Hanneke Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ja, ik ga weer goed Hannah. Soms werken ook de omstandigheden mee niet te gaan drinken. Daar ben ik dan maar heel dankbaar voor. Soms is het gewoon keihard " vechten". Hoewel ik geleerd heb dat vechten tegen de drank niet werkt. Je obsessieve gedachten afleiden is beter. Iets leuks gaan doen, of iets wat concentratie vraagt. Dat soort dingen. Maar goed, nu genoeg over drank op deze zondagochtend. Wat mij betreft dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Goeie morgen lieve frummels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Goedemorgen lieve Frummels! Is er nog een straf bakkie voor me? Moet nog alles teruglezen, weet niet of dat lukt, want zo naar de AA. Gisteren een fijne dag gehad. Het was wel heel massaal. Nu even lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Hier gebeurt een zonde! Een zondagmorgen zonder muziek! Diesel , Mark ? Apple dat is een doordenker. Maar betreft het dagdraadje op sommige momenten is het dagdraadje voor mij toch een soort belangrijke rode draad om bepaalde momenten door te komen. Is voor iedereen anders, dus. En het zou dagelijks geen 300-tal postings bevatten, moest ik de enige zijn die het nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Antoinnette Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Goedemorgen iedereen. Begin van een lange zondag. Ik begin maar met grote bak koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Lavendel, Mee eens. Ik denk zelfs als er geen mogelijkheid hier zou zijn om te schrijven over kleinigheden en futiliteiten, dit forum nooit zo groot zou zijn geweest. Feitelijk is alles wat ons zo op een dag bezighoud, drankgerelateert. Het zorgt er ook voor dat men elkaar beter leert kennen. Voor mij is deze draad onmisbaar, ook al gaat het soms blz. lang over hoe iemand de koffie drinkt. En ik ben het niet eens dat je hier op deze draad niet over drank en moeilijke momenten kan schrijven. Wie dat beweert, moet eens heel goed teruglezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Originally posted by: AppleVraag het me gewoon af omdat ik graag zou willen weten hoe iemand dit proces ervaart. Daarom ben ik hier tenslotte aangemeld, om te leren van valkuilen en triggers en hoe andere alcoholisten daarmee omgaan. Dus gewoon de gedachtegang die achter die eerste slok schuil gaat. Misschien kan ik deze waarschuwingen dan op mijzelf toepassen als ik voel dat het misgaat (ik weet nl. al van te voren DAT ik ga drinken en ook WANNEER).quote> Wat in mij opkomt bij de laatste zin:Volgens mij ben je meer bezig met het drinken dan het niet drinken.Lijkt mij dat je jezelf waarom vragen moet stellen op tot inzichten te komen.Aan de andere kant, weet je dat je gaat drinken, je kan ook de keuze maken om het niet te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 ook ik heb er totaal geen moeite mee dat het eerst over koffie gaat . hier voel ik hoe mensen eraan toe zijn. zijn ze vrolijk of sjaggie. hier leer ik een heel klein beetje de mens achter de avator kennen. en zijn er mensen waar ik me aan stoor dan scroll ik eroverheen. ook dat heb ik hier geleerd. en nu ga ik yvonne wakker maken. die MOET naar de sportschool. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ik val ook niet zomaar binnen om iets leuks te vertellen. Als anderen het zwaar hebben gaan die in mijn ogen voor. Ben ik een kei in, mezelf wegcijferen... een valkuil;) Niet altijd goed, ook fijne momenten moeten gedeeld kunnen worden. Sommigen banjeren overal tussen door, anderen wachten netjes hun beurt af of laten het moment voorbijgaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Als we met z'n allen gaan scrollen, is er stilte op het forum;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Futuliteiten horen ook bij het leven, als iemand een fijne dag heeft gehad, ergens blij mee is enz, lees ik dat graag, stoppen met drinken bestaat niet alleen uit kommer en kwel. Waarmee ik niet wil zeggen dat het eenvoudig is. Zeker niet. Maar mij doet het plezier wanneer iemand iets leuks te vertellen heeft, ook vaak een gevolg van niet drinken. En deze draad heet niet voor niets ditjes en datjes. Wat mij betreft is hier ruimte genoeg