Spring naar bijdragen

zaterdag 6 oktober


igor

Aanbevolen berichten

@LadyN

Ik heb drie verslavingen; Coca Cola Light, Davidoffjes Gold en Brand Bier. Een ongezond en duur wezen. :$

De vriend en ik hebben maanden geen contact gehad om iets heel doms. Hij was erg boos en ik dacht dat het einde vriendschap was. Tot hij vannacht, uit het niets, stuurde dat ik er lang over deed om mijn excuses te maken. Waarop ik simpelweg heb geantwoord dat ik nu twee keer mijn excuses heb aangeboden, dat hij deze kan aanvaarden, maar dat ik niet langer door het stof voor hem kruip. Kreeg alleen terug dat ik lef had. En dat vond ik zelf ook wel, omdat het jaren geleden is dat ik voor mezelf ben opgekomen. En omdat het voor het eerst was, begon ik weer te twijfelen of ik er goed aan had gedaan. :)

Op het zweten en zielig zijn na, heb ik eigenlijk geen klachten meer. Volgens mij zit ik nu op dag vier i.p.v. drie? Tenzij jullie anders tellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja madeleine volgens mij ben je nu begonnen met dag 3 ;)

Ik merk ook nu ik niet meer drink dat ik harder ben geworden, heb me teveel laten leven door de drank en het bijbehorende schuld gevoel.

Noem het lef :D

Je reageert gewoon anders dan mensen van je gewent zijn en daar is niks mis mee :D

Een echte vriend houd even goed wel van je, saai of niet :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is denk ik ook zo, LadyN. Voorheen had ik last van schuldgevoel door drank. Nu had ik zoiets van, het is wel goed zo. Je mag met mij omgaan, je bent het niet verplicht. ;)

Dank je, Kameleon. Structuur is inderdaad een goede. :)

Coco, fijne dag! :)

Ik zal zo ook eens iets aan mijn plannen van vandaag doen. Zou nog naar de markt gaan, maar daarentegen zit ik The Kardashians te kijken. How lame. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ongelezen binnenvallen.

Adam en Jane, gefeliciteerd :musicnote::sun::present:

Gisteren was ik zooo moe, ik ben om 21.00 uur naar bed gegaan. Fantastisch geslapen, 10.00 pas wakker. Toch was ik enorm sjagerijnig vanochtend. Wist eigenljk niet wat te doen.

Nu heb ik plannen gemaakt voor morgen: ik ga naar de Zwarte Markt in Beverwijk. Daar wilde ik al heel lang naar toe. En de Zondag is vaak een dag dat er niet zoveel te beleven valt.

Helemaal blij met de plannen. ik ben nu een groente-kip pakketje aan het bereiden die ik van de website heb gehaald van de roomkaas die je kunt roeren, smeren, draaien, vullen.......... (we mogen geen reclame maken, daarom ook de naam niet genoemd). :D

Nog 8 minuutjes, dan mag ik proeven. Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ik ga eens wat schrijven.

De onrust heeft me in zijn greep.

Ik ga een paar dagen naar de kust.

Mijn vrouw werkt vandaag.

Ik ben bezig met voorbereiden wat allemaal mee moet.

En dan overvalt me plotseling het oude gevoel ik alles

weer alleen moet doen.

Vroeger negeerde ik dat gevoel en dronk een borrel.

Ik MOEST toen van mijzelf alles alleen doen.

Dat was een keuze maar een keuze gemaakt uit angst en wantrouwen.

Niemand mocht in mijn auto niet in de aanhanger, niet mee kijken wat ik inpakte.

Want ohwee als ik betrapt zou worden met verstoppen van de foezel

en het drinken tussendoor uit de fles.

Nu, niet meer drinkend kan ik dat gevoel van onrust niet negeren.

Ik WEET dat ik niet alles alleen hoef te doen.

Ik weet dat, maar weten is blijkbaar niet genoeg om rustig te worden.

Morgen zijn we met zijn tweeën en kunnen samen inpakken wat we nodig hebben.

Maar ik wil op de een of andere manier nog steeds de ander voor zijn en dat komt ook omdat ik moeilijk kan samen werken.

Dat ik daardoor uit mijn concentratie geraak, dingen vergeet en daarop wordt aangekeken.

Man wat een onrust, niet dat ik erdoor ga drinken maar het zijn van die steeds wederkerende kleine dingen die mijn gemoedsrust ondermijnen.

Ik denk dat ik vanavond maar eens met vrouwlief aan tafel moet gaan zitten en afspreken maken wie wat doet of niet doet.

Beetje structuur aanbrengen en weten waar ik aan toe ben, duidelijkheid heb ik nodig.

Maar moet er wel zelf om vragen :$

Merci voor de aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Rudy. En weet je, zo zie je maar dat goed zorgen voor jezelf een levenslange weg is. Is dat erg? Nee.

Ik herken de situatie die je beschrijft enigszins.

Ook hier worden afspraken gemaakt als er gereisd gaat worden. Anders word ik een beetje gek en onrustig. En dan ga ik me onhebbelijk gedragen en dat is helemaal niet nodig.

Ook ik moet weten waar ik aan toe ben. En dat is oke, geeft niets.

En ja, daar moet ik ook zelf om vragen. Ik ga niet meer afwachten.

Of denken: nou die ander snapt toch wel dat ze dit of dat moet doen.

Nee, duidelijk vragen en aangeven wat ik graag wil. Vervolgens overleggen en dan komen we samen het beste overeen.

Niet drinken maakt dit soort gesprekken ook niet moeilijk meer. Er komt geen ruzie uit. Alles is te bespreken. Heerlijk.

Zo, ik heb een rot-taakje af. Nu mag ik even buiten spelen!

Yihaaaaaaaa.

Het zonnetje schijnt, fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Bam en laat dat nou net mijn grootste probleem zijn, dingen samen bespreken?

Maar met een beetje moeite zal het wel lukken denk ik dan.

De gedachte overvalt me nu vast plannen te maken en haar dat door de strot te duwen.

Maar dat is wat anders dan samen bespreken.

Het komt er denk ik op neer dat ik het punt van bespreken het liefst voor wil zijn en een plan maken en zeggen, zo, lees dat even zo wil ik dat het gaat.

Ik geef de ander geen ruimte in mijn 'vorm' van bespreken.

Schiet me zo maar te binnen aan de hand van jou bericht.

Merci daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Bo en Rudy, het eten was heel erg lekker. Ik neem de volgende keer alleen niet meer de variant met peper. Mij toch te pittig. Meestal doe ik geen peper in het eten.

Rudy, heel veel plezier komende week. Lekker saampjes uitwaaien :heart:

En vooral: het geeft niet dat leren tijd kost. We hebben tijd genoeg.

En als we blijven leren, dan blijven we groeien........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...