wilde maar die mij overkwam, vervolgens heb afgewezen en nog steeds mis. Dat is ook de reden dat ik op mijn verjaardag het forum heb gevolgd. Het feit dat jullie nog aan mij dachten en feliciteerde maakte me ontzettend blij maar ook verdrietig. Op dit moment gaat het in principe harstikke goed, rijbewijs terug, kind nog steeds thuiswonend en studerend, psychoses overwonnen, een relatie, nieuwe baan, financieel weer opbouwend, uit de schuldsanering en volgende maand een eigen huis. maar....... nog steeds drinkend:( Ik kan het nog steeds niet laten, weliswaar niet in de mate als voorheen maar na weken van alcoholvrij blijf ik recalitrant en moet ik een dagje drank. De smoes is zoals altijd "ach drie weken niet en een dag wel"dat is toch niet erg? Nee, inderdaad niet erg maar....ik blijf op het randje lopen, ik weet dondersgoed dat het spelen blijft met met vuur. Ik weet dat ik elk moment neer kan donderen en dat het weer goed fout kan gaan. Dit is ook de reden dat ik eigenlijk niet hier meer wil of durf te komen. Ik weet het geheel niet naar mijzelf uit te leggen of te verantwoorden, laat staan ten op zichte van jullie. En toch,,,,, potverdrie wat mis ik jullie allemaal:( Voor de oude bekenden ...... Dank jullie wel, zonder jullie had ik dit nooit geredt Voor de nieuwe mensen, blijf worstelen,lachen en proberen. Het mag misschien niet allemaal direct lukken of zo goed gaan als jezelf verwacht maar elke stap is er een voorwaarts en elke stap of gevecht is uiteindelijk de moeite waard. kus en knuffel voor jullie allemaal en bedankt dat jullie mij de afgelopen jaren hebben aangelezen, geholpen, gesteund, gehuild en samen gelachen hebben. En .... onbewust mij een ongelovelijke boost voor mijn zelfvertrouwen hebben gegeven. Hou van jullie allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Joy, ik antwoord even op je vraag van 18/9. Ja ik heb "help, verzuip gelezen en hier zelfs een keer aanbevolen. Het is hilarisch geschreven, ondanks dat het in en in triest is om te lezen hoe een vrouw met een goede baan zo de vernieling ingaat. Voor je lezersogen. Zal niet verklappen hoe het afloopt, of je zou dat graag willen weten. Er is hier ook een lezersdraadje ergens met boeken die door de frummers interessant voor ons werden gevonden en er op werden gezet. Mss bij Thema's. Anders weet 1 v.d. oudgedienden het wel te vinden. ga weer verder met 28/7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Avond Joy;) Beth hart wel eens van gehoord ja, zal haar eens googelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Sorry!! Het blijft als van ouds, ik klets direct zonder te lezen of er directe problemen spelen. Sorry als stoor! aan de andere kant beetje lol en dankbaarheid hebben we allemaal wel nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Hallo Tasseke, Fijn je weer te zien, fijn te lezen dat je goed gaat, overwegend dan... Ik balanceer ook nog steeds op het randje hoor, Gaat veel beter dan toen ik hier kwam. Als ik het altijd had gehouden als sinds januari dit jaar was ik hier nooit geweest. En ook ik denk vaak, stop gewoon helemaal, dat is makkelijker, dat is beter. Maar ja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lidia Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Tasseke, wat een verrassing, jij kent mij niet, maar ik heb lang meegelezen omdat ik me niet durfde aan te melden. Dan gaf ik toe dat ik niet met drank kon omgaan. Op aandringen van een vriendin heb ik toen de stap gewaagd en ik begrijp heel goed wat je bedoelt met niet terug te durven komen. Dat is mij ook al een paar keer zo geweest. Maar , kijk nu eens wat je daar allemaal opsomt van wat je al bereikt hebt, mijn mond viel open. Geweldig , uit de schulhulpverlening en een relatie en nog veel meer belangrijke dingen. Tja,,, en dat je dan af en toe nog drinkt, dat is dan maar zo, zal mss je laatste wapenfeit worden. (zoek een ander woord eigenlijk). Maar wees heel voorzichtig, denk aan de lantaarnpaal. Toen ging je ook alleen maar een frisje drinken en kijk eens wat voor gevolgen dat heeft gehad. Dus in ieder geval: glaasje op, laat je rijden. Ik wens je het allerbeste en heb grenze loze bewondering voor je, want als iemand veel heeft overwonnen, dan ben jij het wel. Slingers kan ik niet maken, rozen ook niet, maar denk ze er maar bij. Ga zo voort, niet achteruit, dan kom je er vast. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Tas:heart::heart::heart: moet nog lezen maar voor je weer vertrekt dikke kus voor jou:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joy Geplaatst 21 september 2012 Rapport Share Geplaatst 21 september 2012 Marcel! Niet een keer googlen, ff dat filmpje kijken! Nu! Haha Lydia, ik heb het boek al uit hoor, maar lief dat je ff reageert. Eerlijk gezegd kon het me niet echt raken en vond de humor ook niet zo geweldig. Of misschien was ik daarvoor niet zo in de mood. Maar smaken verschillen he. ik vond wel enige erkenning, maar zo schokkend vond ik het niet dat een carrierevrouw ten onder gaat aan de drank. Denk dat wij de klappen van de zweep wel kennen. Misschien is het voor iemand die geen weet heeft van wat ons probleem inhoudt, het verhaal schokkender? Maar wat ik vooral miste was diepgang over hoe het zover kan komen. Het proces van afkicken en hoe je dat aan moet pakken. Ik vond het te oppervlakkig. Het nawoord van haar therapeut en de verslavingsarts deed me meer. Ben nu begonnen in Het einde van mijn verslaving. Benieuwd hoe dat is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden