Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 okt


Shahire

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 476
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@ Madelief, je hoeft ook niet inhoudelijk te schrijven toch? Een rotgevoel herkennen we allemaal, al liggen de oorzaken daarvoor soms op verschillende gebieden.

En zonder dat je daar over uit hoeft te wijden kun je dat gewoon opnoemen.

Als je je niet leuk en vrolijk voelt is daar volgens mij best ruimte voor op het forum. Niemand is altijd positief en blij. Soms geven berichten een wat vertekend beeld, das een van de nadelen van dingen voor jezelf houden. Maar ik denk dat veel forummers dat zo aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smakelijk Mark! Gelukkig gaan die snert symptomen na een paar dagen voorbij, hé?

Heb je niets kalmerend in de buurt van pilletjes?

Ik had veel bang van chemisch spul en nam veel valeriaan en sedinaldruppeltjes, hielp wel wat.

Moed, hoor! :sun: Kan je binnenkort terug lekker rennen met één of ander hondje ;-)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag wil ik toch iets zeggen over wat onze Vlaamse Reuzin is overkomen.

Ook al is de discussie hierover gesloten door de moderator.

Gistermiddag las ik het bericht. Zwaar ontdaan was ik ervan. Ik betrek het op mezelf maar ik wil hier wel zeggen dat ik NOOIT berichten zal schrijven met nare achterliggende bedoelingen.

En al helemaal niet om daar dergelijke gevolgen uit voort te laten komen.

Heb gisteren de hele avond zitten lummelen hier achter de laptop. En een gekregen fles wijn soldaat gemaakt:(

Onderwijl me afvragend wat de bedoeling is van deze website.

Niet om mijn vrijdagavond te verzieken terwijl ik van alles wilde doen.

Berichten schrijven en weer weghalen. Denken, malen, wat nu?

Deze site en dit forum is opgezet voor mensen met een alcoholprobleem, iets wat je hele leven een strijd kan blijven. Waar hulp wordt geboden en ook moet blijven. Hoe kan het dan bestaan dat er zulke maatregelen genomen kunnen en mogen worden?

Iemand persoonlijk aanvallen mag niet. Dat deed ik. Dat spijt me zeer en ik heb er ook een bericht over mogen ontvangen. Dat heb ik gemeld. Veel frummers zijn op de vingers getikt. Maar in bedekte bewoordingen je gram willen halen waarvan de lezer hoofdpijn krijgt en maar weer moet uitzoeken waar dit in vredesnaam over gaat, is ook erg naar.

Uit de bocht vliegen kan gebeuren bij iedereen. Berichten verkeerd interpreteren en als een vlo opspringen - niet doen. Heb de hele middag gedacht - niet reageren maar het is ook mijn recht om dat wel te doen. De manier waarop was niet de goeie. Het was al weer recht- en bijgetrokken. Dus ik snap er niet veel van.

Bovendien heb ik hier wel ergere dingen meegemaakt. En Fleurtje was er de volgende dag ook nog gewoon.

Of het moet zijn dat er achter de schermen boze mails zijn verstuurd waardoor het klaar is voor de hulpverleners/moderators. Wellicht zijn er waarschuwingen bij de laatste ban in de wind geslagen. Wie het weet mag het zeggen. Er is hier een draadje mededelingen, waarom wordt daar niet uitgelegd waarom? Zoals Hannah terecht schreef, een medefrummer wordt ons ook ontnomen.

In ieder geval heeft het forum een enorme impact in en op mijn leven/bestaan.

Teveel misschien wel. Deze maatregel geeft - lijkt mij - bij iedereen toch een naar en misselijk gevoel. Het mag niet, kan niet gebeuren.

Ik probeer me nu voor te houden dat er toch een lichtpuntje aan de horizon blijft want als anderen terug kunnen komen, na een permanente ban, dan kan dat voor Fleurtje ook - lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Travel het gaat niet zozeer om personen maar om gedrag, regels en verantwoordelijkheid.

