Spring naar bijdragen

donderdag 18 oktober 2012


Hanneke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 313
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Madeleine
Mag ik even iets persoonlijks met jullie delen?

Vandaag gaat het niet zo goed met me. Eigenlijk al meerdere dagen niet. Maar vandaag lijk ik er alles aan te doen, om straks te kunnen drinken. Vanochtend was er geen koffie meer. Gisteren vergeten mee te nemen. En op de één of andere manier was toen mijn dag al 'verpest'.

Vanmiddag ben ik koffie gaan halen. En ook maar gelijk koekjes en een soort van zoute stukjes. Daarna bedacht ik me dat ik pizza moest hebben. Allemaal genoeg kcal. Want hoe meer ik zou eten, hoe meer het geoorloofd was voor mezelf om ook bier in huis te halen. De dag was immers toch al verpest.

De enige reden dat ik vanmiddag niet naar de winkel ben gegaan, is omdat ik van mezelf thuis niet meer mag drinken. En als ik vandaag wel zou drinken? In hoeverre zou ik nuchter blijven morgen? Dat boezemt me angst in. Dus daarom zit ik nog op de bank.

Maar toch ben ik langzaam bezig om alles weer ten gronde te richten. Dat begon een paar dagen geleden en er lijkt alleen maar een stijgende lijn in te zitten. Ben een beetje destructief bezig. En ik herken het, omdat ik het vaker doe. Maar nooit zoveel problemen mee gehad, als op dit moment.

Misschien een beetje warrig en misschien ook totaal niet iets om te delen. Maar ik voel me met de dag minder worden. Terwijl ik in het begin van stoppen ontzettend euforisch was. En het alcoholprobleem bekijk ik van dag tot dag, maar qua kcal is het alles of niets. Ik snack niet als ik niet drink, maar als ik snack, dan lijkt het alsof ik mezelf een vrijbrief aan het geven ben om dan ook maar te drinken.

Iemand die het herkent? Het is niet zo'n groot probleem. Maar word er wel gek van.


Die laatste zin klopt voor mij in ieder geval niet met het voorgaande Madeleine. Volgens mij ben je hier om alcohol de baas te worden. En als je jezelf een vrijbrief aan het geven bent om ook te drinken lukt dat niet.

Mijn eerste gedachte is: je noemt dat je alles weer te gronde aan het richten bent. Weet je wat de reden daarvan is. Dan kom je verder. Wat in mij opkomt: gun jij het jezelf dat het goed gaat met je? Kan ik helemaal mis hebben hoor, zo goed ken ik je niet.
Voor nu zou ik zeggen ga wat eten, richt je op wat anders, Laat ons bv. muziek horen. Ik ben er niet zo goed in thuis. Leer van alles door dit forum erover. Kortom leidt je zelf af.

Sterkte:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine eten in je maag is goed.

Het gevoel dat er drank in moet verdwijnt.

Verder drank loskoppelen van snacks, loskoppelen van winkelen, los koppelen van problemen die op je af komen.

Het hele proces in stukjes hakken ook gedachtenpatronen.

Gedachten zijn nauw verweven met drank en daarvoor in de plaats moeten andere denkpatronen komen.

Dus aktie geboden en je niet wentelen of laten mee slepen in drank gedachten.

Vervelende situatie ik weet het maar het wordt keer op keer beter vermits je er niet bij drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Madeleine, meid, wat kan je ermee in de weer zijn. Wel drinken, niet drinken, wel snoepen, niet snoepen, wel de deur uit, niet de deur uit. Net zo lang tot je zwicht en van jezelf drank mag gaan halen. Want dat je op dat punt uitkomt, voel je misschien zelf wel aankomen. Je herkent het van jezelf. Het is het opbouwen van spanning, totdat het te veel wordt. Lastig, en geen idee hoe je die spanning af kan remmen of teniet kan doen. Mede omdat het al een paar dagen duurt. Is er niet iets waar je wel ja tegen mag zeggen van jezelf, waardoor die trek over kan gaan?

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt Heintje weer,

Made, eet smakelijk. Fijne avond he. Snap wel dat je niet komt hoor. Laterssss:sun:

Dank je Kame, ik hoop het ook. Duim ze!!!

