Spring naar bijdragen

vrijdag 5 oktober


Diesel

Aanbevolen berichten

Goedemiddag lieve mensen,

Ook ik heb een oude moeder van 89. Ze heeft een paar jaar geleden een beroerte gehad maar is daar redelijk mee weg gekomen. Haar geheugen is wel veel slechter en ze kan vaak niet op woorden komen. Ze woont in een aanleunwoning. Ik kan haar geen ongelijk geven dat ze niet naar een bejaardenhuis wil. Ik woon ver weg. Gelukkig heeft ze mensen om zich heen die haar wat helpen. En een fantastische hulp die haar huishouden doet. Gelukkig geen gezinszorg want die mogen geloof meer niet dan wel doen.

Vanmorgen begaf mijn electrische fiets het. Ik was gelukkig net thuis. De accu was opeens leeg. Dat is tot daaraan toe. Ik naar de fietsenmaker. Hij zegt dat het probleem is dat hij niet weet of hij nog aan onderdelen voor de fiets kan komen. Het bedrijf is failliet. Hij zal uitzoeken of hij de onderdelen toch nog ergens kan krijgen. Als dat niet kan kan de nieuwe fiets op de schroot. Hij heeft net 2000 km gereden. Ik heb hem gekregen. Dus ik ben niet mijn geld kwijt. Maar ik heb ook geen geld voor een nieuwe. Dat wordt dan fietsen door de weilanden. Ook als het zo waait zoals vanmorgen.

Ik baal verschrikkelijk en denk aan.... direct bij mijn mooie, spannende crimi. Gewoon om mijn chagrijn weg te drinken. Maar ik weet vanavond heb ik er weer spijt van. En ik sta bij het Dagpact.

Ik drink vandaag een week niet. En het is toch te gek dat bij de eerste de beste tegenvaller ik weer voor de bijl zou gaan???? Dat dat gelijk weer in mij opkomt. Maar ik weet dat is een gewoonte om zo te denken. Ik moet daar iets anders voor in de plaats stellen. Er zijn waarachtig erger dingen.

Een fijne middag iedereen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: LadyN
Originally posted by: Madeleine

Vanavond wordt het ranja in een wijnglas. Vraag me niet waarom. Maar dan is het net echt. Ondanks dat ik absoluut geen wijn/rose etc. lust. :angry:quote>


Maak er anders een alcoholloze 'coctail' van, inclusief suikerrandje en alle andere toeters en bellen.... Gewoon voor het idee... En t ziet er gezelliger uit ookquote>


Haha, dat kan ook nog. Maar ik hou het gewoon bij de Frambozenranja met ijskoud water. Heerlijk verfrissend. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, gefeliciteerd !

Een week.

Je zegt het zelf, het zijn gewoontes die we

af moeten leren.

Zoals jij het dan bekijkt is die

geconditioneerde trek een gewoonte

die vervangen moet worden.

Maar ja, daar ben ik natuurlijk ook

al een jaar mee aan het oefenen,

een beginner...

Wat me erg helpt:

Loskoppelen!

Mijn zucht naar drank heeft totaal niets te maken

met mijn dagelijks leven.

Twee sporen beleid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: LadyN
@ Jen: heb je al nieuws over je sollicitatie?quote>


Nog niet LadyN. Dat zou ook wel heel snel zijn denk ik... 'k Heb maandag alweer een andere sollicitatie, dus ik pin me er ook niet te veel op vast.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diesel en Frodo, ik vind het loopgraven-verhaal zo beeldend,

zo waar.

Heb je die van jezelf Draak?

Het is er een voor in de boeken.

Nu zie ik dus de hele tijd Frodo, in een loopgraaf,met dat koppie

heenenweer schieten, om maar niet geraakt

te worden(kwestie van geluk...) en zit ik

ergens op de grond, in de blubber, te wachten

op de onvermijdelijke gasaanval.

zoiets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke nie druk maken over die fiets joh, anders vast wel wat op te verzinnen, zeker als duidelijk is wat er loos is enzo, dus dat goed aan de fietsenmaker navragen. Altijd anders een ergens vandaan te regelen joh. Zou toch te gek voor wooren zijn en anders....., is hij verzekerd?/ :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, welkom had over je heen gelezen, pfff laat dat niet meer gebeuren hoor, roep je me maar terug ;)

Tjah Gwen die loopgraven stonden vanochtend op netvlies.

Zat met een meisje in me handen en kon 2 kanten op met haar (fretje hoor ;) )

Las een stukje dagdraad terug en opeens he, zoiets van zij gaf de geest en ik kreeg een beeld dat ik eigenlijk niet moet zeuren. Over lekke banden, natte voeten ofzo. Je wilt het of je wilt het niet en tuurlijk zitten er dingen swars, maar zijn we dan zielig als alci's, misschien, maar meer dan andere...nou nee. Dus erover treuren mag of moet zelfs, maar dat als reden te geven dat je jezelf weer naar de klokkenluiers zuip? pfff eigenlijk zielig. We zijn vrijillig die loopgraaf ook ingegaan en voorbeelden genoeg dat ut loopgraven zijn geworden. Kies maar, hulp tuurlijk, maar je mot zelf ook wat eraan doen, suikerrandje om ranja idd bv :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Voel me niet zo lekker vandaag. Nergens zin in.

De psychiater heeft me nieuwe AD voorgeschreven, 'k hoop dat dat wat wordt. Maar da's natuurlijk een paar weken wachten.

Pff.

't Is buiten ook al zo'n rotweer.

Ja, 'k heb echt zin om te zeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: gwen
ergens op de grond, in de blubber, te wachten
op de onvermijdelijke gasaanval.
quote>


gwen :present:

Dit was in WOI dus effectief zo!
Ik ben enkele jaren geleden in dit museum geweest
waar ze een echte loopgraaf hebben nagemaakt
en waar je door kan stappen.
Ik kan je verzekeren dat dit absoluut geen prettig gevoel gaf.
Die soldaten hadden meer reden om te drinken dan wij! :o

http://www.toerismewesthoek.be/ontdekken/dodengang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah:

ik spreek nu vanuit mijn eigen ervaringen. Probeer ook dit per dag te bekijken. Er zijn mensen die, hoe eigenwijs ze ook zijn, op den duur toch hun grenzen gaan verleggen.

Mijn schoonmoeder wilde ook nooit uit haar huis weg. Werd opgenomen voor een nieuwe heup, ging goed, bijna naar huis; gevallen, complicaties, noodgedwongen gestopt met revalidatie. Op dat moment zag ze heel duidelijk in dat ze niet meer naar huis kon. Ze is naar een verzorgingshuis gebracht en moest daar heel erg wennen, maar nu is ze tevreden en is blij dat ze mensen om zich heen heeft.

Zij dementeert, maar weet het onmiddellijk te vertellen dat een kleurencombinatie niet staat, dat je naar de kapper moet of dat ze iets lelijk vindt en nog zo duizend dingen. Ze heeft een erg scherpe tong. Vroeger speelde ze kinderen en aangetrouwden lelijk tegen elkaar uit. Nu heeft ze me nodig en vertrouwt ze me zelfs. Dat had ik tevoren ook nooit kunnen bedenken.

Ik weet natuurlijk dat er ook mensen zijn die die overgang niet kunnen maken en snel overlijden na zo'n ingrijpende verhuizing.

Zorg in ieder geval dat je jezelf niets te verwijten hebt t.o.v. haar. Probeer de losse eindjes op te ruimen. Hoe het dan ook verloopt, dan kan je er vrede mee hebben. Dat je regelmatig spinnijdig wordt is alleen maar menselijk. Wij gaan ook elke keer weer ernaar toe met de vraag wat we zullen aantreffen. Soms valt het mee en soms valt het helemaal niet mee. Het zij zo.

Wat mij betreft schrijf je het hier van je af. Het is hartstikke alcohol-gerelateerd, want als je terug komt, moe en niet gewaardeerd, dan steken oude patronen meteen de kop op.

Er zijn hier genoeg mensen die met dit probleem te maken hebben.

Sterkte ermee.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...