Spring naar bijdragen

dinsdag 25 september 2012


Gast Dinah

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Nessie,

Ik ken dat gevoel, van je willen uiten, je frustratie kwijt willen en dan ook vooral gehoord worden en je gelijk halen. Maar sluit me wel aan bij wat Bolletje zegt.

Een brief lokt weer een tegenreactie uit en op dit moment zitten jullie volgens in een fase waar je elkaar toch niet hoort, laat staan begrijpt. Dat levert alleen maar meer frustratie op en in jou geval meer onrust. Je zou een brief kunnen schrijven en die vervolgens niet versturen. Zal moeite kosten, maar toch. Na een week of wat kan je dan nog eens overlezen wat je hebt geschreven. Over een tijdje, als je meer afstand hebt genomen kijk je er weer anders tegen aan en kan je spijt krijgen van dingen die je eerder hebt gezegd. Ik was ook altijd zo impulsief, maar leer nu wel het meer bij mezelf te houden en dat geeft rust.

Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nessie het kan jou een hoop opluchting geven om eens alles van je af te schrijven. doe dat gewoon en geef hem de brief met doe ermee wat je wilt en een reactie hoeft niet. jij bent je ei kwijt en misschien kan hij er iets mee.

en wat z'n spullen betreft.... ik zou het voor hem inpakken, kun je tegelijk een beetje afscheidt nemen en zogauw hij komt geef je hem de doos en de brief en ga jij verder met iets goeds van je leven te maken. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar hebben jullie wel gelijk in, het zou niets uithalen, alleen een welles/ nietes gevecht worden

de paar mensen die inhoudelijk alles weten, hebben me vaak genoeg gewaarschuwd, en ik sloeg alle wijze raad altijd in de wind, waarom? omdat je van iemand houd

en nog steeds, dat maakt het zo moeilijk,zelfs de pschc. heeft een duidelijk argument om los te laten en stil te blijven

ik weet het, maar tussen weten en handelen zit een groot verschil

ik moet zeggen dat ik heel veel aan jullie heb, kreeg zojuist een mail met wederom verwijt, wilde reageren, maar doe het niet

zijn woord tegen het mijne en vice/versa

ik ga mezelf bij elkaar rapen en vermannen

dank voor jullie hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nessie, niet reageren zou ik zeggen.

Heb zelf 10 jaar met iemand samengewoond, de hele dag blowen, niet werken, gezellig hobbyen en mij altijd onder tafel kletsen als ik moeite had met bepaalde dingen.

Hem altijd de hoofd boven het hoofd gehouden en het geld verdiend, zijn uitkering ging op aan de stuff en dierenvoer.

Uiteindelijk had hij een ander en toen hij wegmoest (mijn huis) wilde hij zelfs de verwarmingsketel nog meenemen want die had hij betaald (zei hij) hahaha.

Waarvan? Van mijn bonus. Wat een volbloedidioot.

Maar een strijd was het wel.

Dus...het enige wat hij jou kan laten weten is wanneer hij denkt zijn spullen te komen halen zodat jij, met hulp van vrienden wellicht, het hele zaakje buiten kan zetten.

Alsjeblieft en veel plezier ermee.

Wat ik me trouwens afvraag, alles wat we overhoop hebben gehaald qua drankmisbruik - daar schamen we ons vreselijk voor en voelen ons schuldig.

Zou die vent van destijds zich nou ook weleens schuldig voelen omdat hij mij al die jaren zo tekort heeft gedaan?

Ik denk ut niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Igor, ja dat wordt een vrachtwagen ipv doos, teveel spullen hier, gebaseerd op een leven samen

maar zoals huisarts en pschc. zeiden, wees BLIJ dat je niet samen woonde, je was kapot gegaan

ik heb ook mijn aandeel gehad hoor, echt....

maar je kan het niet "winnen"van iemand die alleen maar verwijten heeft, doet alleen verdomd pijn allemaal

ik weet dat ik meer waard ben dan dat....moet het alleen zelf nog gaan voelen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel, nee dat denk ik niet dat ze daar bij stil staan of het zien

dat is juist het probleem, het ligt niet aan hun, alleen aan jou

heb zo vaak dingen verdraaid horen worden, leugens, en als ik dan zei dat dingen eerst anders waren, had IK weer niet goed geluisterd

de standaard zin "JIJ LUISTERD NOOIT, JIJ MOET EENS LEREN LUISTEREN"

iemand in een hoek drijven en kleineren, hoe vaker dat gebeurde, hoe meer ik in een hoekje kroop

mezelf kwijt raakte

en nu roepen wat hij allemaal wel niet voor me heeft gedaan en ik wel niet allemaal heb gekregen, en wat hij wel niet investeerde

ik ga hem toch ook niet zeggen dat hij in die 2,3 jaar nooit heeft bij gedragen aan kosten? terwijl hij sinds hij werkeloos was altijd hier vertoefde

mijn salaris was ook niet zo geweldig om alles op te kunnen hoesten, maar ik ga dat niet zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was het beu om elke keer te moeten horen, ik weet niet of ik met jou wel verder wil, dan moet je eerst maar eens veranderen

of de zin, "ik ben er klaar mee, met jou"om me vervolgens weer dagen in stilte te laten zitten, en ik maar huilend afwachten of hij me terug wilde

en als ik alergens over wilde praten kreeg ik standaard de zin "wat nou weer"

boos ben ik woest, nee nog erger, wie denkt hij wel wie hij is

en ja Igor, heb in de 3 weken al kwart collegeblok vol geschreven,maar het lucht niet op, overwogen om het op te sturen, te mailen

maar dan wordt het toch weer ontkend wat er allemaal is gebeurd en kwam het door mijn eigen gedrag dat hij me zo behandelde

mischien moet ik hem ook niet wijzer maken, komt toch niet bij hem binnen

boos boos boos ben ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed zo nessie, dat je boos op hem bent snap ik. maar neem jezelf niet teveel kwalijk. tuurlijk jij hebt het ook niet allemaal perfect gedaan maar je bent niet begonnen te drinken omdat het allemaal rozegeur was. wees eens wat liever voor jezelf. je ex heeft je genoeg in de hoek gedrukt. nu is het tijd voor jou. kom uit dat hoekje en laat hem een poepie ruiken. je hebt hem helemaal niet nodig. WAT zonder hem ben je veel beter af.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Nessie, misschien is het een tip om nog eens na te denken waarom je wilt schrijven.

Wil je je ei kwijt of probeer je nog steeds om hem in te laten zien wat er in jouw ogen is gebeurd? Wil je hem van jouw "gelijk" overtuigen?

Gaat het jou iets opleveren als je hem schrijft? Of ben je dan de machtsstrijd aan het voeden?

Neem vandaag eens de tijd om stil te staan bij wat je wilt. Aangezien jullie niet samen woonden zal hij deze dag zonder zijn spulletjes ook wel overleven lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Nessie,

Wat kan ik me jouw gevoel goed indenken.

Ooit, lang geleden heb ik hetzelfde meegemaakt.

Bij de voordeur alles neergezet.

Even hard werken en dan is het voor elkaar.

Niet meer binnenlaten en de sleutel terugvragen.

Het kostte me enorm veel zelfbeheersing, verdriet en nog veel meer.

Maar oh, wat voelde ik me daarna sterk!!

Natuurlijk was ik verdrietig, maar dat liet ik hem niet weten.

Neutraal ben ik gebleven tot hij geen moeite meer deed.

Pasgeleden zocht hij contact via FB, na 18 jaar.....

Ik heb er met een glimlach naar gekeken.

Toen weggeklikt......

Sterkte meis, denk vooral aan jezelf nu.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve Nessie, wat een moeilijke periode voor jou :present:

zoals ik je lees, heb ik de indruk dat je het zelf heel moeilijk vind om je vriend los te laten

ik zou je aanraden om voor jezelf een emotionele pauze in te lassen

geen definitieve beslissingen nemen

ieder even zijn eigen gang laten gaan

alles laten bekoelen

kost wel wat moeite en zelfdiscipline, maar je zal zien: na een weekje of twee kan je alles helderder zien

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Joy
Goedemorgen allemaal!