Las het net LEnie, thanks. Vroeg me al af, hoe mensen dat deden.Maar durf niet zo goed om hulp te vragen he.;)

Sluit echt af.

Tot laterssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, ik zit eens te denken, het is ook een hele hoop onrust bij jou.

Wel of niet. Ik heb daar ook last van gehad, nog weleens hoor. met name dan het wel of niet drinken.

Die onrust heb dankzij antabus niet meer. Ik kan gewoon niet drinken.

Ben nog te bang om het zonder te doen.

Het helpt mij enorm!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel. :)

Ik vind het een hele moeilijke vraag. Wat versta ik onder mezelf ten gronde richten.

Over het algemeen vind ik mezelf niet zo heel erg veel waard. Dat is de reden waarom ik ooit met drinken ben begonnen en de reden waarom ik in de afgelopen jaren veel te veel heb gedronken. Het vreemde aan mezelf ten gronde richten is, dat ik juist ontzettend lief voor mezelf werd. Alleen het beste was goed genoeg voor mij. Terwijl ik nuchter niet altijd het beste mocht hebben en daarvoor moest werken, van mezelf, om het te verdienen.

Nu ben ik, op vier biertjes na, ruim twee weken nuchter. En ik leer mezelf wat meer te waarderen. Als vroeger de koffie op was, dan kocht ik geen koffie, want dat had ik niet verdiend. Maar dat doe ik nu wel. Een koekje? Dat mag tegenwoordig ook, als ik maar maat houd. Ik ben nu liever voor mezelf dan voorheen. In dat opzicht heb ik het idee wel helende te zijn.

Maar in de afgelopen week heb ik ook het oude gevoel van niets waard te zijn teruggekregen. En dat ene koekje wat ik dan al van mezelf mocht, worden nu tien koekjes, want je bent toch niets waard. Koop dan ook maar gelijk drank, want nu heb je het toch al verpest. Dat zijn de gedachten. En dan kom ik weer uit bij het moment dat ik lief voor mezelf word (misschien wel omdat ik mezelf zielig vind?) en alles mag wat ik normaal moet laten staan.

Volgens mij mis ik de balans. Een cirkel waar ik niet uitkom. lijkt wel.

Vroeger had ik allang in de auto gezeten. Dan had ik vanmiddag al onder de douche, daar komen mijn "beste" gedachten vandaan, bepaald dat het vandaag zuipen zou worden. Maar ergens wil ik het niet, want ik ben meer waard dan enkel dronken worden. Anderzijds vind ik mezelf niets waard. Lekker dubbel dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetje,

Ik moet naar een verjaardag.

Madeleine,

Dat opbouwen van die spanning kun je doorbreken.

Het vergt inderdaad wel inspanning.

Mij hielp het als ik dan iets heel anders dan dat ik gewend was te doen.

Dus niet in je routine blijven, en dat kan dus van alles zijn.

Maar het hier benoemen is ook al heel goed.

Blijf de goede koers varen meis! Je gaat zo goed juist!

Rudy,

Dank je wel, ik kijk er alweer naar uit.

Zonder de AA was ik nooit zover gekomen.

Zo het eten is tot de laatste kruimel op.

Buikje vol, dus op de groep uitbuiken. :D

Mensen, een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kameleon, Mijn huisarts is een hele lieve man, en misschien dat hem dat parten speelt, want verder dan een erg lage dosering van Diazepam wilde hij niet gaan. Antabus (en refusal is me ook aangeraden) wil hij waarschijnlijk niet eens over nadenken. Kan het hem voorstellen, moet over twee/drie weken op visite, maar denk niet dat hij dat gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, soms, als mensen zichzelf niet zoveel waard vinden, helpt het om iedere avond terug te kijken naar de dag en dan 10 positieve punten op te schrijven. Zou je daar zin in hebben? En nee nu niet zeggen dat is moeilijk maar ik denk dat ik weer eens een draadje open als het oude al weg is.

Ik zal eens kijken bij thema's. Misschien kan ik het nog terug vinden.

Momentje:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...