En te leren omgaan met problemen achter je alcoholisme.

Ik stel mezelf wel de vraag of een eeuwige ban niet een te zware straf is.

Ik ben van mening dat je mensen altijd weer een kans moet geven terug te komen en dat geld in t bijzijzonder voor verslaafden.

Verder is een sociaal netwerk naast dit forum onontbeerlijk voor een verslaafde.

Ik ben er stellig van overtuigd dat schrijven op dit forum alleen je niet op langer termijn van de drank af houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Een stralende koude dag hier.

@ Madeleine: ik heb nog snel een paar blz. van gisteren doorgelezen, maar kon het bespotten van jou niet terug vinden. Ik hoop vurig dat je, na een nachtje slapen, blijft komen op het forum. Het is er voor mensen zoals jij en ik.

Het was, voor de mensen die je postings zaten te lezen, wel duidelijk dat je in de gevarenzone zat als je naar de kroeg zou gaan. Dat wist je zelf ook, want je twijfelde er al aan of het wel verstandig was. Oké, je bent gegaan en kennelijk heb je gedronken (of niet?). Trek een les hieruit. Wat kan ik wel en wat moet ik nog even niet doen.

Ik vind het helemaal niet iets om mee te spotten, want je hebt een serieus probleem. Als je dit forum niet ziet zitten, doe het dan op een andere manier, maar er moet iets gebeuren! Zo word je niet oud meis.

Aanp. Dat doe je al want je start de 30ste.

@ Kameo: het verhaal over je dochter's gedrag heeft indruk op me gemaakt. Ze zeggen altijd dat kinderen meer door hebben dan je denkt. Dat blijkt dus nu overduidelijk. Lief van haar dat ze zo meezoekt, logisch dat ze nog steeds bang is dat het fout zal gaan. Mijn man zei kortgeleden nog dat hij, bij een domme actie van mij, nog steeds bang is dat ik gedronken heb.

Bij een kind is de ouder zo ontzettend belangrijk. De ouders zorgen voor hun basis-veiligheid.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard! Ik ben blij dat het zo'n eye-opener voor je is geweest. Elke dag die goed gegaan is laat het verleden verder achter zich.

@ Mark: goed dat je terug bent en dat je hulp gezocht hebt. Ga ervoor hoor. Als het kan daar, laat dan van je horen hoe het je vergaat? Sterkte en we denken aan je.

Nu Marc nog antwoorden! MARC waar ben je????

Het is lastig met een Mark, Marc en MarQ :)

Eerst verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief zo leer je je "vrienden" ook eens van de andere kant kennen.

De ware aard, maar hoe dit nu 123 op te lossen weet ik niet.

Meestal waait zo,n periode vanzelf over.

De tijd speelt ook een rol mee, het kaf scheidt zich als vanzelf van het koren.

Tot de lucht is geklaard is het misschien beter je wat op de achtergrond te houden.

Misschien weet Tactive raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedesmorgens!

De huishoudelijke klussen eerst gedaan, dat werkt toch het beste voor mij. De rest van de dag lekker relaxen.

Hanneke, mooi dat je weer zo goed gaat, gewoon zo doorgaan en inderdaad, genieten van de makkelijke momenten :present::musicnote:

Mark, goed van je dat je je probleem aanpakt en sterkte met de bibbers! :present::present:

Ik kan me wel voorstellen dat iemand, na herhaaldelijk getreiter, na iedere ban weer opnieuw, de toegang tot dit forum definitief wordt ontzegd.

Dit gedrag was gericht tegen meerdere personen, wie er op dat moment ook maar de pisang was.

Het gaat er mij hierbij niet om wie er gelijk heeft. Daar zitten meestal 2 kanten aan, ieder zal in zijn eigen beleving gelijk hebben.

Nou daar laat ik het verder maar bij, wat dat onderwerp betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...