Hoop dat iedereen, door de storm heen, goed geslapen heeft. Hier breekt een flauw zonnestraaltje door. Heeft wel wat. En wat zie ik opeens, dat die bloembakken er nu wel erg triest bij komen te staan. Dus hier niet met de hark aan de gang, maar met de vuilniszak.

Vandaag mijn 7e dag ADB. Werkelijk een verschil met paar weken geleden. Ik begin het gevoel te krijgen dat de rust terug komt en ervaar zoveel meer dingen, die ik al helemaal kwijt was. Dat geeft me kracht om door te zetten. Kan beter nadenken en overdenken. Meer rust in het koppie zeg maar, wat ook weer rust in het lijf geeft. Ook een beetje verbaasd, ben ik dat? We zullen zien hoe dat proces gaat verlopen.
Ik las gisteren, ik dacht bij Jen (?), dat zij juist de dingen met drank op beter aankon. Ik voel precies het tegenovergestelde. Zo zie je maar, zoveel verschillende mensen en dus ook beleving. Boeiend en leerzaam om te lezen hoe anderen het vergaat.

Wens iedereen een goede dag en voor diegene die het moeilijk hebben, veel sterkte en kracht!

DAGPACT:

Aicha
Albert
Lytse
Apple
Miranda
Travel
Joy
truitje


quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

die beslissing heeft hij al genomen, 2 weken geleden per mail Lavendel, er is geen weg terug

begrijp alleen zijn actie's niet daar na, en zijn dochter weet nog van niets,hij heeft haar nog niets verteld

ja ik vind het heel moeilijk en zwaar, maar ik weet diep van binnen ook dat als ik al terug zou gaan naar hem, dat dat een keer fataal afloopt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel,

ik moest even fijntjes glimlachen omdat je nu zelf het dagpact in de war had gemaakt ;)). Leg me eens uit hoe ik die emoticons geplaatst krijg, aub.

Als ik het ptobeer, kopieer ik het dagpact. Heb dit al vaker geprobeerd, maar lukt me niet.

Ik ben ook vaker wakker geweest en gelukkig korter geslapen en een tikje minder moe. Nu maar hopen dat dit zich doorzet.

Joy

Ja, dat was Jen in reactie op mij dat ik, ondanks dat ik hondsmoe ben, toch de dingen beter voor elkaar krijg dan met een dagenlange kater.

Gisteren gewoon niets gedaan, kan in mijn geval.

Nu naar de grote stad om boodschappen voor langere tijd te doen (en de bieb),

dus nu komt het erop aan om zonder wijn of bier thuis te komen.

Zal wel lukken, trouwens, ik heb getekend voor het dagpact.

"Vroeger" zou het drankduiveltje fluisteren: maar je hoeft het toch niet vandaag op te drinken?

Is toch handig voor als er bezoek komt?

Ja, daar ben ik vaak genoeg ingetrapt, wordt tijd dat Lidia eens wijzer wordt.

Jullie horen nog hoe het afloopt.

Maar hoeven niet te duimen en kaarsjes te branden, dit gaat gewoon lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, die glimlach kon je beter fijntjes ergens anders voor gebruiken.

Want ik had niks door de war gehaald:P

Ik zat nog te typen toen Miranda zich had aangemeld.

Dus...

Wijfie, ik heb met verbazing zitten lezen dat je na die slemppartij willens en wetens ' s ochtends vroeg er nog een bier in probeert te krijgen ook.

Uitkotsen maar gewoon doorgaan totdat je maag het weer pikt.

Brrrrrrrr.

Gelukkig maar dat je nu weer een beetje bent opgeknapt.

Bor, wat naar nou weer voor je.

Uitzitten, je weet waar het goed voor is.

Hou vol en veel sterkte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...