te schrijven over drank maar ook over aanverwante zaken. Juist die kleine dingen, die men drinkende vaak niet ziet, zijn een mooie bijdrage om te zien dat er ook nog andere dingen in het leven zijn dan alcohol. En als laatste, om zomaar iemand te bestempelen dat hij of zij dronken is vind ik niet zo gepast. Dat is aan de persoon zelf om dat te melden, invullen voor een ander is snel gedaan, te snel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Goede morgen DAGPACT Hanneke Miranda Albert Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Goeie morgen Ap en Tinus:sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 ik word niet rap boos maar het voelt helemaal niet ok wat Krekel gisteren over Diesel zei helemaal niet ik vind dat dat rechtgezet moet worden want ik mis Diesel al heel erg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ik val soms zomaar even binnen om contact te hebben. Dan lees en reageer in niet meteen op wat hier gebeurt. Dat kunnen voor mij van die momenten zijn waarin ik zin heb in drank zonder dat te zeggen. Is geen gebrek aan belangstelling of zo. Maar dan ben ik even met mezelf bezig. Ik woon alleen en vrij afgelegen. Dit is soms mijn enige contact. En de dagdraad leer ik pas de laatste weken te waarderen. Gaat het te hard of te fel toe, wel ik weet dat dat mij niet helpt en dan haak ik meteen af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Daar sluit ik mij bij aan Lavendel, Diesel was er wel, maar kwam niet op de draad. Drakie, je laat je toch niet wegjagen? kom op we missen je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Denk ik op tijd wakker te zijn ........... zit de hele huiskamer al vol! Koffie, croissantje kaas en even bijlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 ik weet het Kame , ik zag hem ook, daarom zat ik te roepen hopelijk maakt hij snel de balans: de mening van 1 persoon tegenover al die andere... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Draak, als jij niet op de draad komt, dan kom ik je halen hoor:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 ondertussen zal ik alvast een luchtig liedje afdraaien speciaal voor Draak! http://youtu.be/qoe6C_fKEhY Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Tina, Zo zie ik het ook. Draak, Je word gemist jongen! Nee ik kan me niet voorstellen dat hij zich laat tegenhouden, door wie dan ook.... Nu snel in de benen. Ieder een fijne dag en tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sas36 Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Goedemorgen allemaal, gisteren mijn eerste dagpact gehad. het was zwaar, confronterend, moeilijk, maar ook een ontzettend leuke avond gehad met mijn kinderen en dus daarom vandaag weer: DAGPACT Hanneke Miranda Albert Lytse Sas Nu lekker ontbijten en straks bijlezen, wat ik in de korte tijd al even gelezen heb maakt me wel aan het twijfelen (ben ik hier aan het goede adres) maar ik moet er gewoon uithalen wat ik wel of niet prettig vind dus daar ga ik hier dan maar verder naar op zoek...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Originally posted by: sas36Goedemorgen allemaal,gisteren mijn eerste dagpact gehad. het was zwaar, confronterend, moeilijk, maar ook een ontzettend leuke avond gehad met mijn kinderen en dus daarom vandaag weer:DAGPACTHannekeMirandaAlbertLytseSastruitjeNu lekker ontbijten en straks bijlezen, wat ik in de korte tijd al even gelezen heb maakt me wel aan het twijfelen (ben ik hier aan het goede adres) maar ik moet er gewoon uithalen wat ik wel of niet prettig vind dus daar ga ik hier dan maar verder naar op zoek......quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Ik ben werken mensen. Open dag vandaag. Tot later allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 14 oktober 2012 Rapport Share Geplaatst 14 oktober 2012 Hoi Sas, je moet hier leren schiften. Eruit halen waar je wat aan hebt en de rest laten. Dat lijkt misschien wat egoistisch. Maar ik heb geleerd hier in de eerste plaats voor mijzelf te zijn. Wat me niet helpt laat ik voor wat het is. Misschien dat dat later als ik weer langer nuchter ben weer anders word. Ik weet het niet. Voorlopig voel ik me hier goed bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden